Poradna serveru BP - dávejte pozor na to co vám operátor nabízí


02. 11. 2015  00:41     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PONDĚLNÍ SERIÁL - PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: Čtenář je rozhořčený tím, jak se k němu chová jeho mobilní operátor, resp. jeho zaměstnanci. Přesvědčili ho, aby si sjednal služby, které nepotřebuje s tím, že je to součástí paušálu. Skutečnost je ale jiná. ČTĚTE DÁLE!

Poradna serveru BP - dávejte pozor na to co vám operátor nabízí




Mobilní operátoři se snaží přesvědčit své klienty, aby si vzali i služby, které nepotřebují, nebo je ani nemohou využít. To se stalo právě našemu čtenáři, který si po uplynutí 24 měsíců přišel snížit náklady za telefon s tím, že je chce stlačit z 1500 korun pod 1000 korun. Ačkoliv mu bylo slíbeno, že náklady budou nižší než 1000 korun, výsledkem je 1390 korun a více každý měsíc. 

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, měl jsem poměrně vysoké náklady na svůj mobilní telefon, kdy jsem měsíčně platil operátorovi i částku kolem 1500 korun a více. Máte sice paušál, ale nad paušál platíte už při použit sms, roamingové věci apod. Po dvou letech jsem tedy navštívil operátora na jeho kontaktním centru a žádal jsem, abych platil méně, tedy, aby mi byly služby upraveny tak, abych neplatil více než tisíc korun. Paní byla poměrně ochotná, nicméně mě začala přesvědčovat, že na druhý mobil nemusím mít předplacený tarif, který se nabíjí, ale že si mám udělat paušál, dále, že v ceně budu mít i krabičku s připojením na mobilní internet apod. Tu krabičku mi vnutila, i když jsem říkal, že mám doma pevný internet, který stejně budu využívat. Prý se mi to hodí na cesty apod., ale na ty stejně nejezdím a prý je to dokonce v ceně, takže si to můžu vzít.

Přišla faktura a šok. Na faktuře 1390 korun. Když sem volal na kontaktní linku, nebo help linku, tak mi sdělili, že mám smůlu a že dva roky to musím zase platit. Kde to sakra jsme? Toto mě fakt už nebaví. Jen mamon a provize.

Odpověď poradce:

Dobrý den, rozumím, že jste podepsal smlouvu se zavedením služeb, které reálně nemůže využít, nebo je prostě nevyužijete. Operátoři také mají schválně koncipované smlouvy na dobu určitou, tedy nejvíce na dva roky a to tak, aby jim klienti nemohli tyto smlouvy vypovídat předčasně. Následně pak argumentují tím, že smlouvu nelze vypovědět a klient musí čekat až na vypršení sjednané doby účinnosti smlouvy. Není pravdou, že nemůžete smlouvu vypovědět. Můžete smlouvu vypovědět i před datem ukončením smlouvy, nicméně operátor po Vás může požadovat úhradu sankce. Výše maximální sankce činí 1/5 paušálu, který zbývá uhradit do konce sjednaného období. Je tedy třeba přemýšlet a promyslet si, zda se Vám výpověď služby vyplatí či nikoliv. Po výpovědi totiž musíte uzavřít případně smlouvu s někým jiným, a záleží, zda úspora u nového provozovatele bude vyšší než úhrada výše uvedené sankce.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI VRBA ZDE!



Poradna serveru BP - dávejte pozor na to co vám operátor nabízí

Diskutovat (0)