Životní situace:
Kdy je praktika agresivní?
Instituce pro tuto životní situaci
Česká obchodní inspekce
Kazuistika - vaše příběhy
Petr si nevědomky objednal inzerci přes telefon. Může ho to stát tisíce
Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou - I. díl
6. díl: Na co si musí dát Filip při splácení úvěrů pozor
4. díl: Jak se Filip zodpovědně zadlužuje
A zase to RPSN. Tomáš nyní lituje svého rozhodnutí
Praktika je agresivní tehdy, když na vás podnikatel vyvíjí nátlak, obtěžuje vás nebo k něčemu nutí, a to celé směřuje k tomu, abyste si koupili určitou věc nebo objednali službu.
Nátlak musí být takové intenzity, že výrazně zhorší (nebo může zhoršit) schopnost svobodně se rozhodnout v dané věci.
O agresivní praktiku se bude jednat například tehdy, když vás podnikatel odveze na místo, kde vám bude předvádět zboží, a sdělí vám, že pokud si zboží nekoupíte, tak vás neodveze zpět.
Kde je to upraveno: § 2, § 5b a § 24 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele