Smluvní pokuta za nepovolený zůstatek na účtu? Realita, které se dá snadno předejít
07. 04. 2011 00:50
BP.com
komentáře (0)
Obrátil se na nás klient Raiffeisenbank s dotazem-námitkou směřovanou na vedení banky, jelikož mu vadí sankce za nepovolený zůstatek na účtu. Jedná se však o smluvní pokutu, které může klient snadno předejít, odpovídá banka.
Dobrý den, rád bych se RB zeptal na zajímavou praxi, jedná se o pokutování vlastních klientů ze strany Raiffeisenbank, a.s., za nepovolený zůstatek na účtu. Pokud máte např. na účtu 50 Kč,
banka žádné Vámi zadané příkazy k úhradě neprovede, kromě jediného: stržení vlastních poplatků za vedení účtu. Vzápětí na to naúčtuje pokutu za záporný zůstatek 200 Kč. Dostáváme se tím do paradoxní
situace, kdy bance platíme pokutu za to, že jí platíme. S pozdravem Daniel Fleissig POŽÁDALI JSME BANKU O ODPOVĚĎ, ZDE JI UVÁDÍME. ODPOVÍDÁ TOMÁŠ KOFROŇ (TISKOVÝ
MLUVČÍ): „Smluvní pokuta za vznik nepovoleného debetu je klientům účtována při překročení nepovoleného debetu o více než 100 korun, u menších částek nikoli. Každý klient by přitom měl
mít na účtu vždy takový dostatek finančních prostředků, které mu umožní zůstat v plusu i při zaúčtování případných poplatků, smluvní pokuta je generována systémem automaticky. Pokud klient nemá
pravidelný přehled o zůstatku svého účtu, může si zřídit službu „Informuj mě“, která mu prostřednictvím SMS či emailu dá zprávu pokaždé, když se zůstatek jeho účtu dostane pod částku stanovenou
klientem.“