Rozhovor:
Podíl neplatičů úvěrů je u Equa Bank nižší než je průměr v ČR


21. 06. 2017  02:00     Miroslav Zeman     komentáře (0)

II. část rozhovoru: V rámci našeho tematického týdne zaměřeného na úvěry a úvěrové produkty, jsme se zeptali Ondřeje Háka, ředitele úvěrových a pojišťovacích produktů  Equa Bank, a.s.

Rozhovor: Podíl neplatičů úvěrů je u Equa Bank nižší než je průměr v ČR




Jaký je aktuálkně rozsah kontaktních a obchodních míst, kde mohou lidé vyřídit půjčku u Equa Bank? Nebo se fakt, že si lidé mohou vše potřebné vyřídit přes internet, stává spíše konkurenční výhodou

Equa bank má nyní 59 obchodních míst, přičemž na většině z nich lze vyřídit žádosti o půjčku. Počtem obchodních míst se tak Equa bank řadí mezi banku střední velikosti. Naše pobočky jsou rozmístěny po celé České republice tak, aby byly klientům dostupné do 30 minut běžnou dopravou. Kromě toho samozřejmě nabízíme možnost zažádat o půjčku prostřednictvím internetu, a pokud je žadatel již náš klient, má peníze na účtu během několika minut. Dokážeme tedy uspokojit jak klienty, kteří dávají přednost kontaktu s bankéřem, tak ty, kteří chtějí žádat o půjčku například z pohodlí domova.

Dostáváme se i k otázce bezpečnosti úvěrů. Obecně se obezřetnost a opatrnost banky v poskytování úvěrů a dobré posouzení klienta splácet, pozná na podílu neplatičů úvěrů. Jak si v tomto ohledu vede Equa Bank a máte nějaké srovnání s konkurencí? Poskytujete jako banka úvěry bezpečně a odpovědně? Jak u Vás funguje systém a postup prověřování klienta? A nemůže být rychlost vyřízení úvěru dosažena právě na úkor bezpečnosti úvěru?

Podíl nesplácených úvěrů je v Equa bank nižší, než je podle statistik ČNB průměr na bankovním trhu. Naší primární strategií je půjčovat klientům, kteří jsou schopní úvěr pravidelně splácet. Je to nejen v našem zájmu, ale i v jejich. Klient, který nemůže splácet své závazky, není spokojeným klientem. Tuto otázku dnes již také detailně řeší zákon o spotřebitelském úvěru, který předepisuje poskytovatelům povinně prověřit spotřebitele v úvěrových registrech a zároveň jeho úvěruschopnost – tj. zda je skutečně schopen ze svého příjmu pravidelně požadovaný úvěr splácet. Určitě bychom i dnes na trhu našli poskytovatele, jejichž obchodní model je založený na výnosech z prodlení klienta. To však nikdy nebyl a není případ Equa bank, a troufnu si tvrdit, žádné univerzální banky v ČR.

Co v rámci úvěrových produktů připravujete do budoucna? Na jaké nové úvěrové produkty se můžeme těšit? A případně na co se hodlá Equa Bank v tomto segmentu orientovat a specializovat?

Poslední službou z naší úvěrové kuchyně je kontokorent. Kontokorent samozřejmě není novinkou na trhu, ale přidali jsme k němu atributy, díky kterým z běžných nabídek vybočuje. Je výhodný, má jednoduché podmínky, je cenově přehledný a je možné jej jednoduše sjednat buď v internetovém bankovnictví, na pobočce, nebo s naším operátorem po telefonu. Mezi jeho unikátní vlastnosti patří například to, že se ho klient nemusí za určitou dobu splatit, naopak ho může neustále využívat. Stačí, když standardně používá běžný účet s určitým minimálním obratem (každé tři měsíce kreditní obrat na běžném účtu ve výši 25 % z limitu kontokorentu). Náš kontokorent také patří k těm  nejlevnějším – je bez poplatků, účtujeme pouze úrok za období, kdy byl skutečně využit. Navíc, i kontokorent lze u nás pojistit na tzv. „velká rizika“ – invalidita, pracovní neschopnost, úmrtí; v těchto případech vyrovná kontokorent pojišťovna. Pojištění platí klienti pouze v případě, že kontokorent mají k poslednímu dni v měsíci využitý.

Equa Bank byla vyhlášena serverem Bankovní poplatky a Vstřícná banka v rámci prvního klientského ratingu bank nejlevnější bankou. To platí i o vstřícném, jednoduchém a přehledném sazebníku poplatků. Uplatňujete stejnou filosofii i u podmínek a všeobecných podmínek úvěrových produktů, resp. u smluv o úvěru?

Ondřeje Háka, ředitele úvěrových a pojišťovacích p

Transparentnost, férovost a otevřená komunikace jsou principy, se kterými jsme vstupovali na trh a které jsou pro nás stále klíčové. Proto u našich produktů nenajdete žádné skryté poplatky, o cenách a podmínkách jsou klienti vždy férově informováni. Samozřejmě ale musíme splňovat i požadavky legislativní a požadavky regulátora. Ty musí být v našich obchodních podmínkách reflektovány, ale zároveň se snažíme nekomplikovat je dalšími zbytečnostmi.  O tom, že se nám toto daří, svědčí i fakt, že na skryté poplatky nebo na neférové obchodní podmínky si naši klienti nestěžují.

NÁŠ SERIÁL O ÚVĚRECH, ÚVĚROVÝCH PRODUKTECH A FINANČNÍ GRAMOTNOSTI NALEZNETE ZDE!

S partnerem speciálu o úvěrech

Equa Bank



Rozhovor: Podíl neplatičů úvěrů je u Equa Bank nižší než je průměr v ČR

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15720875168

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více