PwC:
Kvalita služeb českých bank vysoká, Raiffeisenbank nejlepší


24. 03. 2011  14:19     Tomáš Kofroň     komentáře (0)

Celková úroveň kvality služeb, které české banky poskytují svým zákazníkům, je na vyspělé evropské úrovni. Raiffeisenbank je podle studie společností PwC a Senteo nejlepší bankou v České republice. PwC zveřejnila svou studii založenou na pěti klíčových oblastech: značka, komunikace, prostředí, nabídka a kultura.





Poradenská společnost PwC zpracovala společně s firmou Senteo studii o kvalitě služeb českých bank. Raiffeisenbank zvítězila ve všech pěti sledovaných kategoriích. Největší náskok před konkurencí přitom získala v oblasti firemní kultury. „Naším cílem je být nejlepší bankou na trhu v prémiových segmentech. Právě tito klienti přitom nejvíce ocení kvalitu nabízených služeb a dlouhodobý vztah banky a klienta,“ uvedl místopředseda představenstva Raiffeisenbank Mario Drosc. „Právě silná firemní kultura je základem úspěchu kdekoli. Banka, která měla nejlepší hodnocení ve firemní kultuře, zvítězila ve všech sledovaných zemích i celkově,“ uvedl Chris Barrett, vedoucí partner poradenských služeb pro finanční instituce v regionu střední a východní Evropy, PwC Česká republika. PwC studii provedla ve čtyřech zemích: kromě ČR ještě na Slovensku, v Rusku a na Ukrajině. Český bankovní sektor získal z těchto čtyř sledovaných trhů nejvyšší hodnocení. „Celková úroveň kvality služeb, které české banky poskytují svým zákazníkům, je na vyspělé evropské úrovni. Stále zde však vidíme prostor pro zlepšení v oblasti chování zaměstnanců poboček, které vytváří osobní dojem z dané banky,“ vysvětlil Chris Barrett. „Raiffeisenbank je trvale bankou s nejspokojenějšími klienty v České republice. Právě chování našich zaměstnanců ke klientovi je přitom klíčovým faktorem při rozhodování, jak hluboký bude mít klient s bankou vztah. I nadále se zaměříme především na zvyšování kvality našich služeb,“ dodal Mario Drosc. Index spokojenosti zákazníků hodnotí finanční instituce nejen z pohledu jejich zákazníka, ale zároveň analyzuje příjmy a náklady, které bankám proklientské chování přináší. Například nejlépe hodnocené banky, tedy ty, které jsou nejatraktivnější pro zákazníka, si mohou účtovat o 65 % vyšší roční poplatek za tak standardizovaný produkt, jako je správa debetní karty, než finanční instituce s nejnižším hodnocením. „Průzkum potvrdil, že klient je ochotný si za lepší zacházení připlatit. Ve skutečnosti klientům nevadí vyšší poplatky. Klientům vadí, pokud za své peníze nedostávají odpovídající servis,” dodal Chris Barrett. Na Slovensku byla nejlepší bankou vyhlášena Tatrabanka, která rovněž patří do skupiny Raiffeisen.   Tabulku najdete v příloze.


PwC: Kvalita služeb českých bank vysoká, Raiffeisenbank nejlepší

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

12614746192

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

300


ČÍSLO TÝDNE - 300 právě tolik miliard korun odeslaly tuzemské společnosti svým zahraničním vlastníkům ve formě dividend. Většina zisku těchto firem tak skončila v zahraničí.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,3060
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,4400
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8760
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5935
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0060
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4250
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0918
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více