undefined


Položené dotazy


Dotaz

Ještě jednou děkuji za odpověď. Jedná se o Dětské konto Beruška. Komerční banka mi nedala nijak vědět o změně ve výběru. Právě jsem si přečetla níže uvedený odkaz: http://www.kb.cz/cs/lide/obcane/detske-konto.shtml Od 1. 12. 2014 bude Komerční banka sledovat u Dětského konta běžnou a neběžnou záležitost při dispozici s účtem a prostředky. K neběžným záležitostem potřebuje zákonný zástupce dítěte souhlas soudu. Povinnost sledovat běžnou a neběžnou záležitost je bankám uložena § 898 občanského zákoníku. Banka chce tímto postupem snížit riziko vzniku škody na straně klienta (dítěte) a související odpovědnosti banky při dispozici s účtem a prostředky na účtu, jež není v souladu s právními předpisy a současnou judikaturou. Pro převod nebo výběr z Dětského konta nad 30 000 Kč je vyžadován souhlas soudu, ledaže klient převede prostředky na jiný účet, o kterém doloží, že se jedná o účet dítěte (v KB či jiné bance). Souhlas soudu se předkládá ve formě rozhodnutí soudu opatřeného doložkou o nabytí právní moci. Toto jsem měla brát jako oznámení???

Odpověď

No - bohužel toto není poskytnutí informace. Vypadá to, že účet Beruška je účet platební, tudíž banka měla informaci poskytnout, což neudělala. Měl Vám změnu doručit na nosiči, který je schopen záznamu. Toto přesně je jen zpřístupnění.... což nestačí.

Nicméně podle mého názoru - povinnost chránit zájem dítěte tu byl i dříve. Nakládat s prostředky tedy můžete jen na základě rozhodnutí opatrovnického soudu. Pokud soudu prokážete, že peníze jsou Vaše ze stavebního spoření a že budou užity k bydlení (tedy ve prospěch dítěte), soud jistě dá rozhodnutí o tom, že si můžete peníze vybrat. Jen mi je líto, že banka změnu podmínek udělala nevhodně. Tento zájem znaly i dřívější právní předpisy (zažil jsem to také v rodině cca před patnácit lety).


Dotaz

Dobrý večer, máme zařízený dětský účet u Komerční banky. Doposud jsem vkládala a vybírala peníze, kdy jsem potřebovala a jakou částku jsem potřebovala. Skončilo mi stavební spoření a já jsem si nechala zaslat nemalou částku na toto konto s tím, že si peníze budu moci vybrat. Nezaslala jsem je na svůj účet, protože moje banka není v místě bydliště a tak jsem chtěla "ušetřit" tuto cestu. Dnes jsem ale zjistila, že si můžu z dětského účtu vybrat maximálně 30.000Kč. Změna prý začala platit od 1.12.2014. Pokud bych si chtěla vybrat celou přeposlanou částku, musím se obrátit na okresní soud. Kdybych toto věděla, peníze jsem si neposlala na dětské konto, ale na svůj účet a projela jsem se pár kilometrů. Stavíme dům a tato situace nám velmi zkomplikovala život. Mohli by jste mi poradit, jak mám získat své naspořené peníze? Za Vaši odpověď předem mnohokrát děkuji, Denisa Říhová

Odpověď

 

Dobrý den,

jak získat své peníze Vám asi neporadím, ale přeci nelze vybrat jen 30 tis. a zbytek tem jako bude proč? Možná lze vybrtat 30 tis. jeden den nebo týden...... ale banka musí umožnit vybrat peníze klienta. Jinak by to bylo proti zákonu jak občanskému, tak o platebním styku. Neznám dětský účet, ale pokud je to účet platební, nikoliv spořící, pak musí banka držet pravidla zákona o platebním styku. Pokud to bude účet spořící, pak ustanovení občanského zákoníku. Z něj však nemůže být činěn platební styk.

Druhá věc je, jakým způsobem Vám banka oznámila (nebo neoznámila) změnu podmínek. Aby oznámení nebylo v rozporu s dobrými mravy nebo veřejným pořádkem, měla by je banka oznámit tak, abyste se o tom dozvěděla bez toho, aniž byste musela vyvinout nějaké usilí to zjišťovat. Pokud by to byla účet s  prvky účtu běžného nebo platebního, pak banka musela změnu oznámit formou "poskytnutí" informace - tj. doručit klientovi změnu na nosiči schopného trvalého záznamu. Pokud bude mít statut účtu ve smyslu občanského zákoníku, pak se toto přísné pravidlo nevyžaduje, ale zase změna podmínek by neměla být v rozporu s dobrými mravy.

Navrhuji podat stížnost na centrálu s odůvodněním, že Vám změny podmínek k účtu nikdo nesdělil. Skrátka jste o nich nevěděla. Můžete zkusit podat pak návrh, v případě neuspokojivé odpovědi, u finančního arbitra ČR, že je Vám upírána platební služba - výběr peněz z účtu, ke kterému máte dispoziční oprávnění. Je věcí FA, zda je v tomto kompetentní nebo ne (v tuto chvíli nevím, jaký statut má Váš účet - jak jsem uvedl, zda účet spořící, který k takovým službám neslouží, nebo účet platební či běžný, který k tomu slouží a lze je pak řešit u FA). Případně můžete podat stížnost na banku a její postup u odboru na ochranu spotřebitele u České národní banky. Oni problém sice nebudou řešit jako takový, ale mohou prověřit u banky obecně, zda neporušuje zákon.


Dotaz

Dobrý den, zemřel mi otec (rozvedený, 55 let). Od roku 2010 měl hypoteční úvěr na byt společně se svou matkou (81 let).Platil si pojištění úvěru. Jak bude nyní vyřízena pojistná událost?Přejde úvěr na babičku nebo bude z poloviny hrazen pojišťovnou či bude pojišťovnou hrazen celý? Děkuji. Veronika Stodolová

Odpověď

Dobrý den,

na to Vám bohužel neodpovídm. Je to věcí soudu a dědického řízení..... To není věc pro banku. Banka bude postupvoat podle toho, jak rozhodne soud v dědickém řízení. (příp. notář).


Dotaz

Dobrý den Fin úřad vydal exekuční příkaz na částku 9300 Kč, která má být obstavena na účtu u Air Bank U této banky mám účty tři, z toho byly obstaveny dva a obstavená částka je dvojnásobkem uvedené částky. Podotýkám, že v exekučním příkazu je výslovně uvedená částka 9300 Kč. Jak mám dále postupovat?

Odpověď

Dobrý den,

myslím, že je to věcí banky. Pokud je na účtu dostatek peněz, banka je povinna exekuovanou částku převést po vyrozumění o nabytí právní moci exekuce. Podle mého názoru by Vám banka neměla zadržovat více peněžních prostřtedků, než je uvedeno v exekučním příkaze. Proto se můžete na banku obrátit a toto ji sdělit.


Dotaz

Dobrý den, mám hypotéku u KB. Bohužel jsem si podepsala 15 letou fixaci. Protože je byt velice malý a naše rodina se rozrůstá potřebuji tento byt prodat. Řeším to již nějakou dobu. V březnu 2012 mi vypočítali pokutu za předčasné splacení 300 000 Kč (z 1 500 000 hyppotéky). Odvolala jsem se, že je tato pokuta nepřiměřená. Dostala jsem se až k řediteli KB Na Balabence (Daniel Průša). Měla jsem s ním a paní Uhlířovou (poradce pro hypotéky) schůzku, kde mi přislíbili snížit pokutu na 220 770 bohužel ale jen ústně. Teď byt prodáváme a pokutu vyčíslili na přibližně 339 000 (což je skoro o 40 tis. více, než mám písemně ze žádosti před dvěma lety). Hypotéku poctive splácím. Je nějaká možnost, jak tuto pokutu za předčasné splacení snížit. Případně měl byste kontakt na nějakého advokáta, který by mi s tím mohl pomoci? Děkuji s pozdravem Eliška Wimmerová

Odpověď

Dobrý den,

na advokáta kontakt nemám,ale můžete podaat stížnost na ombudsmana KB. Doufám, že ho ještě mají. Pokud nebudete úspěšná, můžete se soudit a zároveň podat podnět odboru ochrany spotřebitele ČNB pro nepřiměřenost sankční pokuty. Kromě toho byste ze smouvy o úvěru měla být předem infomovaána, jaká to výše pokuty bude nebo alespoň by tam měl být uveden postup, jak se pokuta vypočte. Musí být totiž stanovena jednoznačně, ne že to je jednou tolika podruhé zase jinak.


Dotaz

Dobry den, jsme pred podpisem hypotecni smlouvy k refinancovani nemovitosti. Diskutujeme s bankou nova omezení zastavy dle noveho OZ - nemoznost zatizeni nemovitosti jinou zastavou (= znemozneni budouciho refinancovani). Banka deklaruje, ze souhlas se zatizenim v souvislosti s refinancovanim udeli, pokud o to pozadame. Je mozne tuto deklaraci promitnout do smlouvy? Napr. formou prislibu banky nebo lhuty, do ktere souhlas zasle. Cilem je zamezeni pripadne libovule banky pri konci fixace a/nebo prodeji nemovitosti a doplaceni uveru. Problematikou se zabyva clanek na tomto portalu "Banky brani klientum refinancovat hypoteky". Nikdo vsak dosud nezminil moznosti klientu celit temto opatrenim. Dekujeme pekne za odpoved.

Odpověď

Dobrý den,

myslím, že je to jen a jen odtázka vzájemné dohody. Požadovat to můžete, ale to víte - banka, pokud to tam chtít nebude, neboť to není uplně standardní podmínky, tak se může "pstavit" na zadní...... Držím Vám ve vyjednávání palce.


Dotaz

Dobrý den, hádám se svou bankou, o to, že nám účtují při převodu přes hranice tzv. SEPA převodem (zadaný IBAN a BIC, v € ) nehoráznou částku 250Kč. Pravidlo EU stručně řečeno říká: Jak doma, tak přes hranice, pokud se bavíme o způsobu účtování plateb. Což banka obešla celkem vtipně, protože platbu denominovanou v EUR okamžitě považuje za zahraniční. Má na to ale právo? Pokud provedu platbu v EUR z české banky z konta v EUR do jiné české banky na konto vedené v EUR, tak je to přeci domácí platba nebo ne? Pokud ano, pak musí mít tedy i přeshraniční platba SEPA stejné podmínky a pokud ne, tak proč to neni domácí platba?

Odpověď

Dobrý den,

SEPA platba je taková, jejíž provedení je stejné jak po stránce technické, tak po stránce poplatkové v rámci zemí EHP ve vnitrostátním, tak přeshraničním platebním styku. Je tam jen jeden háček - platba musí být v eur, a to jek v rámci vnitrostátního, tak mezi státy EHP. Proto podmínka co se týká stejného poplatku proztím není pro naši republiku účinná. Takže oni z toho zahraničnní platebu určitě nevytvoří, ale je to SEPA, jejíž popltky jsou prozatím odlišné od vnitrostátních převodů, protože ty SEPA nejsou a tudíž to není s čím porovnat. Naše vnitrostátní převody stojí na jiných principech (zatím), než převody SEPA.

Ten případ, co píšte, není tak jednoznačný. Záleží jak ho banka udělá. Mezibankovní zúčtování v ČR je zajišťovánou pouze a jen v CZK, tedy koruně české. Pokud tedy se zpracovává v EUR, může jít jedině přes zemi, kde je tato měna užívána. Je také možné ale platbu převést do CZK, provést vnitrostátní převod přes systém CERTIS ČNB a u banky příjemce platbu znovu zkonertovat do EUR. Od toho je banka, aby klientovi poradila, kdy se vyplatí kurs a kdy přeshraniční či SEPA převod.


Dotaz

Dobrý den, chci se Vás zeptat, zda by bylo možné považovat za porušení smlouvy ze strany banky následující: sjednali jsme si u KB v r.2007 hypotéku, kterou jsme po roce refinancovali, opět u KB. Bohužel za velice nevýhodných podmínek, úrok 5,54 a fixace 10 let. Až nyní nám banka poslala Potvrzení o zániku zástavního práva z té první hypotéky, kterou jsme refinancovali v r.2008. Na katastru nám zdělili, že musíme uhradit poplatek 1000 korun za opoždění. V bance nám řekli, že je jim to líto, že je to opravdu jejich chyba, ale nemají fond na to, aby tu částku uhradili za nás. Chtěli bychom refinancovat, ale sankce by byla 25% z částky hypotéky (2 000 000)! Děkuji za radu.

Odpověď

Co se poplatku týká, pokud banka přiznala chybu, tak to zúčtovuje do nákladů a je to... takže podejte stížnost a banka je povinna toto uhradit, neboť je to opravdu její chyba. Co se refinancování týká - zde bohužel nutno čekat na uplynutí fixační doby a nebo uhradit sankci. Jen mne napadá, zda 25 % z částky úvěru není příliš a zda to tedy není v rozporu s veřejným pořádkem nebo dobrými mravy. Ale to už by bylo na poradu šikovného advokáta.


Dotaz

Dobrý den, mám podepsanou smlouvu o refin. hyp. úvěru, kdy čerpání ještě nebylo zahájeno, jelikož termín fixace u banky původní ještě nenastal. Nová banka však změnila produktové podmínky a dle nich, mám právo vyjádřit s nimi nesouhlas a odstoupit od smlouvy. Toto jsem učinil v dané lhůtě a od smlouvy odstoupil. Banka mi však po cca 10ti dnech, již v době platnosti nových prod. podmínek oznámila, že mi nechává v platnosti ty původní a trvá na dodržení smlouvy. Já jsem však již dal výpověď a trvám na ní. Má banka právo trvat na svém stanovisku za daných okolností, nebo naopak můžu trvat já na odstoupení? Moc děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

smlouvy je přeci jen min. dvoustranný dokument, který uzavírají smluvní strany na bázi dobrovolnosti. Pokud však některá ze stran požaduje změnu, je nutný souhlas druhé. Není-li dán, smlouva by měla skončit s možností jakési náhrady vůči té, která např. ji podle ní plnila. Ve Vašem případě k plnění nedošlo a dokonce se banka při změně podmínek správě zeptala, zda s nimi souhlasíte. Pokud nikoliv, dala možnost odstoupení od smlouvy. Lze vzít v úvahu i to, že plněno zatím nebylo. Proto mne pak pekvapuje to, že banka toto neakceptovala. Proto je lepší banku navštívit a vše si vyjasnit na místě. Přece Vás nebude banka "nutit", abyste refinancoval, když nakonec nechcete. Jen pozor, zda banka nemá nějakou smluvní pokutu. Přeci jen - ve svém finančním plánu si musela rezervovat peníze pro Vás a Vaše refinancování. Nyní z toho nic nebude a ona tedy nevydělala.

Jsem názoru, že smlouva by měla být zrušena pro "nevůli" jedné ze stran. Pro Vás mluví to, že jste ještě nečerpal a dále to, že sama banka Vás vyzvala k vyjádření se. V případě sporu, bohužel, se budete muset obrátit na soud. Můžete o této praktice informovat ČNB, odbor ochrany spotřebitele.


Dotaz

Dobrý den, v případě, že se subjekt zpozdí s převodem peněz až na 10 dní, jaké má zákazník možnosti (kompenzace, odškodnění apod.). Děkuji

Odpověď

Jde o to, zda subjekt je banka nebo plátce. Řídí se to různými předpisy. V prvním případě je to úpava dle NOZ, ve druhém úprava zákona o platebním styku. Takže já se zaměřím na banky a jiné převádějící instituce. Pokud tedy banka zpozdí platbu a tímto Vám způsobí skutečnou škodu, jste oprávněn ji po ni požadovat. Pokud se však nestalo nic, jen Vám narušili platební kalendář  apod,, pak by se asi měla minimálně omluvit.


Dotaz

Dobrý den, v současné refinancuji hypotéční úvěr. Při obdržení částky ke splacení byly započteny od Hypotéční banky i tyto poplatky, které jsem v ceníku při sjednávání hypotéčního úvěru v listopadu 2011 nikde nenašel: - Rezerva na uzavření účtu 2.000,-Kč - Úkony spojené s ukončením hypotéčního úvěru 1.000,-Kč - Zaslání pokynu k výmazu zástavního práva z veřejného rejstříku 1.500,-Kč Velmi nemile mě to překvapilo. Je banka oprávněná tyto poplatky účtovat, když nikde při sjednávání úvěru zmíněny nebyly? Velmi děkuji za informaci. S pozdravem, Přemek Pošusta

Odpověď

Dobrý den,

banka je oprávněna tyto poplatky naúčtovat, pokud jste se nimi byl před poskytnutím služby seznámen a odsouhlasil je nebo pokud za trvání smluvního vztahu byly Vám poskytnuty (tj. doručena změna sazebníku). Pokud tomu tak nebylo, banka není oprávněna tyto poplatky po Vás požadavovat, ledaže by byla schopna prokázat, že jste změnu sazebnku obdržel a odsouhlasil ji. Obecné zákony tento problém u hypotečnho úvěru prozatím neřeší, ale už se "na časy blýská" co se týká úpravy podmínek pro jeho poskytování, co se týká úpravy práv a povinností banky a jejho klienta. Právní úprava bude harmonizační se směrnicí upravující poskytování hypotéčních úvěrů. Ochrana spotřebitele bude podobná jako u spotřebitelského úvěru nebo platebního styku. Prozatím je nutno v případě sporu dovolat se práva u soudu.


Dotaz

Dobrý deň, Chel by som sa spýtať na jednu vec. My sme odovzdali banke pri začiatku čerpania hypotéky výpis z katastra nemovitostí s vyznačením zástavního práva banky na prvom mieste. Banka tvrdí, že sme im tento výpis neodovzdali a tak si stiahli z účtu 850,-Kč. Banka si tvrdí svoje a my nemáme vlastne potvrdenie, že sme im daný výpis odovzdali, takže sa mohlo stať, že banka výpis nezaložila ale stratila a tým pádom zistili, že im chýba až po 10-tich mesiacoch. Samozrejme, že v zmluve je uvedené, že ak im tento výpis nedodáme do 24.1.2014, tak si banka môže stiahnuť na svoje náklady tento výpis s ich cenníkom a po nás potom vyžadovať uhradiť tento poplatok. Banka si stiahla tieto peniaze o 10 mesiacov neskôr. Chcel by sa vás spýtať na názor, či sa dá s týmto problémom niečo ešte robiť? Ďakujem za každú radu

Odpověď

Dobrý den,

je těžké Vám poradit, co a jak. Je to tvrzení proti tvzední. Škoda, že nemáte žádné důkazy o tom, že jste ji výpis z katastru s vyznačením zástavního práva předali. Možná na katastru by měli mít evidenci, kdy jste o výpis žádali, což by bylo datum před datem, které je ve smlouvě s bankou. To by mohlo být jediným podpůrným prostředkem. Pokud jste výpis předávali osobně, je možná někde kamerový záznam z Vaší návštěvy banky (možná, ne všechny banky ho pořizují). Pokud byl zaslán poštou, tak asi nemáte podací lístek.

Co bych možná ještě mohl poradit, pokud jste tak neučinili, podat písemnou stížnost bance v této věci. Důkazní břemeno o tom, že jste výpis nepodali, je na bance. To, že ho nemají v dokumentaci ještě přeci neznamená, že jste tam nebyli a výpis předali, bohužel bez potvrzení o přednání.

