Životní situace: Smlouva o dílo: Co mohu dělat při nedodržení lhůty k vyřízení reklamace?
Česká obchodní inspekce
A zase to RPSN. Tomáš nyní lituje svého rozhodnutí
Petr si nevědomky objednal inzerci přes telefon. Může ho to stát tisíce
Práva spotřebitelů pomáhá bránit mnoho nezávislých webů. Víme, které to jsou - I. díl
Konsolidace půjček ušetřila Honzovi tisíce. A hlavně unikl exekuci
Richard, 45 let - Použil cizí kartu pro úhradu svého dluhu. Pak následovalo stíhání
Pokud podnikatel nevyřídí vaši oprávněnou reklamaci v zákonné 30denní či dohodnuté prodloužené lhůtě, považuje se to za podstatné porušení smlouvy. To pro vás znamená, že již nemusíte čekat, jestli podnikatel vadu odstraní, ale můžete od smlouvy o dílo odstoupit a žádat zpět zaplacenou cenu služby.
Reklamace je nevyřízená nejen v případě, kdy se nepodaří vadu včas odstranit, například se podnikatel ve 30 dnech nedostavil, aby nesprávně ostříhané keře upravil, ale také, když vás podnikatel v 30denní či prodloužené lhůtě nevyrozumí o tom, že reklamace je vyřízená a připravená k vyzvednutí, kupříkladu opětovně vyčištěný kabát.
Kde je to upraveno: § 2106 odst. 1 a 2 a § 2615 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; § 19 odst. 3 a § 24 odst. 7 písm. x) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele