undefined


Položené dotazy


Dotaz

Poskytuje registr možnost fyzickým osobam získat informaci jak si stojí z pohledu věřitelských subjektů. Děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

registry (kterých je někollik a jsou buď bankovní nebo nebankovní) poskytují informace pouze a jen svým členům. Takže pokud jste "jen" fyzická osoba, tak v tomto případě máte smůlu. Pokud Vám sám subjekt údajů nesdělí, co Vás zajímá (v podstatě bez možnosti si to ověřit, max. zda je na něj konkurz, likvidace nebo úpadek), tak možnost nemáte.


Dotaz

Dobrý den, obracím se na Vás s dotazem z důvodu  poplatků za bankovní transakci - popis :  odeslání hotovosti160 EUR do zahraniční banky. Dne 25.01.2008 odečteno z účtu 160,- EUR - kurz 26.583 Kč tj. 4.253,28 Kč. Dále poplatek  za písemnou formu odeslání 200,- Kč, poplatek za  platbu do zahraničí 220,- Kč. Dne 28.01.2008 ztrženo z účtu poplatek zahranič. banky 15 EUR- kurz 26.268 Kč tj. 394,02 Kč. Dne 12.02.2008 ztrženo z účtu poplatek zahraniční banky 5 EUR - kurz 26.036 Kč tj.130,18 Kč. Pokud nebudeme hovořit o nedůstojné reklamaci, kterou bylo nutné absolvovat osobně , abychom se domohli vrácení 500,- Kč za chybu úřednice banky ČS , která svoje pochybení zaúčtovala jako chybu klienta. Poplatky za odeslání 160 EUR činí celkem 200+220+394,02+130,18= 944,20 Kč. Jak zjistím zda banka postupovala dle platných předpisů. Navíc nerozumím poplatku 5 EUR , který si banka ztrhla 12. 02. 2008 a po zkušenostech s pracovnicemi banky nemám ani jistotu, zda by mně tato banka na můj dotaz odpověděla. Děkuji Vám za odpověď. Tom  

Odpověď

Dobrý den, Tome,

banka Vám musí na Váš písemný dotaz "rozšifrovat" bankou účtované poplatky, tzn. sdělit, co za co je. Já nevím, jaká byla Vaše dispozice k poplatkům k této platbě, tzn. co jste měl platit Vy a co příjemce platby, zda byla platba platbou "přeshraniční" (tzn. požívající určitých standardů a ochrany). Nicméně podejte stížnost u ombusmana ČS, který Vám rozšifruje vše. Po odpovědi banky si srovnejte platný sazebník, zda tomu tak opravdu je. Pokud se tam objeví popaltke, který není v sazebníku nebo Vás na něj banka neupozronila (zde pak opravdu záelží na tom, jak zněl Váš příkaz, zda všechny popaltky platíte Vy, příjemce nebo Vy platíte jen poplatky Vaší banky poplatky banky příjemce, příp. další nutné výdaje platí příjemce). Spíše to ale vypadá na to, že to byla platba OUR, tzn. že vše platíte Vy. Pak Vám byla banka povinns před provedením převodu sdělit cílovou cenu převodu a není oprávněna Vám už dnes účtovat dodatečné výlohy. To je v rozporu se zákonem o platebním styku (zákon č. 124/2002 Sb.). Tuto situaci můžete řešit i přes finančního arbitra, pokud Vás odpvoěď banky neuspokojí Arbitr nebude řešit, zda jsou poplatky vysoké či ne, ale bude řeišt, zda byl dodržen zákon o platebním styku při realizaci tototo převodu co se poplatků týká....


Dotaz

před 5 lety jsem si od eBanky půjčil v rámci spotřebitelského úvěru (SÚV) 250 000,- Kč. Smlouva byla uzavřena 7.7.2003  s dobou splácení 60 měsíců . Ve smlouvě je uvedeno,  že první Splátka je splatná následující kalendářní měsíc po ukončení Čerpání úvěru." Úvěr jsem čerpal 8.7. 2003, první měsíc po ukončení čerpání je tedy srpen 2003. Bohužel eBanka chce po mně uhradit úrok 1790,- Kč za období od 8.7.- 31.07.2007 a odvolává se přitom na článek, který zní "Po dobu čepání je klient povinen hradit úroky z vyčerpané části Spotřebitelského úvěru. Přitom Splátka dle smlouvy znamená splátku jistiny a úroků. z úvěru Je vůbec možné se proti tomu bránit a nebo mám jako klient prostě smůlu. Předem děkuji za odpověď A. Nowotný    

Odpověď

Dobrý den,

obávám se, že jste poněkud opomenul, co je čerpání úvěru a co je splátka. Vy jste čerpal už v červenci, tzn. od 8. 7 jste si půjčil, take Vám logicky naběhly úroky. Splátka znamená, že jste úvěr začal splácet, neznamená že splácíte úroky, ale jistinu....ˇuroky musíte platit od okamžiku čerpání.  Takže úrok bance náleží. Přeci Vám nebudou dávat peníze zadarmo po jeden měsíc.....Podmínka byla stanovena bankou podle mne docela srozumitelně... Řada bank poskytuje úvěry s odloženou splatností, ale úroky klient spácet musí okamžitě...... Jistinu má odloženou třeba o půl roku.


Dotaz

Dobrý den, prosím o zodpovězení následujícího dotazu. UniCredit Bank někdy na podzim udělala hromadně bez vědomí klientů a bez jakékoliv relevantní informace změnu limitu pro výběr bankovní kartou. Zjistil jsem to začátkem ledna 2008, kdy mě bankomat neumožnil požadovaný výběr hotovosti. Reklamoval jsem tuto skutečnost na pobočce, kde mně sdělili, že šlo opravdu o hromadnou "akci" banky a že můžeme limity karty nastavit na původní nebo jiné hodnoty. Bylo provedeno a také zvýšený limit začal fungovat. A nyní pointa - na konci lednového výpisu se objevil tento neskutečný řádek: POPLATEK K PLATEBNÍ KARTĚ - ZMĚNA LIMITU -100,- Kč. Je taková nehorázná drzost vůbec normální a morální? Mohu se nějak bránit? Děkuji za Vaši odpověď. Jan Mikeska, Zlín

Odpověď

Dobrý den,

tato situace je minimálně "neetická". Pokud banka učiní změny bez vědomí klienta, tzn. změní podmínky k produktu za trvání smluvního vztahu, kdy byly nastaveny jisté parametry, které se mění, tak to není dobré. Protoře jste chtěl své původní podmínky, tak za to samozřejmě platit nemůžete. Poplatek byl vybrán v rozporu s právem. Proto si můžete stěžova u FA, který sice neřeší poplatky, ale měl by řešti Váš problém nedodržení podmínek dohodnutých při uzavření smluvního vztahu. Alespoň já to tak vidím. Nejdříve prosím, reklamujte popaltek u banky, pokud Vám odmítne jej vrátit, tak prosím, u FA. Ono je totiž jisté, že poplatek byl vygenerován automaticky bez vědomí toho, že jste klient, který měl původní limity nastaveny v rámci smlouvy o kartě.....


Dotaz

Dobrý den, ráda bych se zeptala na následující: před několika lety jsem pod dojmem formality ručila kamarádce při její půjčce. Ona ale splátky neplatila a situace dopadla tak, že mně jako ručiteli zablokoval exekutor účet, který mám u své banky. Strhl si peníze, které jsem tam měla, což bych pochopila (za hloupost se platí). Před pár dny mi ale přišel výpis, že běžný účet je v minusových položkách. Exekutor si strhl ve třech položkách cca 800 Kč, které ovšem na účtu nebyly. Banka mě nato kontaktovala a oznámila mi, že je můj účet v mínusu a já musím dluh doplatit. Dnes jsem banku navštívila a bylo mi sděleno, že exekutor má právo odečíst si z běžného účtu jakoukoli částku. Bankovní úřednice mi řekla, že je klidně možné, že si exekutor "strhne" celou částku (dělá cca 200 000 Kč), já se stanu dlužníkem vůči bance a ta pak na mně bude tuto částku vymáhat. Protože jsem nikdy o takové situaci neslyšela, ráda bych se zeptala, zda je možné, aby si banka z běžného účtu (bez kontokorentu) mohla odečíst jakoukoli položku do mínusu. Děkuji za Váš čas.  

Odpověď

asdasd


Dotaz

Dobrý den, můj muž je na služební cestě v Indii a vybíral z našeho účtu z jejich bankomatu. Jelikož nemá zkušenosti s jejich bezpečností,  požádal mne, abych  ověřila  výši  vybrané částky  na výpisu z účtu.  Využívám servis 24, ale zde ještě částka nebyla připsána, proto jsem jela přímo na pobočku spořitelny. Tam mi byly sděleny částky 6 343,30 Kč a 8 451,65 Kč bez kartového poplatku. Druhý den se již částky objevily na výpisu, ale jejich výše byly 6 441,67 Kč plus 132,20Kč kartový poplatek a 8 480,95 Kč plus 142,40 Kč kartový poplatek. Prosím, můžete mi vysvětlit rozdíl mezi výškou sumy sdělenou pracovnicí spořitelny a udanou na výpisu? Děkuji, Alena Glembková    

Odpověď

Dobrý den,

obávám se, že nedokážI bez znalosti kartového systému banky. Mohly by to být kursové rozdíly, vzhledem k tomu, že Vám mohla pracovnice říci výši částky, která byla autorizována a když došlo k zúčtování, což může být až další den, tak se mohl pohnout příslušný kusr měny. Možná by to mohlo být ono, ale nejlépe by Vám dotaz měli vysvětlit pracovníci banky. Myslím, že se můžete s dotazem obrátit na Ombudsmana banky, který by měl zajistit kvalifikovanou odpověď. Můžete to také pojmout jako reklamaci, ale spíše bych doporučoval požádat o vysvětlení.

 


Dotaz

Vážený pane! Je povinností bank ze zákona úročit BÚ?  Prý ano.  Úrok je tak nízký, že zaznamenání tohoto úroku v účetní knize vyjde dráž. Lze u banky vyjednat úročení - neúročení. Je to zbytečná účetní položka.   Děkuji.    S pozdravem   Miroslav Kos

Odpověď

Dobrý den,

ano, banky jsou povinny stanovit úrok na běžném účtu. Ale i 0 je stanovení úroku. Protože se jedná o horké peníze a inflace byla celkem v rámci očekávání, tak proto banky nestanovují úroky z těchto peněz na viděnou nijak "přehnané".


Dotaz

Dobrý den, nákup v prostředí internetu (eBay)mě donutil k založení účtu na payPal.com. Můj problém se týká převodu peněz na tento účet - jde tedy peníze na účet dostat bez karty typu Visa, Mastercard apod.? Kartu Visa sice vlastním ale nemám povolené převody v prostředí internetu a trochu se toho bojím. Pokud to tedy jinak nejde, tak mi alespoň prosím vyličte jaké poplatky jsou s těmito transakcemi spojené. Děkuji

Odpověď

Dobrý den, v tomto Vám opravdu neporadím. Neznám poplatkový sazebník této služby, kterou nenabízí žádná banka v ČR prozatím, pokud vím. Pokuste se najít inforamce na internetu, já bych nečinil jinak. Tento Váš dotaz nesouvisí s problémy, kterými bych se tu měl věnovat, tj. jak postupovat v případě, že nejste s bankovními službami v rámci banky na území ČR spokojen.


Dotaz

Dobrý den, rád bych Vás poprosil o Váš názor k následujícímu problému: V roce 2006 jsem vybral z peněžního bankomatu ze svého firemního účtu v bance částku 10 000,-Kč. V momentě výběru jsem měl na daném účtu takový kladný zůstatek, který mi tento výběr umožnoval a výběr jsem tak učinil v dobré víře, že peníze na mém účtu jsou. Následně však banka po mně začala danou částku požadovat zpět, údajně z důvodu překročení povoleného zůstatku na mém účtu. Je skutečností, že jsem neměl s bankou uzavřenou smlouvu na kontokorentní typ účtu a nemohl jsem tedy způsobit nepovolený záporný zůstatek. A dále v daný okamžik výběru byl zůstatek na účtu takový, že mi výběr byl jednoznačně umožněn. Prosím o Vaše vyjádření k tomuto. Děkuji Petr Sycha

Odpověď

Dobrý den, pane Sycho,

v okamžiku Vaši ATM transakce došlo k autorizaci této částky, kterou si banka měla pro potřeby zúčtování blokovat na Vašem účtu v rámci daného systému banky. Jenže asi mezi tím přišlo něco, co banka provsét také musela a tím jste se dostal do nepovoleného debetu. Obecně vzato, banka je od toho, aby si tento stav vůbec nepřipustila. Operace v bankomatech probíhají v on-line režimu (tedy ve většině případů snad). Přeci nemůžete vědět v každý okamžik, kolik máte na účtu peněz. Pokud Vám banka dodala debetní kartu k BÚ, ona je povinna zajistit zúčtování. Pokud Vám peníze umožnila vybrat, tudíž v okamžik transakce tam zkrátka byly. Ostatní transakce z Vašeho účtu pak měla podřítit tomuto faktu a z Vašeho disponibilního zústatku měla těch 10 tis. odečíst, i když skutečné zúčtování proběhlo později (např. o den či dva). Samozřejmě byste měl debet uhradit, pokud operace byly oprávněné, ale na druhou stranu - proč banka tuto skutečnost dopustila. Není to náhodou chyba banky? Já se domnívám, že ano. Vy jste žádným "podloudným" jednáním nezpůsobil tento debet. Tuto situaci můžete řešit i u FA, pokud banka nebude reflektovat Vámi podanou stížnost, protože operace není ještě promllčena.

 

 

 


Dotaz

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak se vypočítávají úroky z BÚ, zda na denní bázi nebo z měsíčního průměru. Mám účet v Unicreditbank a za poslední čtvrtletí 2007 mi byl připsán úrok 0,1Kč, přičemž úročení je 0,1%p.a. Vzhledem k tomu, že se můj denní zůstatek na účtu v uvedeném období pohyboval v rozmezí 3-40tis.Kč, stačí základní znalost matematiky, abych si vypočítala, že je tento úrok několikrát nižší, než na jaký bych při sazbě 0,1%p.a. měla nárok. Když jsem se obrátila na zaměstnance banky o vysvětlení, mládenec na přepážce mi řekl jen, že úroky jsou nízké, z termínovaného vkladu 50tis.Kč na 2 měsíce máte jen 86Kč úrok. A žádný zájem sepsat se mnou reklamaci či žádost o kontrolu výše úroků. Děkuji za vysvětlení. S pozdravem Veronika Škvárová

Odpověď

Dobrý den,

systémy bank většinou úročí měsíc 30 dnů, rok 360. banka by Vám ale měla na Váš požadavek vyhotovit tzv. úrokovou stupnici, kde je přesně vidět, jak a co Vám úročila. Jaký systém používá UNI, to nevím. Vím jen, že na každou reklamaci by banka měla reabovat. banky vypracování úrokové stupnice častokrát zpoplatňují samostatným poplatkem.

 

 

 


Dotaz

Dobrý den, rád bych Vás požádal o radu, do čeho je podle Vás nejlepší v současné době investovat finanční prostředky??? Moc děkuji. S pozdravem J. V.

Odpověď

Dobŕý den,

já nejsem finanční poradce, prosím. Obraťte se s dotazem na odkaz pod mou upoutávkou. Děkuji.


Dotaz

Dobry den, mam dotaz ohledne fin.instituce cetelem. Mel jsem u nich uver na nejakych 6 tisic, splacel jsem po 1000/mesicne, v prubehu splaceni mi prisla domu kred. karta od stejne spolecnosti cetelem, s tim ze ji mohu vyuzivat az do -20000Kc. Techto 20000 jsem pouzil na koupi soucastek na auto.Posledni splatku puvodniho uveru ve vysi 1024 Kc jsem uhradil s trimesicnim zpozdenim avsak mezitim mne kvuli teto castce instituce zaradila na nejaky seznam neplaticu...pry k nemu maji pristup vsechny financni ustavy.V soucasnosti splacim tech 20000 a puvodni pujcka, ktera zpusobila muj zapis je jiz splacena. Mam nejakou moznost vymazani z teto evidence? Ma vubec tato spolecnost pravo k tomu mi neco takoveho udelat kvuli tisicikorune? Moc dekuji za pripadne vyjadreni. S pozdravem ctenar, Praha

Odpověď

Dobrý den,

asi jste se dostal do tzv. Nebankovního registru klientských informací. Vaše informace o tom, že jste se zdržel s poslední splátkou se tam dostat mohla, ale pouze v případě, že jste s touto alternativkou výslovně souhlasil. Pokud jste společnosti podepsal, že souhlasíte, aby instituce použila Vaše osobní data k dalšímu zpracování, tak tím jste jim nevědomky podepsal i to, že mohou o Vás tomuto registru dáti inforamci. Bez Vašeho souhlasu insitutuce, která není bankou, nemůže nakládat s Vašimi osobními údaji ani vůči tomuto registru.

Tato inforamce bude v registru 4 roky od okamžiku, kdy tam byla dána. Možnost výmazu máte jen v případě, že sama instituce dá požadavek registru, aby to udělal.


Dotaz

vazeny Otakare. pisi vam z californie. zda se mi a sem silne presvedcen ze ceske banky je pouze organiozvany zlocin kryty statem.proti normalnim vkladatelum. je my na zvraceni  z ceskeho bankovniho systemu . preji vam hezky den jaroslav californie

Odpověď

Dobrý den i Vám do daleké Kalifornie,

k Vašemu obcenému názoru nemám co dodat. Jsem sice trochu jiného názoru, ale budiž, ten Váš Vám brát nebudu. Jen poznámku - na území ČR už není funkční jediná česká banka, všechny jsou v rukou  zahraničních vlstníků z různých zemí, dokonce i z USA.

 


Dotaz

Dobrý den pane Schlossbergere, těžko se orientuji v poplatcích různých bank a ráda bych se zeptala, která banka by v mém případě byla z hlediska poplatků pro mě nejlevnější, pokud vkládám peníze cca 9000 měsíčně na účet v hotovosti, ráda bych využívala platební kartu, elektronické bankovnictví a pojištění při cestách do zahraničí. Výpis mi stačí jednou za tři měsíce. Předem děkuji za odpověď. s pozdravem Jana Slámová

Odpověď

Paní Slámová,

i  Váš dotaz není dotaz na trable s bankou, ale finannčí poradenství. To já nezajišťuji, ale viz níže - odkazuji Vás případně na Osobní finance - poradenství.


Dotaz

Dobrý den, ráda bych se zeptala, zda mi můžete poradit.  Mám několik "výhodných" půjček a jejich splácení mi přerůstá přes hlavu. Zaujala mě tedy možnost konsolidace půjček, ale mým problémem je, že mé jméno již figuruje v bankovních registrech z důvodu, kdy jsem se opozdila s platbou a nyní jsem zjistila, že většina konsolidací má podmínkou nemít právě zápis v bankovních registrech. Mohl byste mi prosím poradit nebo doporučit nějakou společnost, je-li to vůbec možné, u které by bylo možno provést konsolidaci i přes zmíněný můj problém? Velice Vám děkuji za pomoc a odpověď. s pozdravem zuzana

Odpověď

Dobrý den,

pokud jste v registru či několika registrech, nemusí to vždy znamenat, že nedostanete úvěr, ale  lze předpokládat, že členské banky či i jiné finanční společnosti Vám zkrátka nepůjčí, neboť jste pro ně riziko.

Prosím, tento dotaz přesahuje rámec této porady, která má sloužit spíše k tomu, jak si může klient na banku stěžovat v případě, že služby nebyla poskytnuta řádně a včas. Váš dotaz můžete směrovat na Osobní finanční poradenství, které je pod upoutávkou na tuto on-line poradnu.


Dotaz

Dobrý den Prosím vás měli bychom na vás takový dotaz, snad budete mít chvilku. Máme takový problém manžel si před několika lety vzal automobil na leasing a jelikož byl jako živnostník tak nemohl splácet a auto mu bylo odebráno teď po běkolika ketech přišlo že má doplatit celý leasing soudní a exekutorské náklady celkem asi 370 000,-korun. Manžel nastoupil do armády ČR kde pracuje půl roku hrozí mu exekuce na plat chtěli bychom se zeptat kolik je možné vzít s platu coby vojáka s povolání když se nejedná o výživné a ani pohledávku státem, jeho plat činí 9.980,-kč čistého a + k tomu má příplatky na bydlení a hodnostní příplatky, jestliže by mu uvalili exekuci na plat a vzali by mu 1/3 s platu tak by mu zbylo nějakých 9.000,- a to je nereálné já jsem na mateřské dovolené a jenom měsíční poplatky za níjem a ostatní dělají okolo 13.000,- Prosím vás mohl by jste mi poradit co a jak. Děkuji moc za vaší odpověď

Odpověď

Dobrý den,

tak zde Vám neporadím, tonení trápení či stížnost na banku. Jedná se o exekuce a to znám jen z pohledu toho, co je banka povinna coby poddlužník učinit. Touto problematikou jsem se nikdy nezabýval. Omlouvám se, není to stížnost na postup banky, takže se necítím kompetentní.


Dotaz

Hezký den, Mám dotaz, už jsem ho jednou položil a zřejmě se někde ztratil. Jaký je dle zákona rozdíl mezi účtem pro fyzické a právnické osoby? Z praxe je patrné, že poplatky za podnikatelské účty jsou neskonale vyšší než za nepodnikatelské. Je tedy možné mít jako živnostník normální účet pro fyzické osoby? Myslí zákon na rozdíl mezi oběma účty (třeba daňově)? Děkuji  

Odpověď

Dobrý den,

účty jsou opravdu rozlšeny v bance v jejich knihách, a to z důvodů daní. Připsaný úrok z účtu občana musí být zdaněn srážkovou daní a banka je povinna jej odvést. Výnosové úroky z úvčtu podnikatelů se nezdaňují (ani dalších podnikatelských subjektů), to si dává každá taková osoba do přiznání dani z přjmu.

Samozčjemě, pokud budtet provádět operace coby podnikatel na účtu pro občana, budete tak asi porušovat smluvní podmínky. Pokud se na to nepříjde, bude asi banka v klidu. Státní rozpočet totiž v podstatě nekrátíte (až na rozdílné výše daně srážkové a daně z příjmu). Úrok je ale tak malý......

Banky však mají s různými základními účty pro různé segmenty napojeny ale další vhodné produkty pro tento okruh subjektů. Pak se můžete připravit o něco, co by Vás jako podnikatele mohlo zajímat, ale u účtů pro občany se to nenabízí. Takže zvažte. Já osobně to nedoporučuji, aby se do nepodnikatelských aktivit  "motaly" produkty určené pro občana.. Pokud to totiž banka zjistí, může Vám účet vypovědět, a to okamžitě pro závažné porušení podmínek, které v tomto případě jistě nastaly.


Dotaz

Dobrý den, při zřizování hypotečního úvěru u KB v Chrudimi po nás chtěli založit termínovaný vklad ve výši 70 tisíc Kč, jelikož jsme v té době měli přijem v zahraničí, tak to mělo sloužit jako záloha, pokud by se nám včas nepřevedli peníze na český účet a nebyl by tam dostatek pro platbu splátky. Při tom nám také bylo sděleno, že nám termínovaný vklad uvolní, jakmile se vrátíme zpět do ČR a budeme mít příjmy v ČR. My jsme se vrátili do ČR, pracujeme zde, ale paní ředitelka Komerční banky(pobočka Chrudim) nám nechce peníze uvolnit a možná nám je uvolní po ukončení zkušební doby v zaměstnání(o čemž nikdy nepadlo ani slovo a ani to není obsaženo ve smlouvě). Je zde nějaká možnost, jak banku donutit, aby nám peníze uvolnila?   Děkuji za odpověď a přeji hezký den   Ondřej Starý

Odpověď

Dobrý den,

hm, pokud nemáte proveden smluvní vztah mezi hypotékou a vázaností termínovaného vkladu, tak to bude obtížné. Pokud jste si ústně dohodoli, co píšete, pak je to na "etice" a "korektním přístupu" pobočky banky vůči Vám. Předpokládám, že ve smlouvě o termínovaném vkladu jako "záruce" na prnví splátky hypotéčního úvěru není ani slovo. Pak lze vyhodnotit postup banky jako "nekorektní", ale v rámci práva. Bohužel. Soudně vymáhat byste to sice mohli, ale výsledek není zaručen. Prohlášení o tom, co jste zde napsal, byste sice provedl, na což soudy celkem slyší, ale je to podle mne nepřímý důkaz. A pak - musel byste zaplatit soudní poplatky. Jiné řešení není. O nekrektním přístupu můžete informovat ombudsama banky, kterým je pan prof. Cepl. Adresu centrály banky najdete na internetu. Je škoda,  že banka nedodrží to, co slíbila, byť ústně...... kazí to její dobré jméno. Nakonec,hypotéka je zajištěna nemovitostí, takže ostatní záruky či jištění jsou stejně nad rámec podstaty úvěru. Z čeho to budete splácet, by mohlo být bance celkem jedno. Není to spotřebitelský úvěr......


Dotaz

Při žádosti o úvěr u své banky GE m. bank mě pracovník sdělil, že bohu žel... že jsem byl v lednu t.r. dlužníkem, částkou 776.-Kč u této banky. V ledu mě přišla zpráva o dlužné částce, ale když jsem se dostavil do banky, vyřídit předmětnou událost, bylo mě sděleno že částka už byla uhrazena, že konto je OK. Jak k tomu došlo ??? Ke dne 28. každého měsíce splácím úvěr u GE M.b. Váplata od zaměstnavatele mě přichází 22. - 26. každého měsíce a už dne í.1.2006 jsem byl upozorněn, že jsem v minusu částkou 776.- Kč, i když na kontě bylo v té době, dle výpisu cca 1 200.- Kč. Pracovník banky mě řekl, že se asi zahrnula částka ne uhrazení půjčky už k 9.1.2006 a tím pádem by k zaplacení půjčky dne 28. došlo k min. stavu.  Je možné, aby banka s předstihem skoro 1 měsíc, předpokládala... když každý měsíc mezi 22. - 26. vždy platby od zaměstnavatele byly v pořádku a nikdy jsem nebyl v mínusu ??? To by taky mohli nakonec žádat měsíc dopředu, abych měl na kontě finanční hotovost na zaplacení ... ????  Děkuji předem                                    Fiala 

Odpověď

Dobrý den,

k tomu bych potřeboval vidět výpisy z Vašeho účtu. Pravděpodobně se mohlo stát, že došlo ke zpoždění některé platby ve prospěch Vašeho účtu. Pokud pravidelně dostáváte výplatu na účet až následně něco splácíte, pak je to s podivem. Z toho, co jste uvedl, velmi obtížně dokáži učinit historii Vašeho účtu. Spíš mne překvapuje, že banka Vám napíše, že jste v nepovoeném debetu z titulu splátky (jinak nevím, jak jste se do něj dostal - pak jedině přes hotovostní operace nebo časového nesouladu při užití PK - její autorizaci, kdy peníze na účtu byly a pak následně při samotném zúčtování operace, kdy už jste peníze jinak vybral a banka neprovedla blokaci autorizované částky) a když to jdete uhradit,  debet je vymazán. Doufám jen, že Vás banka za tak krátkou dobu, byť nepovoleného debetu, nenahlásila do registru. To bych považoval za nekorektní. Pokud se klient občas do tohoto stavu dostane, tak to jen buď chybě banky (ona nemůže zúčtovat platbu na úkor debetu, pokud to není v podmínkách uvedeno) nebo časovým nesouladem mezi platbami. Obecně ale by měla platit zásada, že pokud na běžném účtu peníze nemám, nemohu z něj splácet ani úvěr. Pokud jste neměl peníze z jakéhokoliv důvodu a debet na BÚ nebyl povolen, banka Vám neměla tento účet zatížit do nepovoleného debetu, pokud to nebylo uvedeno v podmínkách k tomuto účtu.

Měla Vás vyzvat, že splátka úvěru nebyla provedena a vyzvat Vás k její úhradě....

 


Dotaz

Dobrý den, rád bych znal Váš názor. 5.2.08 jsem poslal své bance tento dotaz (EBanka): ... Dobrý den, v měsíci lednu 08 byl můj průměrný zůstatek na účtu 189919001 přibližně 57 tisíc korun. Úrok, kterým banka ocenila, že jí tyto peníze dočasně poskytnu na její výnosné obchody, činil za dotčený měsíc 42 haléřů, tj. 0.00074% ze zmíněné částky, tedy 74 stotisícin procenta. Ročně by tedy šlo o částku asi 5 korun. Připomínám, že jeden výběr z bankomatu z MÉHO účtu stojí 2x tolik. Myslíte si, že je vše v pořádku? S úctou váš drobný střadatel Černohorský   ...a dostal tuto odpověď... Dobry den, dovolte mi reagovat na Vas mail. Ano, naprosto s Vami souhlasim, urok na beznem uctu je 0,01%, tento neni urcen pro zhodnocovani, nybrz pro bezne transfery. Prijde vyplata a cela odejde na pravidelne platby. Pokud neco zbyde je nutne, pro zachovani realne hodnoty penez zvolit jinou variantu ulozeni, nez bezny ucet. Nyni je mozne na eKontu nejen zridit, ale i kontrolovat aktualni zustatek vsech sporicich produktu. S ohledem na stale rostouci miru inflace, lze rici, ze nejvhodnejsim zpusobem pro zhodnoceni je investovani do podilovych fondu. Vyhodou je, ze vynos je osvobozen od dane z prijmu, o kterou jste "obiran" v pripade ulozeni na eKonte, terminovanych vkladech popr. sporicich uctech. Navratnost je do tri dni (kdykoli a bez poplatku), tento vklad je tudiz vysoce likvidni a zhodnoceni se pohybuje (dle typu fondu) od 2 do 12% p.a. Dalsi, ne tak atraktivni moznosti je ulozeni do terminovaneho vkladu, kde zhodnoceni do 100.000 CZK vsak je uroceno 1,05% rocne. Zde vsak delsi doba dostupnosti - min 1x mesicne. Treti dostupnou formou je Sporici ucet, ktery je mozne zridit jako ucet vazany na eKonto. Je zdarma, tez kdykoli k dispozici, ihned. Zhodnoceni daneno (takze tez spise znehodnoceni) 15%! Na castku do 100.000 CZK je urok 1,00%. Z vlastni zkusenosti mohu doporucit podilovy fond. Sama mam prostredky jiz nekolik let na nejkonzervativnejsim fondu, typu likvidniho, ulozeny. Verim, ze vybereme tu nejlepsi moznost i pro Vas. Projdete svuj diar a budu rada, kdyz se na pulhodinky sejdeme a vyresime tuto nemilou situaci. S pozdravem Vase bankerka Šárka Navrátilová bankéř obchodu eBanka, a.s. Jánská 1/3, 602 00 Brno   Jaký je Váš názor na to, že je něco takového možné?   Děkuji, Černohorský

Odpověď

Dobrý den,

výše a způsob úročení je jedna z podmínek, kterou musí banka sdělit klientovi před uzavřením smlvního vztahu a pokud pak následně podmínky mění, musí klienta o změně vhodným způsobem informovat. Klient však musí tuto informaci obdržet aby se rozhodl, zda bude za těchto podmínek služeb banky nadále využívat.

Pokud se Vám úročení Vašich peněz na běžném účtu zdá nízké (a to opravdu je, vysvětlení ve vztahu k úročení ze trany pracovnice banky je v tomto případě na místě), můžete si jej přehodit jinam. Jsou na trhu banky, které Vám dají o něco více (např. 0,3 % či jinou výši).

Pro banku jsou Vaše peníze na běžném účtu penězi, se kterými zrovna nemůže moc počítat, že by je nějak využila. Ona je využije v součtu všech běžných účtů, ale jen do jí propočtené výše podle rizika, kterým si ocení, že peníze vybrete či nikoliv. Proto je to takto nízko úročené. Pokud však peníze nepotřebujete, můžete si u jakékoliv banky zřídit termínovaný vklad, který je přeci jen úročen jinde lépe, než uvádí zaměstnanec Vaší banky.

Takže je tona Vás, kam peníze dátet. Můžete se o tom poradit s poradnou, ktrá je umístěna pod upoutávkou na tuto odpovědnu.


Dotaz

Hezký den pan doktore, mám dotaz, který se týká nákladů na vedení bankovního účtu. Je totiž evidentní, že náklady u podnikatelských účtů jsou větší než u soukromých účtů. Mohu tedy jako živnostník používat účet pro fyzické osoby? Nebo je někde v zákoně napsané, že musím mít účet podnikatelský? Jaký je vlastně mezi nimi rozdíl z pohledu zákona? Děkuji.

Odpověď

Rozdíl je jeden hlavní  - výnosy z úroků u podnikatelských účtů nepodléhají srážkové dani. Uroky (tedy kladné, tj. připasné k účtu) si musí podnikatel uvést do příjmu a zdanit jej příslušnou sazbou daně z příjmu FO. U nepodnikatele je plátcem za tento subjekt banka. Takže - když náhodou budete mít podnikání na jiném účtu, než podnikatelském, pak Vás banak zatíží rovnou srážkovou daní. Ta je o něco málo nižší, než daň z příjmu tuším, takže o něco připravíte státní rozpočet. Jenže to budou - myslím, haléře, maximálně koruny s ohledem na výši úroků na běžných účetch.

Jsem názoru, že žádný zákon, ani zákony daňové, neříkají, na jakém učtu máte vést své podnikání. Musí být dodržena zásada průkaznosti a jasnosti celé účetní evidence, a to jak v případě daňové evidence, tak v případě tzv. podvojného účetnictví.

Pro čisté svědomí však je lepší držet zásadně podnikatelské aktivity na podnikatelském účtu a soukromé na nepodnikateslkém. Pokud totiž na to banka nějak příjde, vystavujete se ze strany banky sankčním postihům.....Je to totiž porušení jejich podmínek. Banky mají ve svých podmínkách k účtům povětšinou toto kritérium stanoveno.


Dotaz

Dobrý den,chodím dávat vnukovi peníze na účet u ČSOB a vždy po mě chtějí 30kč,není to trochu hloupé?Nedivila bych se kdybych takto platila třeba půjčku,ale vklad?

Odpověď

Dobrý den,

chápu, že se to jeví jako nelogické, že za peníze, které přinesete do banky, máte platit. Pokud však je to sazba,  která je v sazebníku, pak je to oprávvněné, ač si o tom můžeme oba myslet co chceme. Je ale fakt, že práce s hotovými penězi je drahá a banky to dávají v poplatcích za hotovostní operace hodně znát. Tím preferují bezhotovostní převod z účtu plátce ve prospěch účtu příjemce, v tomto případě Vašeho vnuka. Pokud tedy máte účet, udělejte vklad na účet bezhotovostním převodem. Pokud účet nemáte, zvažte si jeho založení,např.l u banky, kde to nic nestojí. Na účet si můžete nechávat převádět i penzi. Jsou banky, které za tři výběry a někdy i více přes bankomat prostřednitrvím paltební karty nevybírají také žádné poplatky.

Když půjdete na poštu poslat peníze přes poštovní poukázkou, tak se obávám, že to budte mít ještě dražší......


Dotaz

Dobrý den, nevím jestli jste odpověď uvedenou zde https://www.bankovnipoplatky.com/zakonne-vymezeni-bank-a-jejich-povinnosti-role-cnb-financniho-arbitra-srovnani-se-zahranicim/bankovni-tajemstvi-32/ myslel vážně nebo si děláte jen hloupou legraci? Není mi jasné, jak mohla banka porušit některý ze zákonů, když o problému s doručováním neví (aspoň tedy z dotazu není zřejmé, že se o tom hodnověrně dozvěděla) a pouze a jen plní ujednání v souladu se smlouvou o účtu? Jiná věc by přeci byla, kdyby o tom banka věděla (např. reklamace klienta) a nic v tom nepodnikla. Nebo je v tomto státě opravdu už takový bordel, že za konání jedné osoby odpovídá jiná aniž by měla možnost to jakkoliv ovlivnit? Kocourkov? Neporušila v takovém případě spíše zákon Česká pošta a to konkrétně Listovní tajemství ? Díky za Vaše vyjádření k danému problému  

Odpověď

Odpověď jsem myslel smrtelně vážně.

Nebo Vy si chcete svoji reklamaci vyřizovat sám na poště? To já bych tedy nechtěl. Je věcí toho, kdo Vám poskytuje bankovní služby, aby zajistil, že s Vašim výpisem bude nakládáno tak, jak ukládá poštovní zákon. Proč z toho nechcete obvinit banku? Ona má smlouvu s nositelem poštonvní licence o doručování výpisu. Nebo ji máte Vy: Vy znáte podmínky,  za kterých se má doručovat výpis? Co když tam jsou ve smlouvě mezi bankou a nositelem poštovní licence ujednány jiné podmínky.

Já jsem Vám jen napsala, co jie uvedeno (je to hrubý výklad) v obchodním zákoníku. Pokud se Vám to nezdá, můžete si reklamaci s nedoručováním řešit podle svého uvážení. Obávám se však, že neuspějete. Nositel poštovní licence bude chtít, abyste doložil důkaz, což nedoložíte. Pak bude operovat tím, že plní podmínky zákazníka, tj. banky.

Proto je to tento problém velmi choulostivý. Jisté však je, že pokud je zásilka doručena jinému adresátovi než je uvedeno, pak dochází k porušení nejen bankovního tajemství, ale také zákona č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů.


Dotaz

Dobrý den, Chtěla bych se zeptat,kde zjistím že jsem registrovaná jako neplatič,když v registru CBCB a SOLUS nejsem evidovaná. Děkuji předem za odpověď Kravcová

Odpověď

Dobrý den, paní Kravcová,

pokud jste neplatič, tak to musíte vědět nelépe sama. Tzn. že jste mohla být i nefědomky po určitou dobu v nepovoleném debetu a některé banky, členové příslušných registrů, to tam hlásí. Pokud ale nejste v těchto dvou registrech, pak co Centrální registr úvěrů, ale tam nejsou vedeni občané se svými spotřebitelskými úvěry.

Pak ještě vězte, že na úvěr není právní nárok. Můžete o něj požádat, ale není to nutné. Kromě tohoh, ten subjekt, který Vám odmítl dát úvěr, by měl důvod uvést. Tzn. např. informaci, že jste evidovaná jako neplatič. Pak si můžete zajít pro zjištění, kdo a za co Vás tam uvedl. Může se ale stát, že informace v registru je noprávněná, pak se máte právo dovolat nápravy. Pak je takaé registr Nebakovních klientských informací.

Jinak se obávám, že inforamci neobdžíte, jen od instituce, která Vám odmítla dát úvěr. Ta Vám ale nemůže říci, kdo Vás tam zapsal. Ona to ani neví, ví jen, že máte záznam.


Dotaz

Dobrý den. Jsem 5 let rozvedená, majetkové vypořádání provedeno nebylo, exmanžela jsem nechala exekučně vystěhovat, v rozsudku o rozvodu mám uvedeno,že se nepodílel na chodu domácnosti ani finančně. Nyní se zjistilo, že krátce před rozvodem nezaplatil svoji oosbní pojistku České pojišťovně, nyní je z toho asi 6násobná částka. Soud potvrdil exekutorům, že může být v mém bytě, kde exmanžel již asi přes 4 roky nebydlí, provedena exekuce jeho věcí. Mohu se nějak bránit ? Nemá zde dávno ani trvalé bydliště. Nebyli jsme schopni se dohodnout na ničem ohledně rozvodu, takže se muselo rok  čeakt a žít v bytě odděleně i finančně, což mám v rozsudku uvedeno. Mohou po mně vymáhat i úhradu jeho pojistky a exekutorů ??? Děkuji moc za odpověď, jsem zoufalá. Mačáková Jana, Olomouc  

Odpověď

Dobrý den,

Váš dotaz, bohužel, se vůbec netýká bankovních problémů. Zde banka nesehrává žádnou roli, dokonce ani to není problém exekuce částky z účtu. Jediná rada - projednat záležitost s advokátem a příp. řešit soudní cestou. V těchto věcech nejsem odborníkem.


Dotaz

Dobrý den,     jsem u KB a měsíční poplatky přesahují 200Kč, (vč poplatků za vedení úvěru). Jsem živnostník a zatím nepoužívám podnikatelský účet. Mé transakce: telefonické transakce na účtu, platba kartou, výběr z bankomatu. Otázka: Doporučil by jste mi mBank? Je to nová Banka a nevím jaké má jistiny a záruky, že nezkrachuje. Děkuji předem za odpověď, A.Koutný

Odpověď

Dobrý den,

myslím, že díky tomu, že za bankiou stojí velká finančí skupina z Německa, tak bych byl asi docela klidný. Kromě toho dnes již poměrně přísná regulace bankovního sektoru v rámci EU by měla dávat poměrně dobrý počin k důvěře v banky. Krom toho, fond pojištění vkladů funguje a garantuje Vám příp. návratnsot 90 % Vašich peněz v bance, max. do výše 25 tis. euro. Pokud používáte účet pro platební styk, tak asi tolik peněz na účtu mít nebudete. Karty vydávají také, skoro vše je bez poplatku... tak to zkuste a uvidíte.


Dotaz

Dobrý den, pokračování tohoto případu: https://www.bankovnipoplatky.com/bankovni-sluzby-ze-zakona-bezhotovostni-operace-zakladani-spolecnosti/platba-kartou---vyinkasovani-z-uctu-za-18dni---debet-26/    Pokud budete tak hodní poraďte mi co dále dělat; dle všeho jsem tedy šel reklamovat ony neoprávněné poplatky přímo na pobočku Poštovní spořitelny v ČB (viz dole). Paní na přepážce mi předložila brožúrku Podmínky pro magn. plat. karty k post. účtu, postkontu, eurokontu, kde v bodě č.46 se píše,: "...Veškeré transakce zúčtuje ČSOB nejpozději následující prac. den po obdržení účtovací zprávy o jejich provedení. V případě pochybností o provedené platbě, je ČSOB oprávněna zaúčtovat platbu do 45 dnů po obdržení zprávy o jejich provedení". Prý pokud chci i přesto podat reklamaci, tak mohu, ale zároveň mě upozornila, že za neoprávněnou reklamaci si banka účtuje 200,-Kč - takže jsem raději odešel s nepořízenou. Ještě upřesním zjednodušeně sled transakcí, součastně s aktuálním stavem Kč na účtu: 12.1.08   platba u obchodníka č.1 (1000,-)                      30000,- 12.1.08   platba u obchodníka č.2 (1000,-)                      30000,- 12.1.08   platba u obchodníka č.3 (1000,-)                       30000,- 14.1.08   transakce č.1 strhnuta                        -1000,-     29000,- . . . 30.1.08   převod zústatku na nový účet             -28500,-       500,- !v tuto chvíli jdu zrušit účet na Českou poštu, kde vše proběhne hladce! 30.1.08   transakce č.2 strhnuta                          -1000,-      -500,- 30.1.08   transakce č.3 strhnuta                         -1000,-     -1500,- 31.1.08   zúčtování záporných úroků                         -2,-     -1502,- 01.2.08   poplatek za avízo, že jsem v debetu       -60,-     -1562,- 06.2.08   vyrovnávám debet (raději)                     2000,-       438,- Jsem tedy v právu nebo opravdu platí, že ČSOB divize PS může zúčtovat platbu u obchodníka i za 45dnů?!? Jak bych v takovém případě pohlídal např. 100 plateb u obchodníka? Velmi děkuji za kvalifikovanou odpověď, resp. radu, kam se obrátit, či jak dále postupovat. S pozdravem Pavlík

Odpověď

Dobrý den,

 

děkuji za podklady k případu. Potvrzuje se mi to, co jsem psal už na Váš první dotaz. Banka si zkrátka neprovedla blokaci dvou částek z nákupu provedených platební kartou. Jejich bankovní systém měl ty dva tisíce vyhodnotit, že jakoby na účtu už nebyly. Doba 45 dnů - to je možné a souvisí s transakcemi např. ze zahraničí. Ale opět zdůrazňuji - zúčtování je něco jiného a autorizace v okamžkku platby také. Váš volný limit peněz na účtu by se měl snížit vždy ke dni nákupu o tisíc kč.

