Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup
Startuje 1. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Od 1. 6. 2021 budou moci čtenáři server BankovníPoplatky.cz hlasovat pro absolutně nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Absurdní tak nejsou jen některé poplatky, ale také chování bank vůči klientům. Generálním partnerem ankety se stala Air Bank. Anketu naleznete na odkazu ZDE!
S jakými absurditami, o nichž nás v nominaci informovali sami klienti bank, se můžeme v bankách setkat?
- Rozdílná korespondenční adresa klienta a samotného produktu
- Kreditní karta do mínusu, aneb jak udělat záporný zůstatek u dluhového limitu kreditní karty
- Sjednání produktu jednoduše online (typicky založení účtu, stavebního spoření apod.), kdy při jeho zrušení už musíte na pobočku a podstoupit mnohem náročnější proces.
- Výpověď bankovních služeb při neaktualizování osobních údajů na pobočce banky
- Pokuta za záporný zůstatek na účtu v exekuci
- Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví
HLASUJETE V ANKETĚ O NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POSTUP NEBO PROCES ZDE!
Pro uvedené absurdní procesy a postupy budou moci čtenáři hlasovat v anketě, která bude na webových stránkách provozovatele k dispozici až do 30. listopadu, kdy bude vyhlášen vítěz ankety.
Klienti bank se tak setkávají například se situacemi, kdy nahlásí bance u sjednání nějakého produktu svou novou korespondenční adresu pro zasílání zásilek, ale banka si ji zaznamená jen u věcí souvisejících s daným produktem, ale u dalších používá stále adresu trvalého bydliště, kde už klient třeba nebydlí. Některé banky totiž používají absurdně jinou adresu pro produkt a jinou adresu pro obecné klientské záležitosti.
Absurdně se také mohou klienti u bank dostat do mínusu u úvěrového limitu u své karty. Banka přitom limit, na který se klient spoléhá, není schopna zabezpečit a klient tak nevědomky či podvodem jiného, se může dostat do mínusového zůstatku u limitu kreditní karty. Je to vlastně takový mínus z mínusu. Při sjednávání kreditní karty klienty na toto nebezpečí a vlastně absurdní možnost nikdo neinformuje.
Klienti si také mohou sjednat velice jednoduše nový bankovní produkt online ze svého mobilu či počítače. Jde to rychle a skvěle. Ve chvíli, kdy si však chtějí takto snadno založený produkt zrušit, nastává problém. Kvůli zrušení již musí jít na pobočku banky, musí vyplnit formulář, banka chce vědět důvod zrušení a celý ten proces už nefunguje tak snadno, jako při založení. Vše ve smyslu přísloví „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“.
A další situace - výpověď služeb mohou klienti ve své bance dostat jen za to, že údajně neaktualizovali své údaje v evidenci banky. Fakt, že mnoho klientů v bance v poslední době bylo, vyřizovali si tam své věci, a bankéř jim údaje při té příležitosti neaktualizoval, už nikoho nezajímá. Klienti měli přitom za to, že při řešení záležitostí v bance, kde automaticky klient předkládá svůj doklad, došlo také k aktualizaci údajů. Bohužel to takto vždy nefunguje a klientovi přijde už jen oznámení o přerušení, nebo rovnou výpovědi služeb.
Klientům v exekuci jsou zabaveny prostředky na běžném účtu. Dostávají se tak do těžké životní situace. Některé banky přistupují k problému tak, že si srazí poplatek za vedení účtu, kdy se klient dostává do mínusu na účtu a obratem je mu naúčtováno zaslání penalizačního dopisu a pokuta za účet v mínusu. Klientovi v exekuci tak banka nepomůže, ale ještě mu navíc uškodí.
K některým účtům jsou zasílány do internetového bankovnictví faktury, které je možné snadno zaplatit, a přehledně v systému evidovat. To je dobrá služba. V absurdní službu se však obrací ve chvíli, kdy si účet i internetové bankovnictví klient zruší a nadále mu však chodí do zrušeného internetového bankovnictví efaktury. O nich je klient informován mailem, ale už se na ně nepodívá natož, aby je mohl zaplatit.
Anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup je další kategorií ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která si letos připisuje již 14. ročník, a jejímž výsledkem je zrušení několika nejabsurdnějších bankovních poplatků, které v anketě zvítězily.
Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup
Jednoznačně takzvaný "spořící účet" u kterého musím 5x měsíčně platit kartou, abych měl nárok na úro...
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2500 | |
1 USD | 23,1450 | |
1 PLN | 5,8845 | |
1 GBP | 30,1700 | |
1 CHF | 26,8140 | |
100 HUF | 6,2950 | |
1 RON | 5,0763 |
Zprávy z devizového trhu
- Inflace v centru pozornosti
14. 10. 2024 - Vyšší inflace pomohla koruně
11. 10. 2024 - Inflace v USA brzdí: Ceny rostou pomaleji, ale peněženky si toho zatím nevšimly!
10. 10. 2024 - Polský zlotý nadále lídrem regionu
09. 10. 2024 - Euro maže ztráty, koruna se zatím drží
08. 10. 2024 - Oko za oko
07. 10. 2024 - Trhy dnes sledují americký trh práce
04. 10. 2024