Poradna Otakara Schlossbergera:
Banka je povinna informovat o transakcích


18. 03. 2016  00:51     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PORADNA JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA: Jak pomůže náš poradce čtenáři v dnešním díle naší poradny? Čtenářka kritizuje přístup banky v souvislosti s rušením kreditní karty. ČTĚTE DÁLE!

Poradna Otakara Schlossbergera: Banka je povinna informovat o transakcích




Čtenářka si stěžuje na postup a přístup banky v případě rušení kreditní karty. Konkrétně vytýká bance, že jí neinformovala a nespecifikovala řádně nároky, které vůči ní požaduje. Čtenářka tak nevím, zda jsou tyto nároky oprávněné a na jakém základě tyto závazky vznikly. Poradce pak reaguje, že banka je povinna klienta informovat pravidelně o všech transakcích a to minimálně jeden krát měsíčně, což se stalo. Banka pak má také povinnost na výzvu svého klienta zaslat, třeba i za poplatek informace vztahující se ke starším pohybům na účtu či zůstatkům. Je nutné si tedy tyto informace vyžádat, před tím než bude eventuálně podána reklamace.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, pane Schlossbergere, ruším kartu Citibank a minulý týden mi sdělili, že mám ještě nějaký dluh, tento týden se dluh zdvojnásobil. Mám šanci a nárok od nich získat přehled všech mínusových i plusových položek ze svého účtu? Udělala jsem tu velkou chybu, že jsem si nehlídala výpisy (nemám tiskárnu). Ale poslední výpis a předposlední se lišil, měla jsem tam v disponibilním zůstatku rozdíl cca 600,-- Kč a na můj dotaz kam se tento obnos poděl mi zaměstnanec Citibank sdělil, že to je díky úvěru po telefonu, při nákupu nad 2.000,-- Kč prý mi tyto útraty "skákaly" do čerpání úvěru a tuto "službu" mi prý vypne. To je podivné vysvětlení. Tudíž si nejsem teď vůbec jistá, zda tam nějaký dluh ještě mám, ale je pravda, že to je mojí hloupostí, měla jsem si účet lépe hlídat. Děkuji za odpověď, Mil. Vopatová

Odpověď JUDr. Otakar Schlossberger:

Dobrý den,

banka je povinna informovat klienta pravidelně o všech transakcích, a to minimálně 1x měsíčně. Nevadí, když si výpisy netisknete, stačí je stahovat jako soubory do PC. Nevím, jak u dané banky funguje archivace. Moje banka má aktuální výpisy pod dobu tří měsíců on-line, pak jsou v archivu. Pokud je chci, musím si požádat a zašlou za úplatu. Nicméně stačím stahovat, takže to mám OK.

Pokud však máte nějaké nevyjasněné položky, banka je musí vysvětlit. Vy je ale budete muset vyspecifikovat, s čím nesouhlasíte nebo co se Vám na tom nezdá. Bez podkladů těžko lze něco reklamovat. O tom úvěru po telefonu - to nevím, co se tím myslí. Pokud Vás banka zatěžovala nějakými poplatky, musí být v sazebníku. Proto si prosím prověřte sazebník nebo alespoň požádejte banku dostupným komunikačním médiem o vysvětlení. Po telefonu je to celkem problém. Pokud máte na kartě nesplacený dluh (předpokládám, že je to kreditní karta), banka by Vám ke dni zrušení měla oznámit výši dluhu a požadovat doplacení dlužné částky vč. úroků.

DALŠÍ DOTAZY A ODPOVĚDI NAŠEHO PORADCE JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA NALEZNETE ZDE!



Poradna Otakara Schlossbergera: Banka je povinna informovat o transakcích

Diskutovat (0)