Spolupracujeme na novém seriálu na Primě:
Nehody a zloději. Jak auto pojistit
V minulém, 13 tém díle vyřešil Karel s Martou problém s povinným ručením a podařilo se jim ušetřit a nalézt nejvhodnější produkto povinného ručení. S povinným ručením však u jejich automobilu souvisí i další důležité zajištění. Zatímco povinné ručení se vztahuje na škody, které způsobíme někomu my sami, tak havarijní pojištění chrání náš vůz před škodami, které nám způsobí někdo jiný, nebo něco jiného. Může se jednat o zloděje, vandaly nebo škody způsobené počasím.
Havarijní pojištění přitom není pro každého, resp. není vhodné pro každé auto. Uvažovat o havarijním pojištění bychom měli tehdy, kdy naše auto má nějakou hodnotu, kterou je potřeba tímto pojištěním chránit. Zcela bez diskusí by mělo být havarijní pojištění uzavřeno u nových automobilů. Pokud je však vašemu automobilu například více než osm či deset let, a jeho hodnota je nízká, pak by bylo havarijní pojištění zbytečným vyhazováním peněz.
Stejně jako u povinného ručení platí, že nejvhodnější produkt bychom neměli vybírat jen podle ceny, ale podle celkových vlastností a dávat bychomě měli důraz hlavně na vztah kvality a ceny. Právě optimálně navržené a stanovené havarijní pojištění by mělo nejlépe a za co nejméně peněz ochránit náš vůz, resp. naši peněženku před zbytečnými škodami a ztrátami.
Jak si tedy s věcí poradí Karel, Marta a náš Prima poradce?
U havarijního pojištění je nutné si uvědomit, že hodnota pojištěného auta se stále s jeho stářím a používáním snižuje. Tomu by měla odpovídat i výše pojistky, která by se měla postupem času rovněž snižovat. Doporučujeme tak každý rok kontrolovat požadovanou částku a pravidelně také žádat o snížení pojistného.
A to není vše. Při sjednávání či hledání nejvhodnšjěí pojistky se musíme zaměřit nejen na podmínky pojišťoven, ale také na výši spoluúčasti. Platí, že čím vyšší spoluúčast, tím nižší pojištění a naopak.