undefined


Položené dotazy


Dotaz

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda má klient možnost nějaké obrany proti bankovním poplatkům a jaká má u toho práva? Děkuji za odpověď. S pozdravem Ivana

Odpověď

Dobrý den,

obrana je jednoduchá - vyměnit banku!! No, ono to zas tak jednoduché není, záleží, u jakého produktu apod. Obrana je možná jedině soudní cestou, tzn. prokázat soudu, že poplatky jsou v rozporu s dobrými mravy nebo že banka zneužívá svého postavení vůči slabší smluvní straně, kterým je spotřebitel. Pokud jsou poplatky měněny bez souhlasu klienta, tak je to taky "špatně". Cítíte-li se "oklamána" tím, že banka, podle Vašeho subjektivního názrou, porušuje zákon, lze tuto věc oznámit na odbor ochrany sptřebitele při ČNB. Jsem názoru, že poplatky nemůže řešit finanční aribtr, pokud by se toto téma "nevlezlo" do jeho kompetencí.


Dotaz

Dobrý den, jsem dvacatým rokem na invalidním vozíku. Třetím rokem žiji v podnájmu. Abych si vylepšila bydlení rozhodla jsem se pro hypotéku. Zkoušela jsem přes e-meil a telefon kontaktovat naše české banky. Zatím jsem zkontaktovala deset. Ale jedna banka neuzná invalidní důchod třetího stupně jako trvalý zdoj příjmů, druhá zase nepoičítá – do příjmu příspěvek na péči. A z práce mám příjem 8500 Kč. Proto bych ráda věděla proč každá banka má jiné podmínky. A případně u které mohu žádat o hypotéku. Taky slyším rady z bank, že mám hypotéku žádat s další osobou. Jen já nemám s kým žádat. Rodinné zázemí nemám, vyrůstala jsem po dětských domovech.

Odpověď

Dopbrý den,

zde Vám těžko odpovím. Je tomut tak, banky sociální dávky neuznávají jako příjem, přitom si osobně myslím, že je to příjem skoro nejjistější.... Měl jsem studenta na VŠ, který byl na tom podobně jako Vy a také mu banky hypotéku odmítly dát. Je to, bohužel, obchodní rozhodnutí bank. Na úvěr není právní nárok.


Dotaz

Dobrý den, v nejmenované bance, mám zřízený účet a kartu. Debetní kartu používám pro bězní výběry a platby v obchodech. Uvedenou kartu jsem použil pro online transakci jenom 2x. Na třetí den den došlo k neoprávněnému výběru do desítky transakcí v průběhu několika minut, a zcizeno mi byla vysoká částka peněz. Hned záhy jsem to zjistil a nahlásil jsem neoprávněné zneužití údajů karty u banky, později i u policie. Banka uvedené transakce nestornovala, zablokovala jenom kartu (fyzicky karta nebyla zcizena). V odpovědi na reklamaci banka uvedla,že reklamace bude trvat 180 dní (reklamuje transakce u svých partnerů). Jaký je zákonný rámec pro vrácení odcizených peněz bankou? Banka totiž povolila několik opakovaných transakcí u stejného obchodníka bez zablokování karty nebo ověření, jestli to skutečně platím já. Po druhé odpovědi na reklamační banka mlčí, tzn. má význam čekat do uplynutí avizovaných 180 dnů. VOZP tyhle ty věci moc neošetřují. Stanovuje prosím zákon povinnost za jakých podmínek má banka vrátit scizené peníze klientovi v této situaci, jak mám prosím postupovat? S pozdravem,

Odpověď

Dobrý den,

Banka by Vám měla peněžní prostředky vrátit v každém případě, protože kartu máte a v případě neztracení či neodcizení platební karty, podle mého názoru, byste měl peněžní prostředky obdržet neprodleně. Podle zákona o platebním styku (zákon č. 284/2009 Sb.) by měla banka neoprávněné zúčtování napravit a účet uvést do původního stavu. Jedná se totiž o neoprávněnou transakci, protože ji neudělal majitel karty (kdysi k tomu dávala výklad i CNB, možná byste to i na stránkách ČNB našel v části Platební styk, motidické výklady, stanoviska). Zákonná reklamační lhůta ale neexistuje. V případě, že nebudete spokojen, můžete podat stížnost u finačního arbitra na neoprávněné operace a zároveň můžete požadovat i náhradu škody. Příp. můžete podat podnět útvaru ochrany spotřebitele u ČNB., která prošetří, zda bankou uplatněný postup je správný.


Dotaz

Dobry den Pracuji v zahranici v Rakousku.Pozadal jsem si u mbanky v cesku o hypoteku na rekonstrukci domu,kterym budu i rucit(dum je v cesku).Predem jsem se informoval zda mbanka akceptuje dokumnety v nemcine a bylo mi receno ze ano.Na tomto zaklade jsem zacal u mbanky hypoteku vyrizovat,nyni se ale potykam s neznalsoti a nerozhodnosti zamestnancu.Nechal jsem si jiz pro tento ucel vypracovat odhad a veskerou potrebnou dokumentaci.Vyplatni pasky,vypisy z uctu to vse 6 mesicu zpet,potvrzeni od zamestnavatele,projekt atd atd.Momentalni situace je ze financni poradce po me zada dalsi a dalsi dokumentaci,kterou chce i prelozit do cestiny.V tom pripade nechapu smysl toho ze akceptuji dokumenty v nemcine.Mel uz jsem podobnou situaci u jine banky,kde jsem se nakonec rozhodl to ukoncit,kvuli neustalemu protahovani,kteremu nakonec podleham i ted.Zadam o hypoteku u nas nebot mam nemovitost v cesku a tou i rucim.Najivne jsem si myslel ze nekdo bude umet mluvit a cist nemecky,proto jsem dodal z vlastni vule i dalsi dokumenty,ktere ted po me chteji prelozit do cestiny.Takze se rozmyslim ze opet od toho upustim,nebot nejsem ochoten platit za drahe preklady a nakonec se budu potykat s dalsima prekazkama, ktere nakonec nikam nepovedou.Jedna podminka byla treba ze mi vyplati hypoteku na dvakrat,nechapu z jakeho duvodu??Mam dum,tim rucim,mam financni hotovost na konte,mam stejne zamestnani jiz dva roky,mam vyhotoveny projekt veskere dokumenty jsem dolozil a stale to nei dost?Takze bych prosim vas potreboval poradit od nejakeho odbornika na tuto problematiku.Jsem z teto situace rozhorcen a citim se podveden.Muzete mi nejak poradit?dekuji s pozdravem J.S.