Toto stížnost byh podal, pokud bude vyhodnocena jako neoprávněná, pak předejte věc k řešení FA. Je kompetentní toto dělat a já jsem řešil v této funkci dva případy podobné, vždy ve prospěch klienta..... Pak jako náhradu skutečné škody budete požadovat i těch 200 Kč za případnou neoprávněnou reklamaci. Ve své písemné reklamaci také můžete uvést, že budete věc řešit přes FA.

Pěkný den.


Dotaz

Dobrý den pane Schlossbergu ! Dotaz je z oblasti životního pojištění , kdy po 5.ti letém období životního pojištění měla být pojišťovnou vyplacena smluvně ujednaná částka , která byla konkrétně uvedena ve smlouvě bez jakýchkoliv dalších podmínek . Navíc v průběhu pojištění byl pojišťovnou ve dvou případech odeslán dopis klientovi , kde je jednoznačně uvedeno : po ukončení smlouvy  Vám bude vyplaceno xxx Kč ! Těsně před ukončením smlouvy jsem se však od pojišťovny dozvěděl , že ve smlouvě uvedená částka xxx nebude vyplacena v uvedené výši , ale ve výši podstatně nižší , t.j. bude krácena o 15 % daň . Ve smlouvě ani v obou dopisech však není žádná zmínka o dani a naopak je uvedeno :   " bude Vám vyplacena částka  xxx " , což však pojišťovna nesplnila  a na opakované stížnosti a reklamace již ani nereagovala . Poradíte mi , prosím ,další možný postup ? Nebo je to zbytečné ? Myslím , že těchto případů je mnohem více , řekl bych , že jde o tisíce podvedených klientů pojišťoven a částky v řádu desítek milionů Kč !

Odpověď

Dotaz se podařilo odeslat dvakrát, tak jen pro pořádek - viz můj názor na totíéž.


Dotaz

Dobrý den pane Schlossbergu ! Dotaz je z oblasti životního pojištění , kdy po 5.ti letém období životního pojištění měla být pojišťovnou vyplacena smluvně ujednaná částka , která byla konkrétně uvedena ve smlouvě bez jakýchkoliv dalších podmínek . Navíc v průběhu pojištění byl pojišťovnou ve dvou případech odeslán dopis klientovi , kde je jednoznačně uvedeno : po ukončení smlouvy  Vám bude vyplaceno xxx Kč ! Těsně před ukončením smlouvy jsem se však od pojišťovny dozvěděl , že ve smlouvě uvedená částka xxx nebude vyplacena v uvedené výši , ale ve výši podstatně nižší , t.j. bude krácena o 15 % daň . Ve smlouvě ani v obou dopisech však není žádná zmínka o dani a naopak je uvedeno :   " bude Vám vyplacena částka  xxx " , což však pojišťovna nesplnila  a na opakované stížnosti a reklamace již ani nereagovala . Poradíte mi , prosím ,další možný postup ? Nebo je to zbytečné ? Myslím , že těchto případů je mnohem více , řekl bych , že jde o tisíce podvedených klientů pojišťoven a částky v řádu desítek milionů Kč !

Odpověď

Dobrý den,

co se samotného produktu životního pojištění týký, tak o tom zase tolik nevím. Ale pokud výnos životního pojištění podléhá dani (tedy zde asi srážkové), pak s tím nenaděláte nic. Je jen opravdu trochu podivné, že Vás pojišťovna neinformovala, že vyplacené pojistné bude zdaněno. To mělo být uvedeno v podmnkách už při sjednávání pojištění a pokud došlo ke změně (musel bych si prostudovat daňové předpisy, což můžete udělat také), tak Vás měla, podle mého názoru, pojišťovna informovat. Považuji to tak trochu za klamání spotřebitele, zejména, pokud Vám firma sdělovala, kolik vlastně dostaneta vyplaceno. U arbitra toto neřešte, není k tomu kompetentní. Dovolání máte jen u pojišťovny, která Vám ale původní částku nemůže dát, pokud ji musí zdanit. Jde jen o "případnou kompenzaci" za chybné informace při realizaci tohoto produktu. Vám totiž v podstatě nenastala přímá majetková újma. Odvedení daně totiž není majetková újma. Soudní cesta je v tomto případě asi zbytečná. Převládl by asi názor, že "neznalost zákona neomlouvá". Daňové předpisy totiž platí pro všechny, i když nejsme v této oblasti odborníky. Okamžik, že pojišťovna měla nebo mohla svého klienta informovat, by nejspíše, podle mých zkušeností, neobstál.


Dotaz

Oto, jako Tvůj bývalý spolupracovník z jedno nejmenované banky, bych se Tě rád zeptal, zda jsi přesvědčen, že všechny banky na úzení této republiky respektují Basel II. Zdeněk

Odpověď

Zdravím Zdeňku,

věřím, že banky jej dodržují. Hodně se o tom mluvilo, velký čas tomu věnovala i Česká bankovní asociace a nakonec - regulátor ČNB by tuto oblast jistě neponechala stranou. Já pči své aktivitě FA se však posledních pět let věnoval trošku jiné obalsti, která s B II neměla nic společného.

Nyní v rámci své pedagogické činnosti se už trošku více musím o toto zajímat, i když má specializace je přeci jen orientována stále do oblasti platebího styku, zúčgování a příp. mimosoudního řešení sporů mezi klientem a bankou. V současné době tedy snad mohu pomoci radou, jak s bankou jednat a co případně dále. Takže rozbor či osobní poznatky s naplňováním požadavku B II nemám.

 

 


Sekce obsahuje celkem 1018 dotazů. Výše vypsáno 0 - 30

schlossberger

doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D.

Lektor semináře působil v bankovnictví od roku 1981 v různých odborných a později managerských pozicích v rámci SBČS a po roce 1990 komerčních bank (Komerční banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank CZ).

V roce 2002 byl zvolen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR jako historický první finanční arbitr ČR na léta 2003 – 2007. Ve vysokém školství působí od roku 1996, v současné době je vedoucím Katedry financí Vysoké školy finanční a správní, a. s. V roce 2016 habilitoval v oboru Finance na Vysoké škole ekonomické, Fakultě financí a účetnictví a stal se docentem v oboru Finance. Dále působí jako expert a poradce v oblasti komerčního bankovnictví, zejména platebního styku, praní špinavých peněz, etiky v bankovnictví a ochrany spotřebitele. Publikoval více než 70 odborných statí, monografií a vědeckých studií.

Poradna