Nejčastějším důvodem zrušení účtu ve staré bance jsou pro 33 % klientů špatné finanční služby. Na druhém místě skončily příliš vysoké poplatky, které vadí 32 % respondentů. 28 % lidí uvedlo jako důvod to, že neměli vše na jednom místě, pro 18 % to byla nevýhodná lokace pobočky nebo její nedostupnost. Až 54 % se nechalo slyšet, že výměnou banky získali lepší přístup a lepší služby.
Z výzkumu vyplynulo, že lidé dokáží lépe definovat své požadavky vůči bance. Jsou agilnější a nenechají se odbýt. Pokud jejich preference nejsou naplněny, jednoduše banku změní.
Také nové banky v České republice zaznamenávají zvýšený příliv zákazníků ze starých finančních domů. Podle statistik online banky Zuno přichází 60 % nových klientů z větších bank, jako jsou Česká spořitelna, Komerční banka a ČSOB.
"Jako nejčastější příčinu odchodu uvádějí klienti zvyšující se poplatky, které v průměru mohou dosáhnout 2 500 Kč za rok. V nových bankách mají obdobné služby zdarma nebo jen za velmi nízké poplatky," říká Ján Bača, šéf prodeje online banky Zuno.
„V bankovnictví je to stejné jako v jakémkoliv jiném oboru – klienti si vybírají služby podle ceny a kvality. Když jsou nespokojeni, jdou jinam. Je sice pravda, že tato ,volba nohou' je u bank složitější než třeba vyměnit operátora či změnit svoji oblíbenou restauraci, ale v poslední době se to hodně zlepšilo a zjednodušilo. Nadávat na banku a zároveň ji nezměnit je dnes už jen výsledek určité pohodlnosti klienta,“ říká Patrik Nacher z portálu Bankovnipoplatky.com.
Změna ve spotřebitelském segmentu
Banky byly dosud zvyklé na "pohodlného" klienta, dnes už ale musí reagovat na vývoj na trhu podstatně rychleji. Aktivní klient vyžaduje kvalitní online a mobilní bankovnictví, vysokou úroveň call center, snadný přístup k bance a rychlost vyřízení požadavků. Průzkum také odhalil, že při komunikaci s bankou jsou pro klienty návštěvy poboček až na čtvrtém místě.
"V této hektické době zažíváme výraznou změnu v chování klientů. Jejich čas je vzácný a mnoho věcí si chtějí vyřídit online, ale potřebují mít stále jistotu v možnosti obrátit se na někoho konkrétního. Nemusí však kvůli tomu chodit do banky. U nás tuto roli dokonale plní kontaktní centrum," podotýká Ján Bača.
Podobným přerodem prošlo podle průzkumu i získávání informací o produktech. Klienti jako zdroj upřednostňují webovou stránku banky, důležitým komunikačním a informačním kanálem se staly i sociální sítě.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
![]() |
1 EUR | 25,2820 |
![]() |
1 USD | 23,9010 |
![]() |
1 PLN | 5,8385 |
![]() |
1 GBP | 30,2280 |
![]() |
1 CHF | 27,1005 |
![]() |
100 HUF | 6,2050 |
![]() |
1 RON | 5,0798 |
Zprávy z devizového trhu
- Koruna po snížení sazeb posílila
07. 02. 2025 - ČNB dnes pravděpodobně sníží sazby
06. 02. 2025 - Trump mlčí, dolar padá
05. 02. 2025 - Americká cla hýbou trhem
04. 02. 2025 - A je to tu, Trump zavádí cla
03. 02. 2025 - Dřevěný had a to ostatní
31. 01. 2025 - Spotřebitelská důvěra v Německu opět zklamala
29. 01. 2025