Pojištění karty za 135 Kč, které jsem si nesjednala - lze z toho ven?


13. 03. 2013  01:54     BP.com     komentáře (4)

Přechod ze studentského účtu na "standardní" skýtá mnohá překvapení. Jedním z nich může být i poplatek, který se najednou objeví na vašem výpise. Co s tím, ptá se naše čtenářka...

Pojištění karty za 135 Kč, které jsem si nesjednala - lze z toho ven?




Dobrý den,

.

asi půl roku mi má banka bez mého vědomí stahuje z účtu položku 135 Kč za pojištění karty proti ztrátě či odcizení. Bohužel jsem osobně nic nikomu nepodepisovala ani jsem se ústně nebavila s žádným operátorem. Vloni v létě mi končily výhody mého studenstkého konta, které sem měla do 28 let zdarma. O jeho automatickém ukončení jsem byla informována přes IB a, tuším, i formou operátora. Měla jsem za to, že se změní pouze to, že za účet budu platit běžný poplatek za vedení. Poštou ani jinou formou mi nepřišlo žádné sdělení o změnách a sazbách všech poplatků, které mi banka bude účtovat.Dnes jsem v bance chtěla uplatnit ušlou škodu, která mi banka způsobila, ale bylo mi řečeno, že nemám žádný nárok na zpětné odškodnění.

Zároveň se má poradkyně divila, jak je možné, že to pojištění mám nastavené i přes to, že jsem nic nepodepisovala a na konci to shodnotila tak, že to asi systém udělal automaticky. Ptala jsem se, zda je to možné a zdamám nárok na nějaké odškodnění, nebo pravdu nemám? Jsem v situaci, kdy brzy půjdu na mateřskou dovolenou a každá koruna by se mi hodila.

Proto jsem si dne ráno sedla a začala studovat svou bankovní složku. Bohužel, podle mého mínění jsem v pasti. Klientem ČSOB banky jsem se stala dne 5. 1. 2006 a měla jsem zavedený BÚ jako ČSOB osobní konto plus. Poté jsem se stala studentem a dne 13. 2. 2007 jsem uzavřela s bankou nový, pro mě výhodnější účet, a to ČSOB studentské konto plus. V něm mi, podle tehdejšího sazebníku, banka nabízela 40 Kč za vedení účtu/měsíčně, ale dále jakékoli vedlejší transakce a výběry z jejích bankomatů, již bez jakýchkoliv poplatků. (pokud jsem to správně pochopila)

Na konci smlouvy, jsem  se dočetla, že mi banka zřizuje i pojištění proti ztrátě karty BASIC. Nikde nebylo a není v sazebníku u studentského konta tohle pojištění uvedeno, tak předpokládám, že to byl tehdejší bonus a byl zdarma, protože si nejsem vědoma skutečnosti, že bych dříve takovéto pojištění při studiích platila. Tento účet platil do mých 28 narozenin a ještě rok poté, co jsem studia ukončila. Jak jsem psala, vloni mě banka upozorňovala na skutečnost, že mi můj studentský účet končí a nabízela mi po telefonu zřízení nového účtu. Jenže já z principu přes telefon nic neuzavírám ani nevyřizuji, proto jsem tuhle možnost odmítla a tím si vykopala jámu lvovou. Měla jsem za to, že vedení účtu se mi o nějakou tu korunu zvýší a s ním i bankovní poplatky, ovšem mě nenapadlo si tyto věci s náležitostí střežit a zjistit, že to není koruna ke korunce, ale větší korunové částky, které se při sečtení pěkně nasbírají. Výpisy mi chodí formou IB a bohužel jsem si je nekontrolovala  jak bylo třeba.

Díky své nevědomosti  jsem zjistila skutečnost, kterou jsem Vám popisovala výše, a to pro mne skutečně drahé pojištění proti ztrátě karty 135 Kč. To mi banka ze studentského „benefitu“ převedla automaticky. Dále pak 50 Kč/měsíční poplatek za vedení (mimo 2 výběry z bankomatu, 2 příchozí a 2 odchozí platební trenskakce, které mám v rámci vedení nynějšího účtu zdarma), dále platím za každý další pohyb na svém účtě 6 Kč. (příchozí a odchozí platby, výběry z bankomatů a 30 Kč za výběr z jiného bankomatu než je ČSOB). Takže se svou vlastní vinou můžu tlouct lopatou do hlavy.

Dne 5. 3. 2013 jsem byla v bance a zrušila si pojištění proti ztrátě, které mě měsíčně stálo 135 Kč.

Co je ale opravdu už zarážející - a mě to pohoršilo - je skutečnost, kterou mi poradkyně v bance sdělila. To, že již nejsem ve statusu studenta je mou povinností odevzdat studentkou platební kartu. Nikde ve smlouvě jsem se ale už nedočetla, že kartu po ukončení studií musím odevzdat. (je možné, že už jsem z toho studování tak unavená, že mi to uniklo, ale budiž). Banka mi však prokáže výhodu a nabídne mi kartu novou. A co je na tom nejlepší? Nabízí mi ji BEZPLATNĚ! Nabízí kartu novou, ale pouze bezkontaktní. A tu já nechci. Jinou mi nenabídli. Bezkontaktní karta je prý výhodná a při platbách do 500 Kč nemusím zadávat PIN kód. Jenže ne vše, co je nové, je dobré, a já tuhle kartu nechci. Karta je automaticky zdarma pojištěná proti krádeži s tím, že za vedení účtu by se platilo 90 Kč měsíčně včetně nějakých těch transakcí, které by byly zdarma. Ale nevím, kolik pohybů by tam přesně bylo bez poplatku. Pak se tuším, za jejich překročení dále platí dle sazebníku. Bohužel brožurku u sebe nemám, ale přijde mi to nevýhodné. Hlavně při jejím odcizení, dokazovat nebo si schovávat každý zaplacený účet do 500Kč nebo jak se chovat v případě bezkontaktní karty a jejího zcizení? Na to mi paní odpověděla, že jako jejich klientovi mi věří, a že když oznámím, že byla karta zcizená uhradí mi ušlou ztrátu? Ale jak a za jakých okolností, to už mi neřekla. Každopádně takovou kartu nechci. Ale nic jiného mi nezbývá...

Dále, pokud bych chtěla zůstat u svého stávajícího nevýhodného účtu za 50Kč/měsíčně a placení každého pohybu na účtu mimo ty 2+2+2 platby a výběry z bankomatu zdarma, bych při bezkontaktní kartě, kterou mi nabízejí, musela platit to pojištění proti ztratě karty, protože to se k tomuto typu účtu již nevztahuje a není v ceně. Takže velice nevýhodné, tím pádem bych musela pro svůj klid platit znovu pojištění proti ztrátě, předpokládám, že je to těch 135 Kč. Tím mě banka tlačí do kouta. Jediné řešení je tedy změna účtu, na účet výhodnější, kdy mám platit oněch 90 Kč měsíčně za vedení účtu. K tomu o pár počtů pohybů na účtu zdarma než u stávajícího účtu. Odevzdat studentskou platební kartu a nechat si zřídit bezkontaktní kartu. Paní ještě dodala, že pokud dojde ke krádeži, banka při 10tém placení částky do 500 Kč bude po nákupčím požadovat PIN kód a tím zjistí, že je zde velká pravděpodobnost odcizení karty. Karta je pojištěná automaticky na 20.000Kč. Mi se to moc nelíbí.

Bohužel u ČSOB banky musím zůstat, protože jsem si před rokem brala 100% hypoteční úvěr na bydlení od Hypoteční banky, která má ČSOB banku jako svou „odnož“, a tím že jsem jejím klientem mám slevu na úrokové sazbě. Volala jsem do HB a její další odnoží je Poštovní spořitelna, tak bych mohla za stejných podmínek, aniž se mi zvedne úrok přejít tam a být jejich klientem. Ale to jsou další cizí vody a já mám strach.

Závěr je asi takový, že vše a veškeré ušlé náklady za vedení účtu jsou má vina a já nemám možnost s tím cokoli udělat ani si to jakkoli nárokovat.

Touto cestou bych Vám, pane Nachere, od srdce chtěla moc poděkovat za Váš čas a přeji Vám, ať máte kolem sebe tým stejně dobrých lidí jako jste Vy a vůle pomáhat a bojovat proti těmto křivdám Vás činí silným a skutečně lidským. Přeji Vám mnoho sil a všeho dobrého.

Kristýna S.



Pojištění karty za 135 Kč, které jsem si nesjednala - lze z toho ven?

Pojištění karty čsob
Pojištění zrušíte na lince 800300300 za 5 minut. ...

Me vzdycky fascinuje, kdyz nekdo studuje skoro do triceti a pritom je pro prakticky zivot natolik ne...

Pokud máte možnost odejít k Pošt.spoř. tak tam to budete mít nestrovnatelně lepší a hlavně učet on l...
Diskutovat (4)