Odpověď

Dobrý den,

zde nevím, co Vám poradit. Pokusit se najít si jinou banku, která stanoví jasné podmínky před čerpávním úvěru. To, že něco žádá banka přeložit do ČJ, to bych ještě cekem chápal, neboť oficiálním úřením jazykem na území ČR je čeština. Příp. můžete podat podnět ČNB, útvaru ochrany spotřebitele pro neúměrné zatěžovanání spotřebitele nebo pro nedostatečné informování spotřebitele při poskytování úvěru.


Dotaz

Dobrý den, vyřizuji si hypotéku u ČS.Máme odhad, vyřízení hypotéky všechno zcela zdarma. Kupujeme si byt ve výstavbě od developera. Tudíž se hypoteka čerpá postupně. Máme 5 splátek. Dnes jsem byla informována,že pokud budeme čerpat z hypotéky, musí se udělat odhad,teprve potom banka pustí peníze.(Pritom prvni odhad byl a byl v poradku odhadnut na vysi nasi hypopteky) Ale že kazdy odhad stojí 1.500,- to nám nikdo neřekl, ze budou jeste potreba 2 nebo 3 odhady a každý bude stát 1.500,-.( chápu to, ze neposlou penize nekam, kdyz by to nebylo hotové, ze to tak maji pod kontrolou a i my ) Navíc mne paní z ČS napsala na list papiru cislo uctu,castku a variabilni symbol, což na mne pusobí divně, jako podvod. Chci videt fakturu nebo cokoliv. Podle mne ( v bankach ) snad kazdy odhadce ani není ( odhadnou jsi to jak chcou) a sypememe jim jen tak peníze.Děkuji za radu...

Odpověď

Vše ba mělo být předmětem smlouvy, která s Vámi jako spotřebitelem musí být uzavřena písemně. Pokud se Vám něco nezdá, kontaktujte centrálu a podejte dotaz nebo stížnost, zda je to tak OK. O tom, proč máte mít na každé čerpání odhad - o tom by mělo být pojednáno v podmínkách banky. Není-li tomu tak, požadujte vysvětlení, a to od centrály, oddělení reklamací či stížností. Každá banka musí mít reklamační řád, kde jsou uvedeny kontakty a kroky, jak postupovat. Mně osobně se tento postup také nelíbí. Kdysi jsme čerpali také úvěr ve splátkách a naše banka žádný odhad nepožadovala. Vycházela z kupní ceny (tedy tržní ceny) nemovitosti, to proto ale, že jsme si brali úvěr asi pouze ve výši 30 % kupní (tržní) ceny.


Dotaz

Dobrý den,již jsem psala,jak mě EQUA bank blokovala účet dva roky.Po té co jsem mluvila telefonicky s bankou,paní mě řekla,že to podá na exekuční odd. a dnes ráno koukám na účet,6.5....a účet je čistý,odblokovaný. Měla bych nárok na nějakou kompenzaci od banky?Protože,ona účet blokovala od 20.10.2014,kdy jí exekutor oznámil,že je exe zrušena.DVA ROKY.Děkuji a přeji hezký den.Petrová

Odpověď

Pokud bance prokážete, že jste neoprávněou blokací utrpěla skutečnou ztrátu, pak by to možné asi bylo. Ale je to velmi obtížné to bance prokázat.


Dotaz

Dobrý den,v listopadu 2013 mě exekutor zablokoval účet u EQUA bank.20.října 2014 jim poslal zprávu,že je exekuce zrušena a účet může odblokovat,dodnes,tak banka neučinila,stále,již dva roky mám účet zablokovaný. Mám nárok na nějaké odškodné,nemohla jsem si na účet posílat peníze....děkuji Petrová Zuzana

Odpověď

Pokud máte od exekutora rozhodnutí, dejte ho bance.  Je mi to ale nějaké "divné", banka může účet blokovat pouze 6 měsíců, pak tato blokace ze zákona zaniká. Je otázkou, zda tam nejsou ještě další skutečnosti, které jste neuvedla.


Dotaz

Dobrý den splatnost mého úvěrů u české spor.je 21 den v měsíci splátku jsem vložil o 4 dny později a to z důvodu PN splátky za ostatní měsíce vždy platin termínu.den po mém vkladu mi přišla SMS ze mi nauctovali pokutu 500 Kč za opoždění splátky, je to v pořádku? Děkujni za odpoved

Odpověď

Dobrý den,

pokud je to v sazebníku banky a v podmínkách vztahujících se k úvěru, že za opožeděou splátku je účtován sankční poplatek v této výši, pak je vše OK.


Dotaz

Obdržel jsem v dubnu 2016 výpověď od Raiffeisen st. spoř. k smlouvě o stavebním spoření z důvodů § 2675 a 3077 NOZ. Žádné jiné odůvodnění ani rozebírání důvodů v dopise není obsaženo. Jinou předchozí komunikace se spořitelnou jsme neměl. Je vůbec takovýto konstrukt použití NOZ u smlouvy o st. spoření z roku 2000 možný? Je možné ze strany st. spoř. upřednostnit obecný předpis (NOZ) před ujednáním ve smlouvě, která má taxativně uvedené důvody pro jednostrannou výpověď St. spořitelny (v tomto případě VOP v době uzavření sml.)? Lze vůbec připustit retrospektivitu § 3077 NOZ na smlouvu o st. spoření z r. 2000? Není to zneužití právního rámce? Proč se domníváte ve své odpovědi tazateli na výpověď ČMSS z 22.5.2015, že FA není příslušný pro řešení takového sporu? Domnívám se, že právě pro tento důvod sporů s finančními institucemi existuje a proto byl zřízen, aby chránil pozičně slabší klienty finančních institucí? Děkuji MM

Odpověď

Dobrý den,

kompetence finančího arbitra jsou dány zákonem a on je nemůže překročit. Prozatím tam není v jeho kompetenci řešit spory se smluv se spotřebitelem, s výjimkou spotřebitelských úvěrů, životního pojištění a kolektivního investování. Ideální je navštívit danou banku a vše si to "vyříkat" s Vašim přiděleným obchodním zástupcem.

Ustanovení § 3077 právě říká, že se NOZ vztahuje i na smlouvy o účtu uzavřené před jeho účinností. Tím však ale nejsou dotčena práva a povinnosti smluvních stran, které byly stanoveny podle původních právních předpisů. Obecný § 2675 hovoří o tom, že ten, kdo vede účet, jej může kdykoliv vypovědět bez udání důvodů.

Takže možné to je, ale proč to banka učinila, to Vám já nepovím. Pokud by Vám banka nereagovala na Vaši stížnost k výpovědi, příp. Vás neuspokojila odpověď při osobní návštěvě, můžete podat podnět vůči Samostatnému odboru ochrany spotřebiele ČNB, Na Příkopě 28, Praha 1, pokud budete mít pocit, že banka porušila zákon.


Dotaz

GE MONEY BANK - prodej zbozi na Multiservis nelze splacet GE MONEY BANK provadi uverovani zbozi pri prodeji na splatky, takze prevzala funkci tzv. Multiservisu. Ten umoznoval nakupovat lidem zbozi ihned, ale splacet ho postupne. Na zaklade smlouvy bylo dohodnuto, kolik bude subjekt za zbozi splacet mesicne nez zbozi uhradi cele a jakym zpusobem ho bude splacet. Vzhledem k vybavovani celeho bytu jsme si vzali jeden nezbytny vyrobek do domacnosti v hodnote 18.000 kc take, takze jsem splaceli postupne na slozenky okolo 1.000 kc mesicne, jakmile jsme vycerpali vsechny slozenky pro splaceni, poslala jsem zadost o vyuctovani a pripadne jejich doplneni. Dodnes jsem vsak zadnou slozenku nedostala, az nyni zpravu, ze je vymahan nedoplatek na zaplaceni zbozi. Rada bych se zeptala, jak mohu z banky obdrzet slozenky, ktere byly dle smlouvy podkladem pro uhradu, a na kterych se nachazeji vsechny informace, vcetne cisla uctu, kam lze penize zasilat, nebot doslo ke kradezi v byte, a tyto podklady byly znicene, takze nezustal zadny kontakt tak, aby bylo mozne zbozi radne a vcas doplatit, MUltiservis, nyni GE MONEY BANK, pozn. mezitim zmenil 3x majitele, na vyzvy ke spolupraci nereaguje. Vypada to spise tak, ze misto splatek zbozi pujde o spolupraci s exekutory na prodeji ciziho majetku.

Odpověď

Nejvýhodnější je banku osobně navštívit a tam to vše probrat. Jistě budou mít podchycen Váš účet a sdělí Vám číslo účtu, kam budete např. i bezhotovostně převodem zbytek úvěru splácet. Můžete napsat také stížnost na centrálu banky, která Vám jistě odpoví ve smyslu reklamačního řádu. Pokud i takto by byl problém, můžete o pomoc požádat finančího arbitra ČR, jehož internetové stránky naleznete na www.finarbitr.cz. Je oprávněn se zabývat stížnostmi klientů právě v případě nečinnosti banky při spotřebitelském úvěru.


Dotaz

Dobrý den, v roce 2015 jsem podědil po své ženě akcie Komerční banky. Při převodu akcií na mé jméno mi bylo v KB řečeno, že si kvůli tomu musím zřídit portfoliový účet, který je zpoplatněný částkou 18,- Kč měsíčně za správu a 420,- Kč ročně za vedení portfolia. Manželka přitom žádný takový účet neměla a vyplácení dividend bylo vždy zdarma. Při reklamaci v KB mi bylo znovu řečeno, že jejich postup byl správný. Poplatek celkem cca 640,- Kč ročně mi připadá velmi nefér, navíc konkurenční banka údajně žádný takový poplatek neúčtuje. Mám tedy nějakou možnost se tohoto poplatku se zbavit, například převést si akcie k jinému správci? Děkuji za radu

Odpověď

Dobrý den,

na to Vám, bohužel, neodpovím. Pokud to mají v sazebníku, tak je to ok. Proč Vaše paní toto neměla, nedokáži také odhadnout. Možná za tehdejších podmínek účet nebyl, jen nějaká bankovní evidence. Můžete to jistě zkusit i u jiného správce.


Dotaz

Dobrý den, mám hypotéku u CSOB a ve smlouvě větu, vedení účtu zdarma. Po prvním roce mě přišla srážka z účtu 100 kč za Potvrzení o zaplacených úrocích za rok /bylo me vysvetleno, ze tento výpis neni soucasti vedeni uctu/... ale na výpisu z banky je: - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku 100,00 Kč - Poplatek za potvrzení o výši úroku -82,60 Kč - DPH 21% DIČ CZ699000761 -17,40 Kč - Inkaso z běžného účtu 100,00 Kč - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku -100,00 Kč. když jsem reklamoval výpis... že to neodpovídá realitě... odpověd banky byla... Protože tento poplatek obsahuje i daň z přidané hodnoty, musíme jej účtovat více účetními položkami. Nejdříve Vám bezúročně zapůjčíme 100 Kč na úhradu poplatku, z těchto zapůjčených finančních prostředků proúčtujemepředmětný poplatek, který je rozdělen na základ daně a daň z přidané hodnoty. Následně vyinkasujeme z Vašeho účtu částku 100 Kč na splacení prostředků zapůjčených na úhradu poplatku a poslední položkou je splacení zapůjčenéstokoruny z vyinkasovaných 100 Kč. Ve vyúčtování to vypadá typicky takto: - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku 100,00 Kč - Poplatek za potvrzení o výši úroku -82,60 Kč - DPH 21% DIČ CZ699000761 -17,40 Kč - Inkaso z běžného účtu 100,00 Kč - Technická operace poplatku za potvrzení o výši úroku -100,00 Kč. Přestože musíme z technických důvodů účtovat v souvislosti s úhradou poplatku více položek, hradíte stále pouze 100 Kč, které jsme inkasovali z Vašeho účtu (položka označená inkaso z běžného účtu otázka je... může takhle banka účtovat ... nemám potvrzení o platbě 100 kč... a srazky z uctu neodpovídají srazkam provedenych bankou. Reklamaci na špatný výpis nechtějí uznat. Na koho se můžu obratit ? dekuji za pomoc

Odpověď

Dobrý den,

ano, už jsem se s tím setkal u této banky kdysi v podobném případě. Bohužel, jejich nastavení systému je nějaké "divné". Můžete se pokusit dovolat u Finančího arbitra a podat to jako "neoprávněný převod" ze strany banky. Případně můžete podat podnět Samostatnému odboru ochrany spotřebitele na ČNB.


Dotaz

Dobrý den, u České spořitelny jsem založil firemní účet na s.r.o. V bankovním výpisu je měsíčně kreditní úrok, ale také daň z úroku. Účetní mi tvrdí, že daň z kreditního úroku u firem tam nemá být a u jiných firem, které zpracovává a potažmo účtů jiných bank tam daň z úroku nemá. Celé se řeší až zdaněním na konci roku. V České spořitelně mi tvrdí, že účet je nastaven správně jako firemní a oni to mají na všech účtech takto správně a daň z kreditního úroku měsíčně strhávají. Je možno zjistit správný stav věci? Děkuji, s pozdravem, Libor Šikola

Odpověď

Dobrý den,

firemní účty nepodléhají tzv. srážkové dani. To si musí každý podnikatelský subjekt zařídit ve svém účstnictví. Obávám se, že Váš účet byl zařazen mezi účty fyzických osob - občanů. To, co Vám sděluje účetní, je správná informace v tuto chvíli. Jen Vaše terminologie je neobvyklá. Daň se strhává počítá z kladného úroku, který Vám banka měsíčně zúčtovává ve prospěch Vašeho účtu. Úrok zdaňujete jako příjem.


Dotaz

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je někde možné najít srovnání podílu poplatků na celkových výnosech bank? Mám na mysli celý český bankovní sektor. Pro porovnání se zeměmi EU jsem zkoušela hledat i na stránkách ECB, ale bohužel bez úspěchu. Můžete mi prosím poradit? Děkuji. S pozdravem I.

Odpověď

Dobrý den,

tak to si myslím, že nenajdete na nějakém jednom místě. Budte muset koukat do sazbeníků bank a udělat si sama tabulky. ECB je centrální banka a poplatky ji v podstatě nezajímají. Je to komerční hledisko poskytování služeb. Tyto oblasti v podstatě nejsou regulovány, takže centrální banky nezajímají.


Dotaz

Dobrý den,investuji u jisté banky do akciových fondů.Nedávno jsem dal příkaz na odkup v japonských jenech a převod byl do am.dolaru.Za pár dní jsem zjistil,že převod byl zrealizován,ale hodnota nebyla přepočítána tak jsem měl na ůčtě 115x víc.Byl jsem z toho pěkně přepadlej co s tím.Zanedlouho mě volal bankéř,že se stala nějaká chyba v systému a že to v zahraničí opraví. Mezitím se prostředky hodně zůročili.Chtě bych se zeptat zda mám nějaký nárok na část zhodnocené částky nebo jak mám postupovat.Děkuji za odpověd B.M.

Odpověď

Dobrý den,

obávám se, že nemáte nárok, neboť se jednalo o chybu banky a ta je oprávněna částku vystornovat. Pokud to neudělala, měl jste částku vrátit na účet, odkud přišly. Šlo o to, že jste se dopustil tzv. bezdůvodného obohacení, které je nutno ve smyslu občanského zákoníku vrátit. Ideální je dohodnout se s bankou, aby chybu opravila. Váš partner je Vaše banka, nikoliv zahraniční. Pro podrobnější info by bylo potřeba znát celý případ v detailu a to je nad rámec této poradny, která není založena na komerčním principu.


Dotaz

Dobrý den, prosím jestli nemáte nějakou informaci kdy začne platit toto : http://www.novinky.cz/finance/389336-poplatek-za-platbu-kartou-v-obchode-se-radikalne-snizil-vydelate-na-tom.html Od 9. prosince 2015 je tak u plateb prováděných debetními kartami nastaven strop ve výši 0,2 procenta z placené částky, u transakcí kreditními kartami pak činí 0,3 procenta. Naše banka kde máme běžný účet a od nich i plateb. terminál se nějak nemá k odpovědi děkuji S pozdravem

Odpověď

Dobrý den,

takto stanovené hodnoty za platební karty se týká poplatků mezi bankami. Tzn. banka akceptující toto platí bance, která kartu vydala. Obávám se, že se to asi nedotkne klienta - obchodníka. Přece si banka nebude snižovat výnosy.....?!


Dotaz

Dobrý den, chtěli jsme od České spořitelny hypotéku. Doložili jsme všechny doklady + jejich odhad nemovitosti zdarma. Poté nám zaslali smlouvu a na vyžádání i obchodní podmínky. Po přečtení jsme zjistili, že podmínky pro nás nejsou vhodné a požadovali po nás, abychom si půjčili o 300 000 víc na základě odhadu ceny nemovitosti. Proto jsme hypoteční smlouvu nepodepsali. Nyní mi přišel email tohoto znění: Bohužel se ke mně dostala informace, že odstupujete od připravené schválené hypotéky. Po konsultaci s manažerem hypotečního střediska Vás musím požádat o uhrazení odhadu, který jste měli zdarma, ale pokud klient odstupuje od schválené hypotéky - banka vyžaduje zpětné proplacení odhadu. Proto Vám zasílám platební údaje pro uhrazení platby: číslo účtu 150383-33103196/0800 částka 5.400,- a v.s. je Vaše rodné číslo. V případě jakéhokoliv dotazu se na mě klidně obraťte. Pokud by jste chtěli ještě prokonsultovat Vaší schválenou hypotéku jsem Vám také k dispozici. Moc děkuji Kateřina Vošická hypoteční specialista Česká spořitelna, a.s. region Severozápadní Čechy Chtěli jsme, aby nám poskytli podmínky před odhadem nemovitosti, ale bylo nám řečeno, že vše budeme řešit až po odhadu, že nám poté předloží smlouvu a veškeré podmínky a sazebníky a pak se budeme moci rozhodnout, zda hypotéku chceme nebo ne. Při podpisu žádosti o zpracování hypotéky jsme na nic upozorněni nebyli a ani jsme nedostali žádné podmínky. Má banka právo po nás chtít uhradit odhad? Zarážející je i to, že nám veškeré údaje poslali jen do mailu a nepřiložili žádný doklad ani odhad nemáme, ten dostala přímo banka od odhadkyně a my jsme ho ani neviděli. Děkuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den,

řeknu to asi takto - chtít mohou, ale...... Určitě je rozhodující, že Vám při žádosti o úvěr musí být sděleny všechny podmínky vč. uplatnění sazebníku. Pokud jste přesvědčeni, že jste žádné podmínky nedostali, pak byste platit nic neměli, neboť jste o této skutečnosti nebyli informováni. U finančního arbitra toto zatím řešit nemůžete, ale můžete záležitost ohlásit na odboru ochrany spotřebitele ČNB. Oni to sice nebudou řešit jako případ, ale může to být podnět pro orgán dohledu, zda banka neprorušuje platné právní předpisy, v tomto případě občanský zákoník, který výrazným způsobem chrání spotřebitele. Důkazní břemeno o tom, že jste byli seznámeni se sazebníkem je na bance, nikoliv na Vás. Bude dostačovat to, co tvrdíte v dotaze. Bude otázka, zda v žádosti o úvěr není nějaká věta, že berete na vědomí podmínky a sazebník. Jinak obchodní podmínky je banka poskytovat automaticky, nikoliv na vyžádání klienta. To je velká chyba.


Dotaz

Dobrý den, V dodatku k úvěrové smlouvě na hypotéku mám v posledním odstavci uvedeno, že si banka strhne poplatek za vyhotovení dodatku k ÚS 5000 Kč (ten je v ceníku a je "v pořádku") nejpozději do 10ti dnů od podpisu smlouvy. Uběhly 3 měsíce a banka díky chybě pracovníka na pobočce nejenom že formálně neprovedla to co bylo v dodatku uvedeno a totiž že bude spoludlužník vyvázán, ale ani si nestrhla zmiňovaný poplatek. Provedení této změny a stržení poplatku z účtu banka provedla až na můj popud a po mojí návštěvě pobočky, protože mi to přišlo "divné", že si banka poplatek nestrhla. Má na to Banka dodatečně právo? Bylo mi řečeno, že "někde má banka v sazebníku uvedeno, že nárok na poplatek banky nezaniká." jedná se o UNICREDIT BANK. Děkuji za odpověď

Odpověď

Dobrý den,

smlouvu lze považovat za dokument, který upřesňuje obecně vyhlášené podmínky banky vč. sazebníku. Na takto stanovenou podmínku lze nahlížet ze dvou úhlů: 1. buď je to lhůta, kdy lze poředpokládat, že si banka poplatek strhne, což však neznamená, že nemůže i po jejím uplynutí nebo 2. jde o lhůtu, kdy si banka může popaltek strhnout a po jejím uplynutí již nikoliv (lhůta prekluzivní). Protože jste však spotřebitelem, pak si lze ve smyslu občanského zákoníku podmínku vyložit pro Vás příznivěji (generální ochrana spotřebitele). Proto si myslím, že stržení poplatku po uplynutí deseti dnů od ukončení smlouvy bylo provedeno v rozporu s tímto ujednáním. Je otázka, zda si budete jeho vrácení nárokovat soudní cestou. Prozatím řešení u finančního arbitra tot uplatnit nelze. Můžete však ČNB, odboru ochrany spotřebitele, oznámit tento případ s názorem, že banka postupovala "protiprávně". Kromě toho by Vám banka měla v sazebníku doložit, kde má i toto své prohlášení uvedené.


Dotaz

Dobrý den, chtela bych se zeptat, zda ma banka pravo uctovat si poplatek ve vysi 600kc, pri posledni splatce uveru, kdy uver byl vzdy hrazen vcas, bez problemu a jen proto, ze mam pravidelnou splatku v jiny den, nez byl uver sjednan, tak se mi posledni splatka navysila o vyse zminenou sumu. Dekuji za odpoved

Odpověď

Dobrý den,

jde o to, jak máte kocipovanou smlouvu a podmínky k ní. Je-li toto ve smouvě či sazebníku, pak má na to banka právo. Otázkou je, proč je splátka v jiný den než byl úvěr sjednán. Na to asi odpovědět nedokáži.


Dotaz

Dobrý den, pane Schlossbergere, ruším kartu Citibank a minulý týden mi sdělili, že mám ještě nějaký dluh, tento týden se dluh zdvojnásobil. Mám šanci a nárok od nich získat přehled všech mínusových i plusových položek ze svého účtu? Udělala jsem tu velkou chybu, že jsem si nehlídala výpisy (nemám tiskárnu). Ale poslední výpis a předposlední se lišil, měla jsem tam v disponibilním zůstatku rozdíl cca 6OO,-- Kč a na můj dotaz kam se tento obnos poděl mi zaměstnanec Citibank sdělil, že to je díky úvěru po telefonu, při nákupu nad 2.OOO,-- Kč prý mi tyto útraty "skákaly" do čerpání úvěru a tuto "službu" mi prý vypne. To je podivné vysvětlení. Tudíž si nejsem teď vůbec jistá, zda tam nějaký dluh ještě mám, ale je pravda, že to je mojí hloupostí, měla jsem si účet lépe hlídat. Děkuji za odpověď, Mil. Vopatová

Odpověď

Dobrý den,

banka je povinna informovat klienta pravidelně o všech transakcích, a to minimálně 1x měsíčně. Nevadí, když si výpisy netisknete, stačí je stahovat jako soubory do PC. Nevím, jak u dané banky funguje archivace. Moje banka má aktuální výpisy pod dobru tří měsíců on-line, pak jsou v archivu. Pokud je chci, musím si požádat a zašlou za úplatu. Nicméně stačím stahovat, takže to mám OK.

Pokud však máte nějaké nevyjasněné položky, banka je musí vysvětlit. Vy je ale budete muset vyspecifikovat, s čím nesouhlasíte nebo co se Vám na tom nezdá. Bez podkladů těžko lze něco reklamovat. O tom úvěru po telefonu - to nevím, co se tím myslí. Pokud Vás banka zatěžovala nějakými poplatky, musí být v sazebníku. Proto si prosím porvěřte sazebník nebo alepoň požádejte banku dostupným komunikačním médiem o vysvětlení. Po telefonu je to celkem problém. Pokud máte na kartě nesplacený dluh (předpokládám, že je to kreditní karta), banka by Vám ke dni zrušení měla oznámit výši dluhu a požadovat doplacení dlužné částky vč. úroků.


Dotaz

Dobry den. Vlastním kreditni kartu VISA vydanou kanadskou bankou TDCanadaTrust.Pri vyberu hotovosti v C.R. jsem delší dobu nemel zadny problém.Az 25.01.2016 byla transakce zamitnuta.Zkusil jen několik bankomatu ruznych bank-bez uslechu.Telefonicky me v Kanade rekli,ze karta je v poradku,ze při kazde me snaze bankomat zada schvaleni,coz vzdy vydaji,ale penize nejsou vyplaceny.Po několika nezdarech jsem pozadoval novou kreditu i jiny typ(gold elite),bohužel i s touto katou neuspech.Pri kazdem pokusu je muj kredit limit v Kanade snizen o požadovanou castku a po 3 dnech je vse zpet(usuzuji,ze dostanou zpravu ze nedoslo k vydani penez)Nevim kam se obratitJevi se me to a v me bance v Kanade me rikaji,ze problém je zde v České rep. Vetsinu vyberu jsem provadel u Kom.Banky. Predem dekuji za radu. M.Grund

Odpověď

Dobrý den,

měl jsem podobnou zkušenost s kartou KB ve Francii, volal jsem přímo z ciziny ještě do banky na horkou linku a také mi to bylo k ničemu.

Nezbývá, než se pokusit spojit s regionálním vedením společnosti VISA a sdělit jim, co se Vám přihodilo a co Vám řekla Vaše banka v Kanadě. V té Francii jsem měl pocit, zda není nastaven nějaký limit, do kteréhé lze platit v cizině, ale to mi banka vyvrátila. Takže v tomto Vám neporadím, kde je chyba. Bylo by dobré pátrat v systému provozovatele. Většina bank jsou outsourcovány nebo podporu zajišťuje rovnou karetní asociace. Takže by to chtělo zapátrat v těch systémech, kam asi ani KB ani Vaše banka nevidí..... Bylo by vhodné začít ale zde v Česku. Věřím, že Vám kolegové z VISA pomohou.


Dotaz

Dobrý den, měl jsem u Unicredit PRESTO půjčku na 7 let. Tu jsem po roce předčasně splatil a do 60 dní mui mělo být vráceno nespotřebované pojistné - cca 1/7 z 99000Kč. Uvěr jsem doplatil 18.12.2015 a peníze mi měly být dle UCBSJP 1/2014 - čl. 13.3) připsány 16.02.2016 (do 60 dnů od ukončení). Dosud se tak nestalo, co mám dělat ? Mám si rovnou najít právníka či jak postupovat ? Vždy jsem včas splácel i půjčka byla řádně splacena Děkuji BuM.

Odpověď

Prosím, podejte reklamaci. Pokud se jedná o spotřebitelský úvěr, pak si můžete stěžovat u finančního aribrtra ČR, pokud Vám banka nevyhoví a nedodrží to, co vyplývá ze smlouvy. Pokud spotřebitel nejste, pak Vám nezbývá, než si podat stížnost u banky a pak řešit případný spor soudní cestou.


Dotaz

Dobrý den, mám hypo u Hypobanky a ta změní sazebník. Sice mě přímo neovlivní, ale v budoucnu by mohlo - navíc nejsem ochoten zkoumat při každé změně co se změnilo. A teď otázka - mám právo při jednostranné změně sazebníku bankou požádat o vypovězení hypotéky a hypotéku tak bez sankcí předčasně splatit či přeúvěrovat ? Nebo musím se změnou sazebníku souhlasit ? - v případě, že nesouhlasím, platí pro mě sazebník původní ? Děkuji BuM.

Odpověď

Dobrý den,

podle mého názoru platí pro Vás sazebník, který platil v době uzavření smlouvy o úvěru, pokud jste výslovně se změnou neslouhlasil. Bohužel praxe bank je rozdílná a nemám informaci o tom, že by se někdo soudil z důvodu poplatků či změny sazebníku. Výjimkou snad byly snahy získat u soudu rozhodnutí, že poplatek za vedení účtu, na kterém se eviduje hypotéka, je protiprávní. To se snad nepodařilo. Nicméně změna sazbníku a jeho aplikace i na smlouvy, uzavřené před jeho změnou, je diskutabilní. Týká se to např. právě poplatku za vedení úvěrového účtu, který se např. po dvou letech změní - zvvýší a Vy jako klinet jste postaven do role, že platíte vyšší cenu, než byla původně dohodnuta. Vím, že jeden klient chtěl u jedné z bank od smlouvy tedy odstoupit pro porušení podmínek a banka po něm požadovala sankci za předčasné splacení úvěru, aniž by připustila, že právě ona porušila podmínky. Takže by mohl rozhodnout soud.


Dotaz

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda je možné, že banky někdy využívají klientovu finanční negramotnost? Pro příklad, banky vědomě dělají složitější sazebníky a ceníky, aby naschvál zmátly méně finančně gramotného klienta. Tím jej odradí od dalšího prozkoumávání sazebníku a položek, za co vlastně platí bance. Marně hledám nějakou studii, či názor, co by mi toto potvrdilo, zatím bohužel bez výsledků, proto by mne zajímal Váš názor. Předem děkuji za odpověď. S přáním hezkého dne Ivana V.

Odpověď

Dobrý den,

banky mají pojaty sazebníky různě. Znám banky, o kterých píšete, ale i ty, které mají svůj sazebník poměrně jednoduchý a jasný. Také sdílím názor jako Vy, že některé sazebníky jsou velmi komplikované a k tomu, abyste zíslala konečný poplatek, je nutné jej složit z různých "příplatků" apod. Jsem názoru, že v některých případech odporuje dobrým mravům či veřejnému pořádku a tudíž by mohl být neplatný vůči klientovi s odvoláním na znění nového občanského zákoníku. Jde jen o to dovolat se této neplatnosti. Samotnou kapitolou jsou změny sazebníků u bank, neboť by banky o těchto změnách měli klienty řádně informovat formou tzv. poskytnutí informace,neboť se jedná o velmi důležitou součást smlouvy s klientem. Banky však častokárt pouze tuto informaci zpřístupňují, tzn. že Vám sdělí, že to vše najdete na internetu na jejich web stránkách.


Dotaz

Dobrý den, mám již 17 let hypotéku u ČS as. a k 30.4.2016 mně končí 5letá fixace. Protože jsem byl dlouhodobě nespokojen s nabízenou úrokovou sazbou od ČS as v přípdě předchozích fixací a musel jsem na jejich návrh přistoupit, Hledal jsem k letošní fixaci alternativu. Na podzim 2014 mne oslovila nabídka KB na refinancování mé hypotéky s 5letou fixací (do 04/2021) za 2,39%, což byla v té době skvělá nabídka (moje tehdejší sazba v ČS as byla 4,24%). Pak začaly postupně úrokové sazby klesat, ale byl jsem v klidu, protože všechny propočty a různé nabídky úvěrování pro mne s mými parametry (zejména vysoký věk doplacení) vedly k úrokovým sazbám obdobným, nebo i vyšším, než jsem uzavřel. Jenže teď, když jsem v ČS as. požádal o vyčíslení zůstatku k doplacení a souhlas s vkladem na katastr v druhém pořadí, tak poznali, že chci refinancovat jinde a obratem mně nabídli 5letou fixaci za 1,79% ! Sednul jsem si nad podepsanou smlouvou, všeobecnými obchodními podmínkami KB a úvěrovými podmínkami pro občany a ačkoliv je tam ošetřena celá řada situací a okolností, za jakých smí banka odstoupit od smlouvy, tak je tam pouze jediná možnost pro občana a sice, pokud banka významně zdraží cenu sjednané služby (což není tento případ). Zřejmě nemám na vybranou a refinancovat za těchto podmínek musím, nebo vidíte nějakou možnost? Děkuji.

