Představujeme nejlepší práce ankety Ideální banka 2013 - dnes 8. místo
Představujeme vám nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013, tedy soutěže, v níž společně s partnerem Air Bank dáváme možnost studentům z celé České republiky prezentovat nápady týkající se moderního bankovnictví. Již jsme v TOP 10, dnes představujeme 8. místo a práci studenta Pavla Vozky. Ten na fotce přebírá cenu od Patrika Nachera, majitele portálu www.bankovnipoplatky.com (vlevo) a Vladimíra Komjati, tiskového mluvčího Air Bank (vpravo).
Ideální banka 21. století
Ideální banka 21. století, napadá mě spoustu možností, jak by banka mohla být skutečně ideální. Že nám bude platit za to, že si u ní uložíme peníze, zaplatí nám, když si peníze vybereme, pozve nás na kávu, když dorazíme na schůzku, dostaneme bonus, když peníze vložíme, za každý výběr z bankomatu nám zaplatí, čím více budeme mít produktů, tím více můžeme vydělat na tom, že banka disponuje našimi penězi… Toto všechno by asi ideální banka byla, ale je to spíše jako pohádka. Pokusím se držet, dle mého názoru, nevím, jestli reálnějších změn, ale určitě, na dnešní dobu, změn typičtějších.
Dnešní svět je zkrátka online. Je to vidět i na bankách. Za loňský rok přibylo několik nových bank, některé čistě internetové. Tohoto trendu se v mé ideální bance budu držet. Jako kostru mé banky vezmu banku ZUNO BANK AG. Čistě internetová banka, s jednou ZUNO zónou v Praze. Všechno se zdá být ideální – nízké poplatky (za základní služby žádné), jednoduché www stránky, online chat nebo call centrum… No jo, přesto tu ale něco chybí.
.
VŠECHNY PODROBNOSTI A JIŽ ZVEŘEJNĚNÉ PRÁCE LETOŠNÍHO ROČNÍKU NALEZNETE ZDE
.
Propracovaná aplikace do chytrých telefonů - tento návrh na zlepšení mojí banky není nikterak zázračný, přesto by mohl sklízet úspěch – chytré telefony jsou neustále na vzestupu a mám pocit, že si to některé banky neuvědomují. Všimněte si také slova „propracovaná“. Aplikace by našla využití i dále – viz nápady níže. Další návrh na ideální banku, je již trochu kreativní a celý by vlastně tvořil image mojí banky. ZUNO BANK AG, má jeden zásadní problém – je pouze internetová, což některé lidi odradí, mají zkrátka rádi osobní přístup a jednání s bankéřem z očí do očí. V tomto případě mě napadla myšlenka, messengerů a kurýrů, kde jsem se inspiroval u firmy DHL. DHL je jedna z nejznámějších a největších firem, co se přepravy týče, na světě. V roce 2010 tato firma zaznamenala tržby více jak 1,3 biliónu korun! V následujících řádcích budu s touto myšlenkou pracovat a dovedu si představit, že by to byli právě messengeři a kurýři, kteří by v tomto všem hráli hlavní slovo.
Stejně, jako v Praze a větších městech jezdí a chodí messengers nebo kurýři, co takhle kdyby šlo o bankéře? Co kdyby messenger = bankéř? V praxi by to vypadalo asi takto: Chci si půjčit 10 000,- Kč. Peníze chci mít ihned, přesto rád využívám nové technologie a do banky se mi nechce. Proto si vezmu svůj chytrý telefon, kde o půjčku pár kliknutím zažádám. Ihned budu vědět, zda je schválena a ke mně domů vyjede messenger-bankéř, který mi předá peníze, podepíšeme smlouvu a popřípadě mi vysvětlí další věci. Celá akce by trvala do jedné hodiny, aby to bylo reálnější, na vesnicích do 2 hodin. Takováto banka kombinuje 2 věci – pohodlí online banky a přesto zásadní rozhodnutí a smlouvy jsou podepisovány „face-to-face.“ Co se týče ekonomické stránky – celé by to bylo za poplatek, abychom se drželi dnešního světa. Nicméně, pro spoustu lidí, je poplatek, např. pár desítek korun, zato, že nemusí do banky, dostanou hned peníze a s bankéřem vyřídí ještě další věc velice výhodný. Někdo to zaplatí rád, protože si chce užívat komfortu, pro někoho je to však dokonce ekonomicky výhodnější, než jezdit do banky. Celé by to šlo udělat tak, že by třeba byla jedna návštěva messengera-bankéře měsíčně zdarma. Ale co se týče ekonomické situace a detailnější rozboru, asi by to bylo na několik desítek, stovek stránek, možná tisíce stránek. Další věcí by mohlo být online sledování bankéře. Jakmile by byl bankéř pozván k nám, dostali bychom přístup k jeho lokaci. Tj. – budeme vědět, kde se nachází, a nebudeme muset celou dobu čekat, než dorazí, protože když uvidíme, že je ještě daleko, můžeme zatím jít s pejskem na procházku, aniž bychom byli nervózní, zda právě teď nedorazí. Celé sledování by probíhalo přes aplikaci v chytrém telefonu, která by nám zároveň psala aktualizovaný přibližný příjezd nebo příchod bankéře. Zde je popsaná pouze hlavní myšlenka mojí banky 21. století. Na konci dokumentu je shrnutí mého nápadu, inspirovaného firmou DHL.
Shrnutí:
- Internetová banka
- Síť messengerů-bankéřů
- Nízké poplatky – vzhledem k messengerům není možno, aby poplatky nebyly žádné
- Aplikace pro chytré telefony, kde by bylo možno objednat bankéře
- Sledování bankéřů
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1550 | |
1 USD | 23,4670 | |
1 PLN | 5,8270 | |
1 GBP | 29,3610 | |
1 CHF | 25,6875 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0552 |
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024