Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup


01. 06. 2021  09:30     Miroslav Zeman     komentáře (1)

Startuje 1. ročník Ankety o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Od 1. 6. 2021 budou moci čtenáři server BankovníPoplatky.cz hlasovat pro absolutně nejabsurdnější bankovní proces nebo postup. Absurdní tak nejsou jen některé poplatky, ale také chování bank vůči klientům. Generálním partnerem ankety se stala Air Bank. Anketu naleznete na odkazu ZDE!

Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup




S jakými absurditami, o nichž nás v nominaci informovali sami klienti bank, se můžeme v bankách setkat?

  • Rozdílná korespondenční adresa klienta a samotného produktu
  • Kreditní karta do mínusu, aneb jak udělat záporný zůstatek u dluhového limitu kreditní karty
  • Sjednání produktu jednoduše online (typicky založení účtu, stavebního spoření apod.), kdy při jeho zrušení už musíte na pobočku a podstoupit mnohem náročnější proces.
  • Výpověď bankovních služeb při neaktualizování osobních údajů na pobočce banky
  • Pokuta za záporný zůstatek na účtu v exekuci
  • Zasílání faktur do zrušeného internetového bankovnictví

 HLASUJETE V ANKETĚ O NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POSTUP NEBO PROCES ZDE!

Absurdní poplatek 2021

Pro uvedené absurdní procesy a postupy budou moci čtenáři hlasovat v anketě, která bude na webových stránkách provozovatele k dispozici až do 30. listopadu, kdy bude vyhlášen vítěz ankety.

Klienti bank se tak setkávají například se situacemi, kdy nahlásí bance u sjednání nějakého produktu svou novou korespondenční adresu pro zasílání zásilek, ale banka si ji zaznamená jen u věcí souvisejících s daným produktem, ale u dalších používá stále adresu trvalého bydliště, kde už klient třeba nebydlí. Některé banky totiž používají absurdně jinou adresu pro produkt a jinou adresu pro obecné klientské záležitosti.

Absurdně se také mohou klienti u bank dostat do mínusu u úvěrového limitu u své karty. Banka přitom limit, na který se klient spoléhá, není schopna zabezpečit a klient tak nevědomky či podvodem jiného, se může dostat do mínusového zůstatku u limitu kreditní karty. Je to vlastně takový mínus z mínusu. Při sjednávání kreditní karty klienty na toto nebezpečí a vlastně absurdní možnost nikdo neinformuje.

Klienti si také mohou sjednat velice jednoduše nový bankovní produkt online ze svého mobilu či počítače. Jde to rychle a skvěle. Ve chvíli, kdy si však chtějí takto snadno založený produkt zrušit, nastává problém. Kvůli zrušení již musí jít na pobočku banky, musí vyplnit formulář, banka chce vědět důvod zrušení a celý ten proces už nefunguje tak snadno, jako při založení. Vše ve smyslu přísloví „když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají“.

A další situace - výpověď služeb mohou klienti ve své bance dostat jen za to, že údajně neaktualizovali své údaje v evidenci banky. Fakt, že mnoho klientů v bance v poslední době bylo, vyřizovali si tam své věci, a bankéř jim údaje při té příležitosti neaktualizoval, už nikoho nezajímá. Klienti měli přitom za to, že při řešení záležitostí v bance, kde automaticky klient předkládá svůj doklad, došlo také k aktualizaci údajů. Bohužel to takto vždy nefunguje a klientovi přijde už jen oznámení o přerušení, nebo rovnou výpovědi služeb.

Klientům v exekuci jsou zabaveny prostředky na běžném účtu. Dostávají se tak do těžké životní situace. Některé banky přistupují k problému tak, že si srazí poplatek za vedení účtu, kdy se klient dostává do mínusu na účtu a obratem je mu naúčtováno zaslání penalizačního dopisu a pokuta za účet v mínusu. Klientovi v exekuci tak banka nepomůže, ale ještě mu navíc uškodí.

K některým účtům jsou zasílány do internetového bankovnictví faktury, které je možné snadno zaplatit, a přehledně v systému evidovat. To je dobrá služba. V absurdní službu se však obrací ve chvíli, kdy si účet i internetové bankovnictví klient zruší a nadále mu však chodí do zrušeného internetového bankovnictví efaktury. O nich je klient informován mailem, ale už se na ně nepodívá natož, aby je mohl zaplatit.

 

Anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup je další kategorií ankety o nejabsurdnější bankovní poplatek, která si letos připisuje již 14. ročník, a jejímž výsledkem je zrušení několika nejabsurdnějších bankovních poplatků, které v anketě zvítězily.



Startuje anketa o nejabsurdnější bankovní proces nebo postup

Nejabsurdnější bankovní produkt
Jednoznačně takzvaný "spořící účet" u kterého musím 5x měsíčně platit kartou, abych měl nárok na úro...
Diskutovat (1)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

40976066464

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

2440


ČÍSLO TÝDNE - 2440 právě tolik korun bude stát od ledna roku 2025 roční dálniční známka. Poplatek za používání dalnic tak zdraží o 140 korun. Vláda plánuje, že každý rok se tento poplatek bude zvyšovat.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2500
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,1450
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8845
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 30,1700
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,8140
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,2950
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0763
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více