I. díl:
Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?


16. 04. 2015  00:51     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Náš server Bankovní poplatky se podílel na průzkumu, který mapoval spokojenost klientů s bankami a jejich službami a s tím související loajalitu klientů ve vztahu k bankám. Průzkum připravil a vedl student Bc. Jan Paulík z Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně. Jak jste tedy jako klienti spokojeni se svými bankami? ČTĚTE DÁLE!

I. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?




Jedinečného průzkumu se zúčastnilo 930 respondentů, kteří odpovídali na několik otázek. Díky jejich vyhodnocení jsme následně získali zajímavý obraz spokojenosti klientů s prací a přístupem tuzemských bank.

Aby byla informace kompletní, přinášíme vám postupně všechny statistické údaje, které byly z průzkumu získány. První část otázek se soustředila na údaje a stav respondentů.

Ženy byly aktivnější

Průzkumu se tedy zúčastnilo 61,4 procenta žena a 38,6 procenta mužů. Ženy tedy byly výrazně aktivnější a vstřícnější a mnohem častěji se zapojovaly do zpracování dotazníku.

Na otázky odpovídali většinou vysokoškoláci

Na dotazy odpovídali lidé ve věku 18-29 let, kterých bylo 42,47 procenta, lidí ve věku 30-50 let bylo 42,04 procenta a 51 a více let mělo 15,48 procenta.

Zajímavé je i vzdělání respondentů, tedy jak vzdělaní lidé na dotazy v našem dotazníku odpovídali. Vysokoškolské vzdělání mělo celých 48,39 procenta respondentů, tedy téměř polovina, středoškolské vzdělání s maturitou mělo 40,11 procenta, středoškolské vzdělání bez maturity pak mělo 9,89 procenta. Lidí se základním vzděláním bylo pouze 1,61 procenta.

Nejvíce bylo zaměstnaných respondentů. Zaměstnanci tvořili 61,18 procentní podíl. Osoby samostatně výdělečně činné nebo podnikatelé tvořili 11,72 procenta, studentů pak bylo 8,92 procenta, nezaměstnaných odpovídalo 6,56 procenta, důchodců 2,47 procenta, lidí na rodičovské dovolené 0,97 procenta a jinou odpověď uvedlo 8 procent.

Když si zanalyzuje výše uvedené složení respondentů, pak se jedná o ideální mix s velkou vypovídací hodnotou a také o zcela ideální skupinu klientů banky. Právě tato skupina představuje největší podíl současných klientů banky, kteří využívají co nejvíce bankovních služeb a jsou tedy o věci výrazně více informováni než jiní.

Další díl našeho článku, který se bude věnovat již konkrétnímu podílu spokojenosti klientů, si můžete přečíst přesně za týden!



I. díl: Průzkum spokojenosti klientů s bankovními službami. Jak jste na tom?

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12607519712

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3060
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4400
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8760
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5935
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0060
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4250
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0918
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více