Životní situace:
Kodex mobility klientů
Kodex, ke kterému se v průběhu doby připojila většina bank, se stal prvním krokem ke snadnějšímu přechodu klientů z jedné banky do druhé. Do té doby banky odchody svých klientů znesnadňovaly, respektive klienti nebyli ochotni podstupovat proces změny účtu.
V mezičase se navíc zrušil i dosti absurdní poplatek za zrušení účtu. Kodex mobilita klientů je nástroj, který umožňuje vyplněním jednoho formuláře, změnit starou, nevyhovující banku za novou, lepší. Vtip je v tom, že do své původní banky vůbec nemusíte chodit, protože onu časově nákladnou a mnohdy ne úplně příjemnou agendu za vás vyřídí nová banka, včetně převedení platebních příkazů, inkas, vyřízení karty atd. Stačí vyplnit a podepsat příslušnou Žádost o změnu banky.
Pro nejefektivnější vyřízení převodu běžného účtu lze využít právě postup, kdy vše vyřídí vaše nová banka. Proč chodit do původní banky a tam absolvovat poměrně nepříjemné jednání o zrušení účtu, přenést se přes přemlouvání a naléhání staré banky, abyste účet nezrušil a pak vše znovu zavádět u banky nové? Toto je zdlouhavý, nepříjemný a v podstatě zbytečný postup.
Stačí totiž navštívit novou banku, kde sdělíte, že si u nich chcete otevřít účet a současně přenést ten starý z původní banky, včetně trvalých příkazů a dalších již nastavených parametrů účtu. Banka vám dá vyplnit nedlouhý formulář, kde zejména označíte číslo svého původního účtu, banku a souhlas s vyřízením celé věci, včetně standardně uváděných osobních údajů.
Je pak na nové bance, aby vše v rámci termínů stanovených zákonem vyřídila. Problémem přitom nebývá neaktivita nové banky, která z přechodu profituje, ale u banky původní. I ta je však nucena na základě ustanovení zákona aktivně a rychle jednat.
Výsledkem už je pouze zřízení účtu u nové banky. Upozorňujeme na to, že přechod klienta k nové bance neznamená i přenos původního čísla účtu. Bylo by to jistě velmi dobré, ale tato možnost bohužel není v současné době realizovatelná. Zejména číslo ovlivňuje i to, v jaké bance máte účet zřízený a podle toho se upravuje či mění číslo za lomítkem na konci čísla účtu. Komerční banka tak má například kód 0100, Česká spořitelna 0800, nebo ČSOB má 0300. Při přechodu k jiné bance tak musíte počítat s tím, že se vám číslo původního účtu změní.
Ačkoliv je přechod k jiné bance velmi snadnou a nenáročnou záležitosti, lidé o této možnosti vůbec neví. Představa změny banky je tak pro mnoho lidí něco velmi složitého a časově náročného. Například o existenci kodexu mobility klientů drtivá většina veřejnosti vůbec neví a pokud o tomto institutu slyšela, pak neví, co pro ně znamená a co jim přináší.
Základem přitom není znát text kodexu nebo zákona, ale prostě a jednoduše navštívit nejbližší pobočku banky, kterou jste si vybrali a tam všechny potřebné informace dostanete a vyřídíte tam vše, včetně převodu svého starého čísla k bance nové.
KODEX MOBILITY KLIENTŮ NALEZNETE ZDE!
Nenašli jste v životních situacích řešení svého problému?
Zeptejte se našich poradcůBankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2310 | |
1 USD | 23,2130 | |
1 PLN | 5,8350 | |
1 GBP | 29,5375 | |
1 CHF | 26,1440 | |
100 HUF | 6,3850 | |
1 RON | 5,0736 |
Zprávy z devizového trhu
- Přidej cihlu k cihle, postav třeba zeď
18. 03. 2024 - V Americe střídavě oblačno
15. 03. 2024 - Koruně pomohlo vyjádření Zamrazilové
14. 03. 2024 - Domácí maloobchodní tržby mile překvapily
13. 03. 2024 - Tuzemská makrodata ve stínu prognóz z Fedu
12. 03. 2024 - Drahé ženy!
11. 03. 2024 - Začne ECB snižovat eurové sazby na jaře?
08. 03. 2024