Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou II. díl
Existuje několik velkých a významných webů, které jsou obecně známé a které poskytují komplexní pomoc a ochranu spotřebitelům. Za těmito weby stojí většinou různé spotřebitelské organizace a sdružení.
Proč se finančně vzdělávat?
Zejména koordinační webové stránky zřizované ministerstvem financí. Srozumitelným způsobem pak informace na webu zprostředkovávají ustanovení občanského zákoníku spotřebitelům. V kostce se tak spotřebitelé dozví, jaký je rozdíl mezi podnikatelem a spotřebitelem, jaká práva má spotřebitel, jaká jsou zakázaná ujednání v kupní smlouvě, ustanovení o reklamacích apod.
Co o sobě říkají?
Pracovní skupina pro finanční vzdělávání je podle Národní strategie finančního vzdělávání platformou pro výměnu zkušeností a koordinaci klíčových subjektů zabývajících se finančním vzděláváním v České republice. Sdružuje zástupce státu, profesních asociací, spotřebitelské organizace a experty na oblast vzdělávání a je řízená Ministerstvem financí České republiky.
Pro naplnění koordinační role byly spuštěny rozcestníkové stránky Proč se finančně vzdělávat?, které mají za úkol:
- poskytnout informace o fungování a rizicích ve světě financí,
- dát tipy a návody v různých oblastech financí (např. při sestavení a vedení rodinného rozpočtu),
- pomoci při řešení problémů se subjekty finančního trhu, v případě předlužení atd.,
- upozornit na zajímavé webové stránky s různými hrami, kalkulačkami, projekty, kalendář akcí apod., a
- sdílet informace členů Pracovní skupiny pro finanční vzdělávání.
Napište nám
Budete-li mít k těmto stránkám či finančnímu vzdělávání jakékoli komentáře, nápady či dotazy, pošlete nám je na e-mailovou adresu financni-vzdelavani(zavinac)mfcr.cz.
Ministerstvo financí České republiky
oddělení 3503 – Retailové finanční služby a ochrana spotřebitele na finančním trhu
Letenská 15
Praha
Web. www.psfv.cz
Sdružení českých spotřebitelů
Nejstarší sdružení zabývající se ochranou práv spotřebitelů v České republice. Hlavním cílem sdružení je podpora a pomoc spotřebitelům a kultivace vztahu mezi podnikateli a spotřebiteli. Webové stránky projektu působí velmi jednoduchým způsobem. V článcích a informacích je minimum původních informací a velká většina článků je přebíraných. Originální, vlastní původní obsah je v menšině.
Co o sobě říkají?
Sdružení českých spotřebitelů (SČS) bylo založeno jako občanské sdružení v roce 1990 a je tak nejdéle působící nevládní organizací v oblasti ochrany spotřebitelských zájmů u nás.
K 1. červenci 2014 se SČS v souladu s novým občanským zákoníkem transformovalo na zapsaný ústav.
SČS poskytuje v souladu se svou zakládací listinou obecně prospěšné činnosti s cílem prospěchu veřejnosti a ve prospěch celku, přičemž misí ústavu je ochrana zájmů spotřebitelů, rozvoj a kultivace čistého podnikatelského a konkurenčního prostředí, které je tolerantního vůči spotřebitelským zájmům, a hájí oprávněné zájmy a práva spotřebitelů na vnitřním trhu EU a ČR.
Spojení a kontakty
- ID datové schránky: x7yb9p9
- telefon: 261 263 574
- e-mail: scs@konzument.cz
- www stránky: www.konzument.cz
Můžu to zvednout?
Užitečná webová aplikace, která umožní spotřebiteli či uživateli zhodnotit, zda má zvednout číslo, které mu volá, nebo ho obtěžuje. Na aplikaci spolupracují i sami uživatelé a veřejnost, kteří oznamují obtěžující, nebo podvodná telefonní čísla.
Co o sobě říkají?
Neradi zvedáte neznámá čísla? Teď už se jich bát nemusíte. S menší pomocí moderních technologií už pro vás obtěžující a marketingové hovory nebudou problém. Aplikace Můžu to zvednout je totiž jednoduše pozná a včas vás před nimi varuje. Nebo je rovnou zablokuje.
Jak to funguje? Aplikace Můžu to zvednout používá unikátní databázi jednotlivých telefonních čísel a toho, jak je uživatelé hodnotí. (Mimochodem, v této databázi denně přibude kolem 30 tisíc nových hodnocení!)
To znamená, že kdykoliv vám zavolá neznámé číslo, aplikace se podívá do své databáze. A pokud zjistí, že jde o číslo s negativním hodnocením, dá vám hned vědět. Nebo, budete-li chtít, může nevyžádaný hovor rovnou zablokovat.
Pokud nás potřebujete kontaktovat, prosíme napište nám na support@muzutozvednout.cz. Váš dotaz bude zpracován v nejkratším možném čase.
Pro podání žádosti o odstranění Hodnocení nebo Komentáře použijte tlačítko koše připojené pod recenzí/komentářem a vyplňte formulář. Žádost bude tak vyřízena mnohem rychleji.
E-mailový kontakt:
Mister Group s.r.o.
Lidická 700/19
Brno-Veveří
602 00
Česká republika
Ušetřeno
Webové stránky, které se zabývají především porovnáváním cen a výhodnosti služeb v nejrůznějších segmentech, ať už se týká dodavatelů energií, cen operátorů, nebo třeba výhodnosti bankovních účtů či úvěrů. Žebříčky a porovnání jsou přehledně zpracované a dobře dohledatelné. Součástí služeb jsou i chytré kalkulačky. Jedná se o jeden z nejkomplexnějších a nejrozsáhlejších porovnavačů cen v ČR.
Co o sobě říkají?
Jsme Ušetřeno.cz – největší nezávislý online srovnávač cen produktů a služeb pro domácnosti v ČR. Naše historie se začala psát v roce 2010. Od té doby jsme urazili velký kus cesty. Z firmy o 3 lidech jsme se rozrostli na 160členný tým nadšených specialistů.
Nabízíme bezplatné porovnání produktů více než 100 společností z oblasti energetiky, telekomunikací, financí a pojištění. Pomáháme našim zákazníkům se sjednáváním smluv od začátku až do konce a pravidelně přinášíme nejčerstvější informace o změnách na trhu a užitečné tipy, jak jednoduše snížit rodinné výdaje.
- Tel: +420 226 289 029
- Email: info@usetreno.cz
- Kancelář: Lomnického 1742/2a, Praha 4, 140 00
Web: www.usetreno.cz