Životní situace:
Mimosoudní řešení sporů. Kdy ho použít
Česká obchodní inspekce
A zase to RPSN. Tomáš nyní lituje svého rozhodnutí
Richard, 45 let - Použil cizí kartu pro úhradu svého dluhu. Pak následovalo stíhání
Petr si nevědomky objednal inzerci přes telefon. Může ho to stát tisíce
Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou - I. díl
22. díl - Kazuistika: Jak řešit zamítnutou reklamaci
Pokud spotřebitel není s vyřízením své reklamace spokojen po obsahové stránce, nesouhlasí se zamítnutím reklamace, popřípadě s nedostatečným uspokojením nároků z reklamace, která byla jinak uznána, pak dochází k občanskoprávnímu sporu, který je možné řešit prostřednictvím České obchodní inspekce (ČOI), a to v rámci řízení o mimosoudním řešení sporů (ADR).
Tuto novou pravomoc získala ČOI před několika měsíci a je o ní u veřejnosti velký zájem. Pokud se nepodaří vyřešit spor tímto způsobem, pak nezbývá než se obrátit na soud. V případě sporů s finančními institucemi se spotřebitelé mohou zase obracet v rámci mimosoudního řešení sporů na finančního arbitra. Výhodou těchto mimosoudních řízení je, že jsou proti klasickým jednáním před soudem výrazně levnější (zdarma), znatelně rychlejší a méně formální.