 


Dotaz

Dobrý den, dovoluji si Vás požádat o názor k níže uvedené komunikaci, jež byla iniciována požadavkem Wüstenrotu na úhradu kompenzačního poplatku za předčasné splacení překlenovacího úvěru. Parametry úvěru: Výše úvěru - 399.771,- CZK Sankční poplatek - 47.970,- CZK Podpis úvěr. smlouvy - 06/2008 K dnešnímu bylo uhrazeno 75 měs. splátek Dále by mne zajímalo, jaký je Váš názor na chování některých stavebních spořitelen, kdy znemožňují klientům předčasně uhradit překlenovací úvěr, neboť odmítají poskytovat souhlas s předčasným splacením, a to i v tom případě, že toto ustanovení nebylo sjednáno v úvěrové smlouvě a dotčené instituce si toto omezení jednostranně zakomponovaly až v průběhu trvání úvěrového vztahu. Domnívám se, že obě strany by měly ctít zásadu "pacta sunt servanda" a že ustanovení sjednané ve smlouvě řádným způsobem mají dodržovat obě smluvní strany po celou dobu trvání závazku. Děkuji za Váš čas a odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

 

názor mám stejný jako Vy. Jen nevím, zda ve smlouvě právě není to předčasné splacení postiženo poplatkem. Ten totiž vyjadřuje ekonomickou ztrátu z toho, že příslušná banka (v tomto případě stavební spořitelna), nebude mít úrok z postupného čerpání úvěru. Zjeména překlenovací úvěr je založen na komerčním principu. Pokud však smlouva žádnou sankci neobsahuje, pak bychom se měli řídit občanským zákoníkem. Předpokládám, že jste si podrobně prostudoval Všeobecné obchodní podmínky dané stavební spořitelny. Pokud tam nebude o poplatku za předčasné splacení překlenovacího úvěru nic, pak bychom mohli jednání toto banky považovat, že je v rozporu s dobrými mravy a veřejným pořádkem. Sankci v této výši lze považovat za neúměrně vysokou s ohledem na zůstatku úvěru (předpokládám, že částka je podstatně nižší než 399 771 Kč). V případě, že banka s Vámi odmítne jednat nebo nepřehodnotí svůj vztah k Vám, můžete podat podnět k prošetření ČNB, odboru ochrany spotřebitele, zda banka neporušuje nějaký obecně platný právní předpis svými postup. ČNB však neřeší daný konkrétní případ jako takový, ale obecné postupy banky. Bohužel, tento produkt nespadá do kompetence finančního arbitra ČR, aby on posoudil oprávněné jednání banky vůči Vám.


Dotaz

Dobrý den, uzavřela jsem smlouvu jako přístupitel k hypotéčnímu úvěru dcery,jelikož se dostala do finančních problémů,požádala o oddlužení,ins.správce jí poradil,aby získala přístupitele k dluhu napět let splácení hypotéky.Mám tedy smlouvu o převzetí dluhu po dobu pěti let.Situace se ale po soudním jednání vyřešila tak,že soud povolil,aby nemovitost prodala ve lhůtě dvou měsíců,že by se tím zaplatil vzniklý dluh.Potřebuji tedy odstoupit od smlouvy,protože je nemovitost vedena jako pohledávka a tudíž se nebude splácet.Poraďte mi prosím,jak mám od smlouvy přístupitele odstoupit.Jedná se o Hapotéční banku se sídlem Radlická,Praha 5.Mnohokrát děkuji za odpověď.Haidaryová

Odpověď

Dobrý den,

Váš dotaz není směrován na řešení stížnosti na banku. Je to v podstatě komerční dotaz, který se zde neřeší. Proto se obraťtte na banku, příp. na některého z finančních či právních poradců. Omlouvám se.


Dotaz

Dobrý den, jelikož sem se nedávno začal zajímat, jak předčasně splatit půjčku, kterou mám v bance, zjistil sem, že internetové bankovnictví v počítači mi ukazuje přibližně 140tis Kč, jako nesplacenou jistinu, ale aplikace mé banky mi v mobilu zobrazuje přibližně 99tis Kč. Asi před měsícem sem kontaktoval operátora banky, kde mi řekl, ať neřeším info v aplikaci v mobilu, ale po mém naléhání, aby mi to zaslali mailem mi informovali, že to předají do Prahy, ať počkám na odpověď. Přibližně měsíc se nic nedělo, tak sem včera napsal znovu a teď čekám na odpověď. Nemám problém zaplatit 140tis Kč, ale vadí mi, proč od jedné banky na jedno téma mám dvě různé informace... Informace o platbách, zůstatcích atd. jsou stejné v mobilu i v počítači. Díky za Váš čas a fajn den.

Odpověď

Dobrý den i Vám,

nevím, kam směruje Váš dotaz. Ale jisté je, že evidence úvěrového zůstatku musí být shodná v kterékoliv aplikaci banky, slouží-li k informování klienta. Pokud by Vám banka tímto chybným či neúplným informováním způsobila škodu, lze ji vymáhat soudně. Pokud se jedná o spotřebitelský úvěr, můžete si stěžovat u finančního arbitra ČR, ale je nutno do návrhu na zahájení řízení uvést, co od banky požadujete. Příp. můžete podat o této skutečnosti informaci na odbor ochrany spotřebitele, stojíte-li v při tomto úvěru v roli spotřebitele (tedy osoby nepodnikající).


Dotaz

Dobrý den, na podzim 2012 jsem pracovala na české poště, aby měla pošta splněný limit, založili mi osobní účet ERA s tím, že je to účet bez poplatků, v akci. Od založení účtu neproběhla žádná transakce, nepoužila jsem ani kartu. Nepřišel mi ani jeden výpis ani výzva o nezaplacení. Tudíž jsem si myslela, že účet je neaktivní, nebo, že nebyl aktivován. Včera jsem šla účet zrušit a bylo mi řešeno, ža má dluh 1700kč - 2 roky poplatků za vedení účtu + 3 dopisy (1. za 200kc, 2. za 400kc atd.)Dopisy jsem nikdy nedostala, doručovací adresa na smlouvě je správná. Mohu se nějak bránit??? Účet každopádně zruším co nejdříve. Jak je možné, že výzvy o dlužení nechodí doporučeně - pošta to dopis někde ztratí a člověk potom za to draze zaplatí... Nejsem člověk který by někde dlužil, kdybych o problému věděla, řešila bych ho hned v začátcích. děkuji za radu, pěkný den.

Odpověď

Dobrý den,

vše je věcí dané banky. Praktiky některých peněžních ústavů jsou přímo hrozivé. Proto bych nic neplatil a Vy jako spotřebitel můžete trvat na tom, že účet je zdarma podle podmínek smlouvy, nikdo Vás o ničem neinformoval (a to musel, byl-li to účet sloužící pro paltební styk). O tom, že jste nebyla informována např. o změně přístup, že se účet zpoplatňuje, musí informvoat banka. Dejte stížnost se žádostí o vysvětlení a rovnou případ oznamte na Odbor ochrany spotřebitele do ČNB, k rukám JUDr.. Kolmanové. Na Příkopě 28, 110 00 Praha 1 (to PSČ není přesné, ale možná to na stránkách ČNB najdete).  Je totiž na bance, aby v případě soudu prokázala, že Vy jste o celé situaci byla informována. Pokud dopis nebyl předán na doručenku, nemá banka důkaz o tom, že Vám psala. To si mohla také i vymyslet. Určitě nic neplaťte a příp. se obraťte na soud. Bohužel Váš případ nemůže prozatím řešit finanční arbitr ČR. Není k tomu kompetentní.


Dotaz

Dobry den, chtel bych se zeptat, co delat, pokud mi ING Bank odmita uznat nemecky danovy domicil. Predlozil jsem jim dve potvrzeni: 1. ze jsem byl od 1.1.2012 - 31.12.2012 rezidentem SRN z cervence 2014, 2. "is resident of the Federal Republic of Germany" a ze jsem byl od 1.1.2013 - 31.12.2013 rezidentem SRN taktez z cervence 2014. ING mi vratila dane za rok 2012 a 2013, ale za rok 2014 odmitaji a odmitaji mi zmenit rezim uctu, kdy by mi uroky nebyly daneny. Na stiznost mi odpovedeli: Po opětovné kontrole Vámi dodaného dokumentu s finančním oddělením Banky konstatujeme, že jak Vám již bylo sděleno v předchozí komunikaci, toto potvrzení je platné pro rok 2013. Pokud žádáte o změnu daňového domicilu a vrácení daní i za rok 2014 doložte Bance, prosím, potvrzení o daňové rezidenci s platností pro rok 2014. Dekuji predem za radu, ale pripadam si jiz jak v knize od Kafky, nebot stejne jako ja i nemecky FU taktez nechape, co po mne ING pozaduje a posle mi stejne potvrzeni, ktere jsem jiz dodal ING a tedy, ze "is resident of the Federal Republic of Germany". S pozdravem

Odpověď

Dobrý den,

když Vám úřady v SRN potvrdily rezidentství do 31. 12. 2013, tak nemůžete chtít po bance vrácení daní z úroků za r. 2014. Banka postupovala jednoznačně správně podle toho, co jste tu uvedl.

 

 


Dotaz

Dobrý den, plánuju cestovat do Číny a zároveň s nimi i obchodovat. Jaký účet byste mi doporučil, abych neplatil nic za platby kartou u obchodníků a i na případné převody po internetu. Stěžejní pro mě bude spíše ta platební karta. Nechci platit zbytečné poplatky, když kartu nebudu využívat u nás a při vycestování a používání platil minimum nebo vůbec nic.

Odpověď

Dobrý den,

Váš dotaz je komerčního charakteru a na ten já odpovídat nebudu. To se musíte poradit s někým, kdo poskytuje komerční poradenské služby, pravděpodobně ale  za úplatu.


Dotaz

Dobrý den, v prosinci 2013 jsem se rozhodl pro zrušení účtu u GE Money bank, jelikož jsem ho nevyužíval. Navštívil jsem tedy pobočku a spolu s pracovnicí jsme vyplnili všechny dokumenty. Zjistila, že na účtu je záporný zůstatek cca 50Kč. Navrhl jsem tedy, aby mi řekla, kolik prostředků mám složit na účet, abych všechny nesrovnalosti dorovnal, a účet mohl být zrušen. Vzhledem k tomu, že účet musel být ještě 1 měsíc ponechán kvůli platební kartě, bylo mi řečeno, že je třeba nechat prostředky i na poplatky na tento doběhový měsíc. Pracovnice banky mi tedy spočítala, že mám složit 255Kč, což jsem na místě provedl. Úřednici jsem požádal, zda by mi mohla vystavit potvrzení, že tímto vkladem jsou všechny pohledávky vůči bance uhrazené, ale bylo mi řečeno, že nic takového se nevydává, ale že se na to mohu spolehnout. Za měsíc mi volala pracovnice banky, že mám na tento účet ještě poslat 60Kč, aby nebyl v mínusu. Dost mě to zvedlo ze židle, ale nakonec jsem těch 60Kč poslal, protože jsem chtěl mít věc vyřízenou. Minulý týden (8 měsíců od předpokládaného uzavření účtu) jsem v místě svého bydliště našel výpis GE Money, kde stojí, že je na účtu debet 1500 Kč. Navštívil jsem pobočku a bylo mi řečeno, že ke dni, kdy měl být účet zrušen, byl stále nedoplatek 30 Kč, který spolu s nedovoleným debetem a poplatky za vedení účtu a výpisy činí tuto částku. Nemám žádný doklad o tom, že mi volala úřednice s požadavkem doplatit právě oněch 60Kč. Mimo to jsem celou dobu již neměl možnost online přístupu a tak jsem spoléhal na správnost informací od úřednic. Byla moje chyba, že jsem věřil úřednici? Mám za její nesprávné informace nyní zaplatit? Nebo se mám bránit a s jakou šancí?

Odpověď

Dobrý den,

téměř zrcadlový příběh se stal mně osobě před pár lety u jedné velké, tvz. renomované banky. Nedokázali zrušit účet a spočítat výši, kterou mám vyrovnat svůj dluh u této banky. Vždy jsem poslal to, co řekli a dokonce i napsali, ale pak opět volali, že tam opět je debet. Vznikal totiž z úroků  z debetního zůstatku na účtu, který nedokázal spočítat...... No hrůza. Nakonec mi účet zrušili.....

Postup tehnejší banky a Vaší banky byl a je v rozporu se zákonam o platebním styku. Vy máte právo účet zrušit a banka je povinna toto dodržet s max. měsíčním prodloužením, což se ve Vašem případě stalo. Pak měl být účet právně zrušen a pokud se na něm znovu vyskytl debet (pravděpodobně za úrok z toho debetu, co jsem jim uhradil osobně), tak Vás měli požádat o jeho uhrazení, ale již tento tzv. debet již neúročit. Není totiž čím - již neexistuje právně účet, na kterém by měly nabíhat i úroky. Vy jste už právně nic nečerpal... byla to jen evidence pohledávky za Vámi. Takto to vypadá, že oni účet nezrušili (což je v rozporu s ujednání v bance, já měl tehdy Dohodu o zrušení účtu, měl byste mít také něco podobného....) a čerpaný debet po jistou dobu několika měsíců opět úročili sankčním úrokem, proto částka dosáíhla výše, kterou uvádíte.

Nehradil bych uvedenou částku a čádal písemné vysvětlení, jak k této částce došli, když účet měl být právně zrušen již dříve (pokud máte od banky dokument, tak ho ofoťte a přiložte ke stížnosti). Násldeně bych podal podnět odboru ochrany spotřebitele ČNB a příp. dal žalobu na banku, že nepostupovala podle Vám daného příkazu. Pokud by to banka "otočila" proti Vám, pak bych začal argumentovat, že banka je povinna účet na přání klienta zrušit a Vy jste byl vždy ochoten uhradit debet na účtu podle toho, co Vám řekli. V nejhorším byste u soudu, pokud byste neměl jiné dokumenty, písemně dal čestné prohlášení o těchto skutečnostech.

Bohužel, Váš problém prozatím nemůže řešit finannční arbitr ČR, neboť smluvní podmínky k účtu prozatím nemůže řešit.


Dotaz

Dobrý den, potřebuji poradit,....chci se zeptat jaké mám možnosti, když jsem si v roce 2006 z důvodu práce v ČP založila firemní účet u e-banky. Na účtu byl naposledy pohyb v roce 2007. Bylo mi řečeno že po odchodu z pojišťovny účet zanikne. Teď mi přišel-na adresu trvalého bydliště- dopis o rozvázání smlouvy z důvodu záporného zůstatku na účtu. Neměla jsem od banky kartu nic. A po hovoru do banky mi bylo oznámeno, účet je v mínusu necelých 10000. Poslala jsem dopis na reklamace, protože nikdo z banky nedokázal říct zda se bude dluh vymáhat. Obratem mi přišlo zpět že veškerá psaní a výpisy byly posílány na kontaktní adresu. Jak je to s promlčecí lhůtou? Je to přeci jen 7 let co byl poslední pohyb na účtu a najednou po sedmi letech vědí kam poslat poštu? mohu se nějak bránit? Předem děkuji za odpověď s pozdravem Iva Pěnčíková

Odpověď

Dobrý den,

otevřený účet klienta nemůže jen tak sám zaniknout. Vždy musí být řádně ukončen, pokud nebyl uzavřen na dobu určitou. To ale asi není Váš případ. Nepíšete, co bylo kontaktní adresou Vašeho účtu, zda adresa bydliště nebo zaměstnavatele. Promlční ještě neuplynulo - objektivní promlčecí doba je desetiletá. Prokázání, že banka Vás informovala o zůstatku na Vašem účtu je na bance, totéž co se týká upomínek za nepovolený debet. Dost se divím, že banka nepřikročila k vypovězení účtu už dříve. Museli vidět, že tam není pohyb a že se (asi poplatky) zbytečně navyšuje neoprávěné čerpání do debetu na účtu (určitě za sankční úrokovou sazbu). Bohužel, tento případ u finančního arbitra řešit asi nemůžete (nejde o neoprávněné převody, pokud za ně Vy neprohlásíte strhávání poplatků z účtu), protože FA nemůže řešit problematiku smluvního vztahu k účtu. Bránit se můžete podáním žaloby u soudu. Nicméně vyžadujte doložení všech opercí na účtu a všechny výpisy, které Vám měla banka zasílat dohodným způsobem.


Dotaz

Dobrý den, mám dotaz, mám úvěr od České spořitelny, přes svého známého jsem kontaktovala manažerku s Unicredit bank a domluvily jsme se, že jí pošlu kopii své OP a ona se podívá co by s mým úvěrem u České spořitelny mohli udělat, jelikož mám ještě debetní karu, tak mi Unicredit bank nabídla kosolidaci půjček, která se mi nelíbila, takže jsem to odmítla a myslela jsem, že problém vyřešen, tím, ale že vše probíhalo po telefonu a emailech, tak asi po měsíci si tato manažerka vzpomněla a chce po mě dodatečně podepsat, že může nakládat s mými daty a ještě k tomu chce podepsat žádost o úvěr na 250 000, který oni tam prý do toho Solusu museli zadat, když si ověřovali mou bonitu. Nic jsem nepodepsala, ale neustále na mě tlačí. Můžete mi říct co teď mám dělat??

Odpověď

Dobrý den,

Váš podpis měla mít banka dříve, než zahájila jisté kroky s Vašimi osobními údaji. Je to povinnsot vyplývající ze zákona o ochraně osobncíh údajů (Zákon č. 101/2000 Sb. - ve znění pozdějších novel). Proto na Vás nyní banka tlačí, protože si je vědoma, že tento zákon porušila a proto chce, abyste dodatečně šla podepsaat určité dokumenty. Záleží to na Vás. Pokud to neuděláte, tak asi nemůžete od banky nic dalšího očekávat.


Dotaz

Dobrý den. Potřeboval bych od Vás radu, stavební spořitelna Wustenrot mi vypověděla smlouvu o stavebním spoření z roku 2002 a jako důvod uvedla, že jsem naspořil min. 50% cílové částky a tím pádem má nárok na ukončení smlouvy, ikdyž cílové částky zdaleka nebylo dosaženo. Já jsem při uzavření zaplatil 1% z cílové částky jako poplatek - tedy 6000kč a přepokládal jsem že za tyto peníze budu moci spořit až do cílové částky, což mi bylo i pracovníkem spořitelny tehdy potvrzeno - byl jsem tedy uveden v omyl a mám nárok min. na vrácení uvedené částky za poplatek?? Případně je možné se bránit soudně napadením neplatnosti výpovědi?? A co dělat když mi spořitelna smlouvu ukončila a peníze poslala složenkou (přestože jsem je písemně vyzval že s výpovědí nesouhlasím), mám ji vyzvednout nebo trvat na neplatnosti výpovědi?? Děkuji za odpověď. Dvořák

Odpověď

Dobrý den,

neznám podmínky této stavební spořitelny. Možná je v podmínkách uvedeno, že do určité doby musíte naspořit právě těch 50 % cílové částky. Musí tam být něco, o co se daná spořitelna opřela u výpovědi. Samozřejmě můžete trvat na původní smlouvě, ale je asi pro st. spořitelnu již nevýhodná, tak hledala důvody pro výpověď. Vždyť obecně je trend "boje" o zákazníka. Vy máte asi ve smlouvě poměrně vysoké zhodnocení peněžnch prostředků na současnou dobu, proto k tomu asi přikročila. Je to jen má domněnka.


Dotaz

Dobrý den, zrušil jsem si účty u Reiff. včetně kontokorentního. Poté jsem si změnil trvalý pobyt / adresu. A na tuto novou adresu si založil účet nový u služby ERA včetně kontokorentního. Po asi třech měsících jsem kontokorentu využil. Následné výpisy z kontokorentu poskytnutého mou novou bankou (ERA) mi ovšem začaly chodit na starou adresu, kterou jsem ale novému ústavu rozhodně neposkytl. Cítím to jako porušení ochrany mých osobních údajů v oblasti obzvláště citlivé. Je mi znám institut registru dlužníků, který vytváří jednotnou databázi klientů s dluhem vůči bankám, ale jestliže některý ústav využije adresu, kterou jsem mu neposkytl, muselo dojít k neoprávněnému předání údajů. Chci se zeptat, zda se jedná o běžnou praxi nebo zda se mohu bránit? Děkuji za informaci.

Odpověď

Dobrý den,

bránit se můžete vždy, a to u soudu pro porušení práv občana, resp. práva na ochranu osobních údajů. Můžete si také stěžovat u Úřadu na ochranu osobních údajů. Nicméně je velmi zajimavé, odkud banka vzala Vaši starou adresu, když jste do smlouvy uvedl adresu novou. Samozřejmě bych po bance žádal minimálně vysvětlení. Škoda Vám však asi nevznikla. Pokud byste u soudu žádal peněžní náhradu, musel byste ji dokázat vyčíslit a uhájit. Nový občanský zákoník to již umožňuje.


Dotaz

Dobrý den. Chtěl bych se Vás zeptat ohledně úvěru od Komerční banky. V roce 2010 jsem požádal o oddlužení, které mi bylo schváleno splátkovým kalendářem. Platím stabilně 8000 Kč/měs. a uhradím za 5 let cca 80% všech dluhů. Do oddlužení se přihlásila komerční banka, u které měla moje manželka 2 úvěry (u těchto úvěrů jsem byl jako spoludlužník). KB dluh přihlásila v celkové výši 156.000 Kč (pravděpodobně pouze jistinu). Dluh se splácí pravidelně z insolvenční splátky. Nyní kontaktovala manželku společnost pana advokáty Vlasáka, která nyní aktuální dluh po manželce vymáhá i s zbylými úroky a úroky z prodlení. Jelikož se nám za 3,5 roku nikdo neozval (pouze nám chodily výpisy z úvěr. účtu), tak jsme mysleli, že splácení ins. splátky K.B. stačí a také jsme mysleli, že po skončení mého oddlužení uhradí manželka K.B. zbytek. Bohužel to byla mylná představa... Z ins. splátky již bylo uhrazeno cca 80.000 Kč. Nyní po manželce chtějí uhradit 140.000 Kč. Chtěl bych se proto zeptat, zda je možné se nějak bránit, či nikoli? A co lze v takovém případě dělat? Předem děkuji za radu.

Odpověď

Dobrý den,

 

bránit se asi můžete vždy, a to soudní cestou. Váš dotaz je poměrně složitý a takto na "dálku" se dá jen obtížně prokázat, kolik byl dluh, kolik jste uhrdil, zda splátka je anuita nebo ne apod....... Pro podrobnosti byste se mohl obrátit na nějakého komerčního finančního poradce nebo právníka s ekonomickým zaměřením, aby provedl hlubší analýzu toho, co již bylo uhrazeno a toho, co ještě manželka dluží, resp. Vy jako spoludlužník. S ohledem na dobu vzniku úvěru nepředpokládám možné řešení u finačnního arbitra, který je kompetentní řešit spotřebitelské úvěry.


Dotaz

Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli je v pořádku, když FIO banka požaduje poplatek za výběr hotovosti, když se jedná o zrušení účtu. Myslel jsem, že v případě rušení účtu pouze určím vance, jak má naložit se zůstatkem. V bankovním a právním slovičkaření je možné vše, ale podle selského rozumu je výběr z účtu v situaci, kdy účet existuje dále. Pokud je vše právně v pořádku, rád bych znal Váš názor, jestli Vám takové počínání připadá fér. Děkuji za odpověď. S pozdravem, Jan Mikeš

Odpověď

Dobrý den, pane Mikeši,

je to otázka názoru. Pokud tento poplatek má banka v sazebníku, pak je to právně OK. Poplatek musí být ale znám v době, kdy jste si účet zakládal nebo pak v průběhu smluvního vztahu za podmínky, že Vám banka změnu sazebníku oznámila dva měsíce dopředu a Vy jste "nekonal", tedy nenamítl jste jeho nepřijetí.

Neznám rozsah služeb FIO banky, ale možná lze zasalt peníze do jiné banky bezhotovostně, nikoliv vybírat hotovost. Bohužel je asi tento poplatek chápán jako "trest" za to, že banku opouštíte.


Dotaz

Dobrý den,díky za radu ohledně řešení splacení plat. rozkazu.Chtěla bych ještě poradit,jak postupovat,při mimosoudní dohodě

Odpověď

Mimosoudní dohoda je pouze závislá na vůli stran, které by jinak byly ve sporu. Pro Vás to tedy znamená např. písemné prohlášení, že všechny závazky, které by byly předmětem další např. exekuce, splníte do nějakého termínu, příp. ve splátkách.....


Dotaz

Dobrý den. Za bývalého manžela mi přišly dva plat. rozkazy, protože neplatil půjčky. Jeden na 160 a druhý na 200 tisíc. Ráda bych se jich zbavila co nejrychleji. Chtěla jsem půjčkou, která by to zesplatnila nebo řešením, které by to zastavilo. Protože jestli to dojde do fáze exekuce, tak částky, které by mi braly, by jistě byly vyšší a konec v nedohlednu. Mám čistý příjem 14 000 Kč a jednoho syna. Výplata mi chodí na účet k příteli. Nemohl by pomoci jako ručitel?

Odpověď

Ručitelem může být kdokoliv, pokud ten subjekt, který by Vám půjčku (dnes úvěr) byl ochoten poskytnout, ho bude akceptovat, pak by nemělo úvěru nic bránit. To si ale musíte projednat s konkrétním poskytovatelem. Může to být banka, spořitelní družstvo nebo i nebanovní poskytovatel úvěru. Pozor jen na jejich podmínky, abyste se i Vy pak nedostala do problémů.


Dotaz

Dobrý den, máme s manželem vedené účty u FIO banky (každý svůj), opakovaně se nám stalo, že nám banka zaúčtovala poplatek za sdělení bankovní informace osobě oprávněné k výkonu úředního rozhodnutí. Na můj dotaz, za co byl poplatek naúčtován, mi banka odpověděla takto: "dle §38 zákona č. 21/1992 Sb. o bankách je banka na dotaz osoby oprávněné k výkonu úředního rozhodnutí povinna poskytnout požadovanou bankovní informaci o svém klientovi." Když jsem se dále ptala, o koho se jednalo, kdo se na nás dotazoval, bylo mi sděleno: "Tuto informaci může osobě, vůči níž dotaz směřuje, sdělit pouze příslušná osoba oprávněná k výkonu úředního rozhodnutí" Že se tedy mám obrátit na úřad, který se na nás dotazoval, ale který to je, to nám sdělit nemůže.... Přišlo mi to, že to přece nemůže být pravda, tak jsem ještě do banky volala a úředník mi sdělil, že mi jistě obratem přijde sdělení, o co se jedná, poštou. Nic nám nepřišlo. Jelikož se jednalo o opakované dotazování a stále nám poštou nic nepřišlo, ráda bych se někde dopátrala, zda-li se jedná o nějaký nedoplatek nebo o co vlastně. Moc děkuji za radu.

Odpověď

Dobrý den,

banka neví, proč se příslušný orgán k tomu oprávněný, který má právo tzv. průlomu do bankovniho tajemství, na Vás dotázal. Pravděpodobně šlo o tzv. šoučinnost, kterou banka musí vůči orgánům k tomu oprávněným poskytnout. Některé banky tuto aktivitu, bohužel, zpoplatňují, aniž za to klient může. Některé orgány se čáato dotazují bank zbytečně. Seznam orgánů k tomu oprávněných je uveden v zákoně č. 21/1992 Sb., o banákách (naleznéte ho na www.cnb.cz). Jsem ale názoru, že jako majiteli účtu je banka oprávněna sdělit, který orgán se to ptal. Po telefonu však bych takovou informaci nesdělil, pouze osobně nebo písmeně. Nečekejte však, že Vám banka sdělí, proč se např. finanční úřad, exekutor nebo zdravotní pojišťovna či úřad práce na Vás (resp. Váš účet) dotazoval.


Dotaz

Vzhledem ke změně ceníku ČS mám právo vyjádřit písemně "Nesouhlas se změnou - ceník České spořitelny, a.s." do 14.8.2014. Vyjádřením nesouhlasu mi bude zrušen běžný účet u ČS. Mám u ČS vedenou také hypotéku, která má ve smlouvě napsáno, že pokud zruším běžný účet, tak mi bude navýšen hypotéční úrok o 0,5%. Na můj dotaz bance zdali mým nesouhlasem se změnou ceníku dojde v po zrušení účtu také k navýšení úrokové sazby o 0,5% mi bylo řečeno že ANO - dojde k navýšení úrokové sazby u hypotéky. Jinými slovy buď budu platit více za vedení běžného účtu nebo více za hypotéku. Osobně mi to přijde jako ne úplně fér jednání. Je postup banky v pořádku? Předem děkuji za odpověď.

Odpověď

Bohužel postup banky je v souladu s právem platným v ČR, je však, podle mého názoru, v rozporu s Etickým kodexem ČBA a i obecným kodexem finančního trhu. V něm je uvedeno, že by poskytovatelé finančních (bankovních) služeb neměli podmiňovat poskytování jednoho produktu jiným produktem. Na druhou stranu Vámi uvedená podmínka je podmínkou smluvní, takže legální (pokud by po účinnsoti NOZ výrazně neznevýhodňovala spotřebitele). Obecně je známo, že ČS je signatářem Etického kodexu ČBA, tudíž pokud se ve svých obchodních podmínkách nebo smlouvě dovolává tohoto kodexu, pak by bylo možno její počínání považovat za rozpor s tím, co si předsevzala souhlasem s dodržováním Etického kodexu. Je to však "názor", který by musel potvrdit soud svým rozhodnutím.


Dotaz

Dobrý den, chci se zeptat, zda se jde nějak bránit zápisu v registru? Mám několik bank. Mnoho let jsem využívala také ČSOB a na v měla běžný účet, kde se cca 2 roky nic nedělo. Bohužel jsem na tento účet příliš nemyslela a dostala jsem se do mínusu 90 Kč. Po půl roce mi byl zrušen účet a doplatila jsem 392 Kč a vše bylo vyrovnáno. Jsem za to však nyní v registru a považuji to za zcela nepřiměřené, vzhledem k tomu, že jsem byla minimálně 12 let u ČSOB, bez jakéhokoliv problému. Jde tato situace nějak řešit? Děkuji za informaci

Odpověď

Dobrý den,

toto ovlivnit nemůžette. Je to věcí subjektu, který registr vede. Má jisté podmínky, které členksé banky (pokud jde o bankovní registr) akceptovaly a tyto platí. Lze si je dohledat i na internetu - http://www.cbcb.cz/cz/cbcb-czech-banking-credit-bureau-a-s--1404041448.html

To, že máže negaitnví záznam v registru, je věcí banky, která Vás tam nahlásila. Pokud chcete "vyřadit" dříve, než je dáno pravidly, musíte požádat svou banku, aby toto učinila. Ani správce (provozovatel) registru Vás nemůže z něj "odstranit". Může to udělat jen ta banka, která záhnam o Vás do registru zadala.


Sekce obsahuje celkem 1018 dotazů. Výše vypsáno 0 - 30

schlossberger

doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D.

Lektor semináře působil v bankovnictví od roku 1981 v různých odborných a později managerských pozicích v rámci SBČS a po roce 1990 komerčních bank (Komerční banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank CZ).

V roce 2002 byl zvolen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR jako historický první finanční arbitr ČR na léta 2003 – 2007. Ve vysokém školství působí od roku 1996, v současné době je vedoucím Katedry financí Vysoké školy finanční a správní, a. s. V roce 2016 habilitoval v oboru Finance na Vysoké škole ekonomické, Fakultě financí a účetnictví a stal se docentem v oboru Finance. Dále působí jako expert a poradce v oblasti komerčního bankovnictví, zejména platebního styku, praní špinavých peněz, etiky v bankovnictví a ochrany spotřebitele. Publikoval více než 70 odborných statí, monografií a vědeckých studií.

Poradna