Životní situace:
Může prodávající svoji odpovědnost za vady omezit?
Česká obchodní inspekce
7. díl: Co má Filip udělat, když nemá na splácení
Petr si nevědomky objednal inzerci přes telefon. Může ho to stát tisíce
22. díl - Kazuistika: Jak řešit zamítnutou reklamaci
1. díl: Co by měl Filip vědět o bankovních účtech
Richard, 45 let - Použil cizí kartu pro úhradu svého dluhu. Pak následovalo stíhání
Zásadně ne, jelikož pro spotřební zboží je zákonem stanovena 24měsíční odpovědnost prodávajícího za vady zboží, která má přesně stanovený obsah.
Je zakázáno ji předem jakkoli omezit nebo úplně vyloučit. K takovým ustanovením obchodních podmínek či reklamačních řádů se nepřihlíží. Výjimku představuje možnost dohodnout u použitého zboží zkrácení doby trvání odpovědnosti až o polovinu, tedy na 12 měsíců.
Prodávající vás o zákonném rozsahu své odpovědnosti z vad zboží musí řádně informovat.
Kde je to upraveno: § 1814 písm. a), § 1815, § 2168 a § 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 13 a § 24 odst. 7 písm. l) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele