Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou II. díl


31. 10. 2019  00:53     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Server Bankovní poplatky se nekompromisně zastává spotřebitelů a brání jejich práva. Existuje však mnoho dalších nezávislých webů, které se zabývají ochranou spotřebitele, nebo pomoci spotřebitelům. Jak a v čem vám který web může pomoci a poradit? Prozkoumali jsme je!

Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou II. díl




Existuje několik velkých a významných webů, které jsou obecně známé a které poskytují komplexní pomoc a ochranu spotřebitelům. Za těmito weby stojí většinou různé spotřebitelské organizace a sdružení.


Proč se finančně vzdělávat?


psfv Zejména koordinační webové stránky zřizované ministerstvem financí. Srozumitelným způsobem pak informace na webu zprostředkovávají ustanovení občanského zákoníku spotřebitelům. V kostce se tak spotřebitelé dozví, jaký je rozdíl mezi podnikatelem a spotřebitelem, jaká práva má spotřebitel, jaká jsou zakázaná ujednání v kupní smlouvě, ustanovení o reklamacích apod.

Co o sobě říkají?

Pracovní skupina pro finanční vzdělávání je podle Národní strategie finančního vzdělávání platformou pro výměnu zkušeností a koordinaci klíčových subjektů zabývajících se finančním vzděláváním v České republice. Sdružuje zástupce státu, profesních asociací, spotřebitelské organizace a experty na oblast vzdělávání a je řízená Ministerstvem financí České republiky.

Pro naplnění koordinační role byly spuštěny rozcestníkové stránky Proč se finančně vzdělávat?, které mají za úkol:

  • poskytnout informace o fungování a rizicích ve světě financí,
  • dát tipy a návody v různých oblastech financí (např. při sestavení a vedení rodinného rozpočtu),
  • pomoci při řešení problémů se subjekty finančního trhu, v případě předlužení atd.,
  • upozornit na zajímavé webové stránky s různými hrami, kalkulačkami, projekty, kalendář akcí apod., a
  • sdílet informace členů Pracovní skupiny pro finanční vzdělávání.

Napište nám

Budete-li mít k těmto stránkám či finančnímu vzdělávání jakékoli komentáře, nápady či dotazy, pošlete nám je na e-mailovou adresu financni-vzdelavani(zavinac)mfcr.cz.

Ministerstvo financí České republiky
oddělení 3503 – Retailové finanční služby a ochrana spotřebitele na finančním trhu
Letenská 15

Praha

Web. www.psfv.cz


Sdružení českých spotřebitelů


logo-scs Nejstarší sdružení zabývající se ochranou práv spotřebitelů v České republice. Hlavním cílem sdružení je podpora a pomoc spotřebitelům a kultivace vztahu mezi podnikateli a spotřebiteli. Webové stránky projektu působí velmi jednoduchým způsobem. V článcích a informacích je minimum původních informací a velká většina článků je přebíraných. Originální, vlastní původní obsah je v menšině.

Co o sobě říkají?

Sdružení českých spotřebitelů (SČS) bylo založeno jako občanské sdružení v roce 1990 a je tak nejdéle působící nevládní organizací v oblasti ochrany spotřebitelských zájmů u nás. 

K 1. červenci 2014 se SČS v souladu s novým občanským zákoníkem transformovalo na zapsaný ústav.

SČS poskytuje v souladu se svou zakládací listinou obecně prospěšné činnosti s cílem prospěchu veřejnosti a ve prospěch celku, přičemž misí ústavu je ochrana zájmů spotřebitelů, rozvoj a kultivace čistého podnikatelského a konkurenčního prostředí, které je tolerantního vůči spotřebitelským zájmům, a hájí oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR.

Spojení a kontakty 

  • ID datové schránky: x7yb9p9
  • telefon: 261 263 574
  • e-mail: scs@konzument.cz

Můžu to zvednout?


muzu_to_zvednout_aplikace Užitečná webová aplikace, která umožní spotřebiteli či uživateli zhodnotit, zda má zvednout číslo, které mu volá, nebo ho obtěžuje. Na aplikaci spolupracují i sami uživatelé a veřejnost, kteří oznamují obtěžující, nebo podvodná telefonní čísla.

Co o sobě říkají?

Neradi zvedáte neznámá čísla? Teď už se jich bát nemusíte. S menší pomocí moderních technologií už pro vás obtěžující a marketingové hovory nebudou problém. Aplikace Můžu to zvednout je totiž jednoduše pozná a včas vás před nimi varuje. Nebo je rovnou zablokuje.

Jak to funguje? Aplikace Můžu to zvednout používá unikátní databázi jednotlivých telefonních čísel a toho, jak je uživatelé hodnotí. (Mimochodem, v této databázi denně přibude kolem 30 tisíc nových hodnocení!)

To znamená, že kdykoliv vám zavolá neznámé číslo, aplikace se podívá do své databáze. A pokud zjistí, že jde o číslo s negativním hodnocením, dá vám hned vědět. Nebo, budete-li chtít, může nevyžádaný hovor rovnou zablokovat.

Pokud nás potřebujete kontaktovat, prosíme napište nám na support@muzutozvednout.cz. Váš dotaz bude zpracován v nejkratším možném čase.

Pro podání žádosti o odstranění Hodnocení nebo Komentáře použijte tlačítko koše připojené pod recenzí/komentářem a vyplňte formulář. Žádost bude tak vyřízena mnohem rychleji.

E-mailový kontakt:

Mister Group s.r.o.
Lidická 700/19
Brno-Veveří
602 00
Česká republika

 

Web: www.muzutozvednout.cz


Ušetřeno


logo (1) Webové stránky, které se zabývají především porovnáváním cen a výhodnosti služeb v nejrůznějších segmentech, ať už se týká dodavatelů energií, cen operátorů, nebo třeba výhodnosti bankovních účtů či úvěrů. Žebříčky a porovnání jsou přehledně zpracované a dobře dohledatelné. Součástí služeb jsou i chytré kalkulačky. Jedná se o jeden z nejkomplexnějších a nejrozsáhlejších porovnavačů cen v ČR.

Co o sobě říkají?

Jsme Ušetřeno.cz – největší nezávislý online srovnávač cen produktů a služeb pro domácnosti v ČR. Naše historie se začala psát v roce 2010. Od té doby jsme urazili velký kus cesty. Z firmy o 3 lidech jsme se rozrostli na 160členný tým nadšených specialistů.

Nabízíme bezplatné porovnání produktů více než 100 společností z oblasti energetiky, telekomunikací, financí a pojištění. Pomáháme našim zákazníkům se sjednáváním smluv od začátku až do konce a pravidelně přinášíme nejčerstvější informace o změnách na trhu a užitečné tipy, jak jednoduše snížit rodinné výdaje.

 

Web: www.usetreno.cz




Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou II. díl

Diskutovat (0)