Odpověď

Dobrý den,

toto není komerční poradna. Prosím, obraťte se s dotazem tam. Tato poradna primárně řeší otázky stížností na banky. Děkuji za pochopení.

 

 


Dotaz

Dobrý den, dovolil bych si Vás požádat o odpověď na můj dotaz. Vkládal jsem v bance eura na cizí účet pro firmu v ČR (platba faktury). Vím, že musím prokázat svou totožnost, což jsem udělal předložením svého platného OP. Na závěr operace si šel pracovník banky můj OP oskenovat, s čímž jsem nesouhlasil, protože dle mého názoru na to nemá právo. Úředník banky mně oznámil, že jedná v souladu s předpisy banky a bez provedení kopie OP nemůže transakci provést. Můj dotaz zní: Měla banka v tomto případě právo udělat a uložit si kopii mého OP? Pokud banka právo na uložení kopie mého OP neměla, jak se mohu dodatečně bránit? Předem děkuji za odpověď.

Odpověď

Dobrý den,

banka na to právo má, ale nikoliv nárok. Tzn. pokud klient souhlasí, může se banka ve smyslu zákona o některých opatřeních proti legalizaci výnosu z trestné činnosti a financování terorismu (zákon AML č. 253/2008 Sb.) opatřit kopii průkazu totožnosti. Úřad na ochranu osobních údajů  kdysi doporučil, aby si banky nechaly na kopii průkazu totožnosti vepsat souhlas klienta s pořízením kopie. Pokud klient nesouhlasí, banka je oprávněna (a někdy povinna) vypsat z průkazu totožnosti indentifikační údaje klienta, tady Vás. Pokud tedy s kopií průkazu nesouhlasíte a banka si ji přesto udělala (nemohl jste tomu zabránit, když jste průkaz dal praconíkovi a on ho, bez Vašeho svolení "zneužil" na pořízení jeho kopie), tím sice přímo neporušil zákon AML, ale doporučení ÚOOÚ. Můžete podat informovat útvar ČNB na ochranu spotřebitele nebo podat stížnost na ÚOOÚ.


Dotaz

Dobrý den, chtěl jsem se zeptat, zda byl přijat návrh o snížení bankovních poplatků pro obchodníka při platbě kartou, případně kdy by měl začít platit. Máme v naší malé firmě bankovní terminál od ČSOB a v současnosti máme poplatek 1,2% z každé transakce. Předem děkuji za odpověď s pozdravem Michal Kučera

Odpověď

Dobrý den,

ano bylo a to pro stanovení výše provize placené obchodníkem s účinností (platností, neboť se jedná o přímo účinný předpis EU - Nařízení č. 2015/751) od 9. prosince 2015.

Podle vyjádření MF ČR se uplatňuje následovně:

Nařízení zavádí mj. regulaci výše mezibankovních poplatků (multilateral interchange fees, MIF), což jsou poplatky, které za každou karetní transakci hradí banka obchodníka bance majitele karty. V současné době je výše mezibankovních poplatků zpravidla sjednávána mnohostrannou dohodou bank, nebo je určována karetními schématy. Nařízení nově stanoví, že od 9. prosince 2015 budou moci být uplatňovány mezibankovní poplatky maximálně do výše 0,2 % hodnoty transakce při platbě debetní kartou a 0,3 % hodnoty transakce při platbě kreditní kartou. Tyto poplatky hradí banka obchodníka a jsou příjmem banky, jež vydala platební kartu použitou při provedení transakce. Stanovení maximální výše poplatku se týká takzvaných čtyřstranných karetních schémat. Čistě trojstranná karetní schémata jsou z regulace mezibankovního poplatku vyňata.

Transakční poplatky, které účtuje zúčtovací banka obchodníkovi, ani poplatky účtované vydavatelskou bankou držiteli karty nejsou nařízením regulovány a jejich výše je nadále odrazem cenové politiky jednotlivých bank.

Nařízení dále opravňuje vydavatelské banky k tomu, aby na jednu platební kartu umístily platební značky více karetních schémat.

Nově také nebudou obchodníci povinni přijímat veškeré platební karty vydané v rámci jednoho schématu, s výjimkou karet, na něž se uplatní stejný regulovaný mezibankovní poplatek. Rozhodne-li se tedy obchodník přijímat debetní platební karty určitého schématu, nebude automaticky povinen přijímat například komerční platební karty téhož schématu.

Z tohoto tedy vyplývá, že Vy budete své bance stále platit to, co máte ve smlouvě, ale Vaše banka bude bance vydavatele platit poplatky výše regulované......


Dotaz

Dobrý den, Jako odborníka v oblasti bankovnictví Vás prosím o odpověď na následující problém: Kdysi jsem uzavřel smlouvu s MBANK. Ve smluvních podmínkách je, že změna smluvních podmínek probíhá zveřejněním v internetovém bankovnictví. To bych plně akceptoval. Náhodou v tisku jsem zjistil, že došlo ke změně sazebníku. Podle mého názoru je součástí smluvních podmínek. Mbank však tvrdí že není, a že změnu zveřejnila vhodným způsobem= na facebooku a svém blogu. Ihned po tomto zjištění jsem smlouvu vypověděl a nové poplatky odmítl uhradit (v březnu 2015). V říjnu jsem náhodou zjistil, že ač dle dokumentace je výpověď přijata tak podle zjištění účet zrušen nebyl a banka si dále a dále účtuje poplatky. V říjnu 2015 jsem uvedené reklamoval. V listopadu mi sdělili, že prodlužují lhůtu k vyřízení reklamace na neurčito že jde o zvlášť složitý problém. Stěžoval jsem si na ČNB a těm to přijde ok. mám tedy dotazy: 1) sazebník poplatků není součástí smluvních podmínek? co to tedy je? Jak je může banka měnit bez exaktně daného způsobu informování klienta? 2)na banku se nevztahuje zákon o ochraně spotřebitele? že si může "základní otázku" prohlásit za obvzlášť složitou a neřešit reklamaci již 4 měsíc? 3) jakým způsobem se dá požadovat nové prošetření reklamace na ČNB? 4) mohl bych nominovat uvedený způsob změny smlouvy tj po informování na facebooku na zvláštní cenu na Vašem serveru za "přínos k bankovní kultuře v poplatcích"?Podrobnější informace Vám rád poskytnu mailem. Děkuji za odpovědi

Odpověď

Dobrý den,

nejdříve k poslední, tj. 4. otázce - já jsem externí spolupracovník tohot serveru, takže podle mne můžete námět předat... já o  tom nerozhoduji.

Jinak asi víte, že tato odpovědna slouží pro osoby, které si neví rady s reklamací vůči bance.

Postup, který uvádíte, je jednoznačně v rozporu jak se zákonem o platebním styku, tak s občanským zákoníkem. Sazebník je nedílnou součástí smlouvy, resp. podmínek, které jsou součástí smlouvy a cena je podstatnou náležitostí, u které zákon o plat. styku vyžaduje, aby každá změna této skutečnosti byla klientovi poskytnuta, nikliv zpřístupněna (tzn. odkaz na intenret). I kdybych pominul tuto skutečnost, tak každá smlouva je vypověditelná. Pokud jset při výpovědi dodržel podmínky banky, příp. občanského zákoníku či zákona o plat. styku, pak je banka povinna Vám smlouvu zršit s tím, že ji může zrušit nejpozději po uplynutí třiceti dní po doručení výpovědi (prakticy - může ji zrušit o jeden měsíc později ke dni doručení výpovědi). Není možné účet nadálé vést a účtovat poplatky.

Takže k otázkám:

ad 1) Ano, sazebník je součástí smlouvy (musí být), příp. podmínek, které jsou součástí smlouvy. Cena služby je považována stále za podstatnou náležitost smlouvy o účtu. Zákon o plat. styku ukládá bance povinost poskytnout klientovi informaci o změně. Poskytuntí znamená, že klient musí být o této změně informován na nosiči dat, který je schopen trvalého záhnamu. Musí mu tato informace býti doručena. To jistě není odkaz na web stránkách banky.

ad 2) Ano, vztahuje a dokonce se vztahuje občanský zákoník, který chrání spotřebitele celkem významným způsobem (je zaměřen právě do oblasti obchodních podmínek).
K tomu lze podotknout, že banka ze zákona o plat. styku musí mít reklamační řád, který musí jasně stanovit závaznou lhůtu pro vyřízení reklamace.

ad 3) Nevím, zda jste oznámil tuto svou zkušenost samostatnému odboru ochrany spotřebitele ČNB. Můžete se svého práva domáhat i soudní cestou, bohužel u finanančního aribtra byste asi prozatím neuspěl, není podle mého názoru prozatím k vyřízení této stížnosti kompetentní.

Zdravím....


Dotaz

Dobrý den, jsem v probíhajícím oddlužení a to 2,5 roku.Mám hypotéku,která je také zahrnuta a přesto mi ještě strhávají ze sporožirového účtu peníze na poplatky:vedení účtu a dlužná částka insolvent.Za uplynulý rok to bylo 1427 kč. např:za období 30.11.2015-2.12.2015 (což jsou dva dny)-99kč za období 31.1.2016 - 2.2.2016 (opět dva dny)-205,79 kč Děkuji za vysvětlení. S pozdravem Košulič Roman

Odpověď

Dobrý den,

to je specifická otázka insolvence a této věci se nevěnuji. Můžete namítnost, že jste v insovenci a nemáte nic platit, ale pravděpodobně se jedná o poplatky za vedení účtu a ty se, podle mého názoru, ochrany dlužníka v rámci insolvence netýkají. Ale bylo by dobré se poradit s odborníkem, který se tímto přímo zabývá. Já to nejsem.


Dotaz

Dobrý večer,prosím o Váš právní názor .Jsem prodávající a současně zástavce nemovitosti.Součástí Zástavní smlouvy je věta,cituji...zástavce se zavazuje řádně o Předmět ,rozumí se nemovitost pečovat a udržovat jej v řádném a provozuschopném stavu.Dle našeho názoru se nejedná o provozuschopný stav,nebo´t není zajištěno vytápění,zdroj tepla,rozvody,otopná tělesa.Banka argumentuje tím,že součástí úvěru je částka na nákup nemovitosti,včetně finančních zdrojů na rekonstrukci.Po provedené rekonstrukci bude dle odpovědi pracovníků banky nemovitost v provozuschopném stavu.Źádali jsme o úpravu,případně dodatek smlovy ,obdrželi jsme odpověd,že smlouvu nelze měnit.Nechceme se dostat do situace,že po podpisu KS a Zástavní smlouvy bude po nás po nějaké době hypotéční společnost požadovat provozuschopný stav nemovitostiByla rovnéž provedena prohlídka a fotodokumentace pracovníkem hypotéční společnosti.Děkuji za odpověd.

Odpověď

Dobrý den,

je mi líto, ale nejsem s to odpovět, neboť toto není "moje parketa" jak se říká. Nechci polemizovat, co je  řádné udržování a provozuschopnost. To bude asi věci soudu. Omlouvám se, ale tato poradna slouží k tomu, abyste se mohli informovat, jak si na banku stěžovat, nikoliv jak řešit konkrétní probmém hmotného práva.


Sekce obsahuje celkem 979 dotazů. Výše vypsáno 0 - 30

schlossberger

doc. JUDr. Ing. Otakar Schlossberger, Ph.D.

Lektor semináře působil v bankovnictví od roku 1981 v různých odborných a později managerských pozicích v rámci SBČS a po roce 1990 komerčních bank (Komerční banka, Česká spořitelna, Raiffeisenbank CZ).

V roce 2002 byl zvolen Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR jako historický první finanční arbitr ČR na léta 2003 – 2007. Ve vysokém školství působí od roku 1996, v současné době je vedoucím Katedry financí Vysoké školy finanční a správní, a. s. V roce 2016 habilitoval v oboru Finance na Vysoké škole ekonomické, Fakultě financí a účetnictví a stal se docentem v oboru Finance. Dále působí jako expert a poradce v oblasti komerčního bankovnictví, zejména platebního styku, praní špinavých peněz, etiky v bankovnictví a ochrany spotřebitele. Publikoval více než 70 odborných statí, monografií a vědeckých studií.

Poradna