Poradna Otakara Schlossbergera:
Veškeré povinnosti klienta musí být uvedeny ve smlouvě


10. 06. 2016  00:34     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PÁTEČNÍ SERIÁL - PORADNA JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA: Klient si stěžuje, že po něm chce banka v rámci financování výstavby domu opakovaně odhad ceny nemovitosti. Zdá se mu to jako podvod a to i z pohledu okolností. Vše lze snadno zkontrolovat. ČTĚTE DÁLE!

Poradna Otakara Schlossbergera: Veškeré povinnosti klienta musí být uvedeny ve smlouvě




Klientovi stačí, aby si zkontroloval a prostudoval smlouvu a všeobecné podmínky banky. V těch by měl najít veškeré povinnosti, které banka na klienta klade. Pokud je tam zanesena i povinnost realizovat opakovaně odhady nemovitosti, musí toto klient dodržet. Pokud by však tato povinnost nikde ve smluvních dokumentech stanovena nebyla, nemusí klient takový požadavek akceptovat a měl by se proti postupu bankovního úředníka bránit.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, vyřizuji si hypotéku u ČS. Máme odhad, vyřízení hypotéky všechno zcela zdarma. Kupujeme si byt ve výstavbě od developera. Tudíž se hypotéka čerpá postupně. Máme 5 splátek. Dnes jsem byla informována, že pokud budeme čerpat z hypotéky, musí se udělat odhad, teprve potom banka pustí peníze.(Přitom první odhad byl v pořádku odhadnut na výši naší hypotéky). Ale že každý odhad stojí 1.500,- to nám nikdo neřekl, ze budou ještě potřeba 2 nebo 3 odhady a každý bude stát 1.500,-.( chápu to, že nepošlou peníze někam, když by to nebylo hotové, že to tak mají pod kontrolou a i my). Navíc mne paní z ČS napsala na list papíru číslo účtu, částku a variabilní symbol, což na mě působí divně, jako podvod. Chci vidět fakturu nebo cokoliv. Podle mne ( v bankách ) snad každý odhadce ani není (odhadnou si to jak chtějí) a my jim sypememe jen tak peníze. Děkuji za radu...

Odpověď JUDr. Otakara Schlossbergera:

Vše ba mělo být předmětem smlouvy, která s Vámi jako spotřebitelem musí být uzavřena písemně. Pokud se Vám něco nezdá, kontaktujte centrálu a podejte dotaz nebo stížnost, zda je to tak OK. O tom, proč máte mít na každé čerpání odhad - o tom by mělo být pojednáno v podmínkách banky. Není-li tomu tak, požadujte vysvětlení, a to od centrály, oddělení reklamací či stížností. Každá banka musí mít reklamační řád, kde jsou uvedeny kontakty a kroky, jak postupovat. Mně osobně se tento postup také nelíbí. Kdysi jsme čerpali také úvěr ve splátkách a naše banka žádný odhad nepožadovala. Vycházela z kupní ceny (tedy tržní ceny) nemovitosti, to proto ale, že jsme si brali úvěr asi pouze ve výši 30 % kupní (tržní) ceny.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI JUDR. OTAKARA SCHLOSSBERGERA NALEZNETE ZDE!



Poradna Otakara Schlossbergera: Veškeré povinnosti klienta musí být uvedeny ve smlouvě

Diskutovat (0)