Poradna Otakara Schlossbergera:
Banky využívají neznalosti klientů


29. 04. 2016  00:19     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PÁTEČNÍ SERIÁL - PORADNA JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA: Čtenář kritizuje přístup bank, které dle jeho názoru využívají nízké finanční gramotnosti a neznalosti klientů. Co na to říká náš poradce? ČTĚTE DÁLE!

Poradna Otakara Schlossbergera: Banky využívají neznalosti klientů




Tentokrát se jedná o dotaz spíše obecný a neadresný. Podle čtenáře využívají banky při sjednávání bankovních produktů neznalostí klientů. Toho docilují tím, že mají velmi komplikované sazebníky a nejrůznější smluvní podmínky, kterým klienti nerozumí a pak v zásadě podepíší vše. Náš poradce se s názorem čtenářky v podstatě ztotožňuje. Nelze ovšem paušalizovat, takže přístup bank ke klientům se mění dle každé konkrétní banky, o kterou se jedná.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, že banky někdy využívají klientovu finanční negramotnost? Pro příklad, banky vědomě dělají složitější sazebníky a ceníky, aby naschvál zmátly méně finančně gramotného klienta. Tím jej odradí od dalšího prozkoumávání sazebníku a položek, za co vlastně platí bance. Marně hledám nějakou studii, či názor, co by mi toto potvrdilo, zatím bohužel bez výsledků, proto by mne zajímal Váš názor. Předem děkuji za odpověď. S přáním hezkého dne Ivana V.

Odpověď JUDr. Otakara Schlossbergera:

Dobrý den,

banky mají pojaty sazebníky různě. Znám banky, o kterých píšete, ale i ty, které mají svůj sazebník poměrně jednoduchý a jasný. Také sdílím názor jako Vy, že některé sazebníky jsou velmi komplikované a k tomu, abyste získala konečný poplatek, je nutné jej složit z různých "příplatků" apod. Jsem názoru, že v některých případech odporuje dobrým mravům či veřejnému pořádku a tudíž by mohl být neplatný vůči klientovi s odvoláním na znění nového občanského zákoníku. Jde jen o to dovolat se této neplatnosti. Samotnou kapitolou jsou změny sazebníků u bank, neboť by banky o těchto změnách měli klienty řádně informovat formou tzv. poskytnutí informace, neboť se jedná o velmi důležitou součást smlouvy s klientem. Banky však častokrát pouze tuto informaci zpřístupňují, tzn., že Vám sdělí, že to vše najdete na internetu na jejich web stránkách.

DALŠÍ DOTAZY A ODPOVĚDI NAŠEHO PORADCE NALEZNETE ZDE!



Poradna Otakara Schlossbergera: Banky využívají neznalosti klientů

Diskutovat (0)