ROZHOVOR S ANO:
Ke každému klientovi se chováme jako k VIP klientovi


23. 03. 2017  00:03     Miroslav Zeman     komentáře (0)

II. část rozhovoru serveru Bankovní poplatky s jednou z nejvýznamnějších družstevních záložen. Na otázky odpovídá Ing. Jiří Diepolt, místopředseda představenstva ANO spořitelní družstvo. ČTĚTE DÁLE!

ROZHOVOR S ANO: Ke každému klientovi se chováme jako k VIP klientovi




Hodlá se ANO proměnit na banku, a pokud ano, z jakých důvodů a v jakém časovém horizontu?

V tuto chvíli necítíme, že by bylo nutné stát se nutně bankou. Jednak naše záložna ještě nedosáhla 5miliardové bilanční sumy a navíc podle našeho názoru spořitelní družstva mají své nezastupitelné místo ve finančním sektoru. V dlouhodobém horizontu se však myšlence stát se bankou nebráníme.

Jsou úrokové sazby poskytované ANO u termínovaných vkladů udržitelné i do budoucna? Máte nějako prognózu vývoje úrokových sazeb u tohoto produktu u vás i na trhu obecně?

Nerad bych predikoval vývoj úrokových sazeb, ale lze očekávat, že sazby depozitních produktů se v druhé polovině roku mohou pohybovat směrem nahoru. Naším cílem bude zůstat lídrem na trhu termínovaných vkladů.

Jaký je průměrný vklad či úložka klientů u ANO? Na jak dlouho klienti nejčastěji ukládají? Lze také prozradit, jaký byl dosud nejvyšší jednorázový vklad u ANO a jaký je aktuální objem uložených prostředků na termínovaných účtech u ANO?

Největší zájem je o střednědobé termínované vklady. Bavíme se tedy o tříletých vkladech, do kterých investuje přes 50 % našich klientů. Objem uložených prostředků na termínovaných účtech byl ke konci roku 2016 ve výši 1,5 miliardy korun. Zatím nejvyšší jednorázový vklad, který jsme kdy v historii záložny přijali, byl ve výši necelých 3 milionů korun.

Jak se na činnosti ANO, jako družstevní záložny projevily silnější kontrola a regulace ze strany ČNB? Měla tato regulace nějaký vliv na vaše hospodaření?

V roce 2014 jsme prošli kontrolou ČNB na oblast IT a Compliance/AML („praní špinavých peněz“) a v roce 2015 další kontrolou ČNB tentokrát na oblast řízení úvěrového rizika.

Výsledky jakéhokoli auditu bereme jako nástroj pro neustálé zlepšování organizace a řízení společnosti. Nejen pravidelné kontroly ze strany ČNB, ale i realizace opatření vyplývající z realizace strategie naší záložny, přispěly k dosažení ziskovosti. Již od dubna 2016 naše družstvo hospodaří každý měsíc se ziskem a za celý loňský rok jsme (dle předběžných neauditovaných výsledků) dosáhli zisku necelého milionu korun.

Jak si ANO stojí při porovnání s jinými družstevními záložnami, ve smyslu počtu klientů, výši zisku, obratu, vkladů, úvěrů apod.?

ANO spořitelní družstvo patří do pětky největších družstevních záložen na českém finančním trhu. Zatím sice patříme k těm menším kampeličkám, ale naším cílem ani není být největší., Naše koncepce je poskytovat klientům individuální přístup a ke každému novému i stávajícímu klientovi se chovat jako k „VIP“ klientovi. Tento marketingovo-obchodní model se nám osvědčil. Celkový počet klientů narostl k 31. 12. 2016 na téměř 2 000 klientů, úvěrů jsme poskytli ve výši 1,445 miliardy korun a bilanční suma dosáhla 1,754 miliardy korun.

Diepolt.JPG

DALŠÍ DÍL VELKÉHO ROZHOVORU S ANO SPOŘITELNÍM DRUŽSTVEM PŘINESEME ZA TÝDEN!



ROZHOVOR S ANO: Ke každému klientovi se chováme jako k VIP klientovi

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více