Poradna serveru BP:
Stížnost na pojišťovacího poradce podávejte u ČNB


03. 10. 2016  00:28     Miroslav Zeman     komentáře (0)

PONDĚLNÍ SERIÁL - PORADNA SERVERU BANKOVNÍ POPLATKY: Čtenář si chce stěžovat na svého pojišťovacího poradce, který mu způsobil vědomě citelnou škodu jen z důvodu zvýšení své provize. Na koho se může klient obrátit? ČTĚTE DÁLE!

Poradna serveru BP: Stížnost na pojišťovacího poradce podávejte u ČNB




Pojišťovací zprostředkovatelé jsou poměrně velkou skupinou lidí zabývajících se poradenství v oblasti pojišťovacích produktů a jejich zprostředkováním. Dozor a kontrolu nad těmito zprostředkovateli vykonává Česká národní banka. Spory v oblasti pojišťovacích produktů, tedy spory mezi pojišťovnami a klienty může řešit mimosoudně také finanční arbitr.

Dotaz čtenáře:

Dobré ráno, mám tu jednu velkou stížnost. Chci si stěžovat na svého poradce od pojišťovny. Přemluvil mě, abych zrušil starou smlouvu na životní pojištění. Prý má mnohem lepší, nový produkt, který se mi vyplatí a celkově tak na celé změně vydělám. Měl sem tedy zrušit starou smlouvu a hned uzavřít novou právě na tu novou pojistku, kde jsem měl mít nejrůznější bonusy a výnosy a já nevím co ještě. Já těmhle věcem nerozumím, proto jsem dal na radu poradce, který by měl být odborníkem ve svém oboru a měl by mi kvalitně poradit. Teprve při zrušení účtu a po jednání přímo v pojišťovně, kam sem se náhodou dostal, mi bylo sděleno, kolik peněz jsem na celé transakci prodělal. Nová pojistka mi přitom vůbec nenahradila ztráty, které jsem utrpěl. A pan poradce? Hádejte. Je nedostupný. To se mi nelíbí. Chci si na něj stěžovat a zabránit aby takhle balamutil lidi jen kvůli zajištění svojí provize. Na koho se můžu obrátit?

Odpověď poradce:

Dobrý den,

Podle § 1 odst. 1 zákona č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi, ve znění pozdějších předpisů, je k rozhodování sporu spadajícího jinak do pravomoci českých soudů  příslušný též finanční arbitr, jedná-li se o spor mezi spotřebitelem a pojistitelem nebo pojišťovacím zprostředkovatelem při nabízení, poskytování nebo zprostředkování životního pojištění. Dohled nad sektorem pojišťovnictví přitom vykonává Česká národní banka. Podat stížnost na pojišťovacího zprostředkovatele můžete tak přímo u České národní banky. V případě sporu s tímto zprostředkovatelem, nebo pojišťovnou pak může o věci rozhodovat i finanční arbitr.

Postup pojišťovacího zprostředkovatele skutečně nebyl dle Vašeho popisu v pořádku, a pokud bude shledáno jeho pochybení, tak bude řádně potrestán. Tím také můžete pomoci jiným klientům, kteří by se jinak stali obětí tohoto postupu, který se v případě pojišťování objevuje velmi často a má velmi nepříjemné negativní následky pro klienty. Právě podobný typ pojišťovacích zprostředkovatelů má největší vinu na malé důvěryhodnosti, které se tato činnosti u mnoha občanů těší.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ DOTAZY A ODPOVĚDI V NAŠÍ PORADNĚ NALEZNETE ZDE!



Poradna serveru BP: Stížnost na pojišťovacího poradce podávejte u ČNB

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více