Předplacené platební karty:
Jsou bezpečné, nákladově efektivní a umožňují firmám poskytovat klientům bonusy
Na český trh v loňském roce vstoupily předplacené platební karty a čísla ukazují, že je o ně velký zájem. Meziročně jejich počet vzrostl o téměř 24 tisíc. Důvody jsou prosté. Dobíjecí platební karta umožňuje například přesnou kontrolu útrat a bezpečné platby na internetu. Je to tím, že i když je dobíjecí karta co do šíře využití totožná s kartou k bankovnímu účtu, bankovní účet není k jejímu zřízení třeba. Své uplatnění mají tyto karty i jako šikovný prostředek k oslovení konkrétního segmentu firemních klientů.
Předplacené platební karty jsou na českém trhu stále oblíbenější. Svým držitelům totiž přinášejí mnoho výhod. Především nejsou nijak propojeny s bankovním účtem. Tím, že karta není vázaná na bankovní účet, si ji mohou zřídit i lidé v exekuci. „Přitom se jedná o nástroj funkcemi a využitelností zcela totožný s klasickou debetní či kreditní kartou,“ upozorňuje Lenka Bukalová ze společnosti Sonet, která se zabývá vývojem a poskytováním služeb v oblasti platebních technologií. „Dobíjecí platební karty jsou bezkontaktní a lze jimi platit přes internet i u obchodníků po celém světě,“ dodává Lenka Bukalová.
Dobíjecí platební kartu lze využívat ihned, protože její aktivace zabere jen pár minut. Předplacená karta je vhodným nástrojem pro přesnou kontrolu útrat a bezpečné platby na internetu, protože držitel disponuje jen částkou, na kterou je karta nabita. Firmy navíc můžou předplacené karty využívat v rámci karetních programů pro jejich klienty. „Firmy mohou systém předplacených karet nabídnout svým klientům, kteří tak získávají možnost používat dobíjecí kartu MasterCard opatřenou logem dané firmy s vlastní strukturou poplatků a především s různými bonusovými systémy,“ upozorňuje David Tacl, generální ředitel společnosti Prepaid Solutions, která vytváří firmám na míru karetní programy pro jejich klienty. „Tento flexibilní finanční produkt lze využít v nejrůznějších odvětvích podnikání a zacílit na přesný segment klientů,“ dodává David Tacl.
První předplacená platební karta se na českém trhu objevila v roce 2014 a od té doby jejich počet neustále roste. „V polovině roku 2015 bylo dle statistik Sdružení pro bankovní karty evidováno 25 523 vydaných předplacených karet,“ uvádí Matouš Michněvič ze společnosti MasterCard. Vzhledem k tomu, že se dobíjecí karty objevily na českém trhu relativně nedávno, nejsou k dispozici statistiky za delší časový úsek. Meziroční srovnání ale ukazuje velký zájem o tento produkt. „V porovnání se stejným obdobím loňského roku narostl v půli letošního roku počet vydaných dobíjecích karet o téměř 24 tisíc. Vidíme tedy jasný zájem o tento typ platebních karet,“ dodává Matouš Michněvič s tím, že velmi často jsou dobíjecí karty využívány na výplatu kapesného, pro rodinné rozpočtování i pro placení na internetu.
Předplacené platební karty: Jsou bezpečné, nákladově efektivní a umožňují firmám poskytovat klientům bonusy
Diskutovat (0)Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
![]() |
1 EUR | 25,2820 |
![]() |
1 USD | 23,9010 |
![]() |
1 PLN | 5,8385 |
![]() |
1 GBP | 30,2280 |
![]() |
1 CHF | 27,1005 |
![]() |
100 HUF | 6,2050 |
![]() |
1 RON | 5,0798 |
Zprávy z devizového trhu
- ČNB dnes sazby zřejmě ještě nesníží
26. 03. 2025 - Trhy zahájily týden pozitivně
25. 03. 2025 - Závěr týdne vyšel dolaru
24. 03. 2025 - Centrální bankéři začínají brzdit
21. 03. 2025 - Fed trhy tentokrát nerozhýbal
20. 03. 2025 - Makrodata dnes finanční trhy nerozproudí
19. 03. 2025 - Dolar opět pod tlakem
18. 03. 2025