Poradna serveru BP:
Jak bude fungovat elektronická evidence tržeb?


15. 02. 2016  00:19     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PONDĚLNÍ SERIÁL - PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: Čtenář se dotazuje, jak bude prakticky fungovat elektronická evidence tržeb, která na nějak jako živnostníka také dopadne. Co bude muset zajistit a jak postupovat. ČTĚTE DÁLE!

Poradna serveru BP: Jak bude fungovat elektronická evidence tržeb?




O elektronické evidenci tržeb se nejvíce píše v souvislosti s jejím těžkopádným schvalováním. Moc už se však lidé, kterých se nejvíce týká, nedočtou o její reálné podobě, tedy jaké nároky bude klást na živnostníky, zejména ty drobné, jak se budou muset živnostníci chovat a jak k nové povinnosti přistupovat.

Dotaz čtenáře:

Dobrý den, jsem živnostník a předpokládám, že po schválení také na mě spadne povinnost z EET (zkratka elektronické evidence tržeb). Nechci se zde pouště do debat, jestli je tohle opatření potřebné a jak bude fungovat, s tím stejně asi sám nic neudělám. Zajímá mě ale EET z pohledu praktického fungování. Rád bych věděl, jaké rozdíly mě čekají oproti současnému stavu, jak budu musit změnit své chování, postup při jednání se zákazníky, a při vyřizování jejich plateb, které mám výhradně pouze v hotovosti. K praktickému fungování EET tak, jak by to mělo nakonec být, jsem toho moc nenašel. 

Odpověď odborníka:

Dobrý den, asi Vám úplně přesně neodpovím, jak vše bude ve skutečnosti fungovat, protože to ani nikdo neví. Něco jiného jsou plány a něco jiného je pak skutečnost. Nevíme tedy, jak bezchybně budou fungovat příslušné systémy, zda nebude docházet k výpadkům a dalším problémům. Nevím ani, zda opatření naplní své cíle, tedy vybrat do státního rozpočtu navíc více než deset miliard korun. To vše jsou zatím neznámé, na které neodpoví nikdo. 

Nicméně jak by vše mělo prakticky fungovat. Vy jako živnostník uděláte klasicky svou službu pro zákazníka. Ve chvíli kdy Vám zákazník bude platit v hotovosti, tak jste povinen vytisknout zákazníkovi účtenku, zatímco dnes mu vydáváte ručně vyplněný příjmový pokladní doklad. Vy tedy zadáte částku do programu - systému, který budete mít nainstalovaný například na svém chytrém telefonu, tento údaj o částce se odešle do centrálního systému finančního úřadu, který Vám obratem vygeneruje unikátní kod platby, a s tímto kodem vytisknete zákazníkovi účtenku. Pokud toto neuděláte, ta nesmíte od zákazníka vůbec hotovost přijmout. Pokud by s totiž jednalo o kontrolora finančního úřadu a porušil by jste svou povinnost mohl byste dostat skutečně velmi výraznou pokutu a vysloužil byste si také pozornost finančního úřadu. Pro tisk účtenek by měla stačit malá přenosná tiskárna sloužící výlučně k výtisku malého formátu účtenek, kterou byste si nosil sebou a vždy ji připojil kabelem ke svému chytrému telefonu. Nic jiného by se pro vás změnit z praktického hlediska nemělo.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI V NAŠÍ PORADNĚ NALEZNETE ZDE!



Poradna serveru BP: Jak bude fungovat elektronická evidence tržeb?

Diskutovat (0)