Stravenky už nejsou samozřejmostí, v kurzu je vzdělávání
21. 07. 2011 17:18
Daniela Velová
komentáře (0)
Další články
Číslo týdne 39
Prodlouží se moratorium na odklad splátek? Poplatkovi se vrací ke splácení
Kamil Rataj z Banky CREDITAS: Chceme modernizovat, připravujeme nové internetové i mobilní bankovnictví
Děti a účty: průměrné kapesné na účet je 700 Kč. Nejčastější útrata je za jídlo, aplikace a dopravu.
Žebříček oblíbenosti daňově zvýhodněných benefitů vede aktuálně vzdělávání, nabízí ho 78 % firem. Vyplynulo to z červnového průzkumu ING Pojišťovny a Svazu průmyslu a dopravy ČR mezi 112 českými společnostmi. Tento benefit z první příčky sesadil dlouho vládnoucí stravenky, které se umístily až na třetím místě. Nadále stoupá zájem i o pojistné produkty – penzijní připojištění má v nabídce 71 % podniků, životní pojištění 54 %. U daňově nezvýhodněných benefitů jsou stálicí mobilní telefon a služební automobil.
České firmy prosperují více než v loňském roce, zlepšení ekonomické situace podle průzkumu ING Pojišťovny a Svazu průmyslu a dopravy ČR totiž zaznamenalo 40 % firem. Postupně rostoucí ekonomika
se projevuje i ve štědřejším nabízení zaměstnaneckých benefitů. Daňově zvýhodněné zaměstnanecké benefity aktuálně poskytuje 98 % společností. Roky nabídce kralovaly stravenky, letos poprvé
žebříčku vládne vzdělávání. V současnosti ho využívají téměř 4/5 podniků a v následujícím roce by mohlo přibýt dalších 11 %. „Oblíbenost vzdělávání jako zaměstnaneckého benefitu
potvrzuje trend posledních měsíců – firmy více investují do budoucnosti svých lidí namísto věcného odměňování,“ uvedl k výsledkům průzkumu Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR
pro oblast hospodářské politiky a konkurenceschopnosti. Tendenci poskytovat trvalé benefity potvrzuje i zvýšený zájem zaměstnavatelů o pojistné produkty.„Podíl společností, které svým
zaměstnancům poskytují příplatek na životní pojištění a penzijní připojištění oproti loňsku stoupl o celých 15 %, resp. 11 %. Zájem o pojistné produkty přitom stoupá dlouhodobě a slouží
zaměstnavatelům jako nadstavbový motivační nástroj,“ doplnil Jiří Běťák, ředitel Employee Benefits ING Pojišťovny. S příspěvkem na penzijní připojištění se tak dnes setkáme u 71 %
společností, životní pojištění podporuje 54 % podniků. Firmy svým zaměstnancům přitom přispívají až 2 000 Kč měsíčně. Podobně jako v loňském roce se velké přízni zaměstnavatelů těší také
daňově nezvýhodněné benefity – v průměru jich nabízejí téměř šest, přičemž lépe se v tomto ohledu mají zaměstnanci větších firem. Největší oblibu si stále drží mobilní telefon, který svým
zaměstnancům poskytuje 84 % společností. Firemní automobil pak mají k dispozici v 80 % podniků. Z výsledků průzkumu dále vyplývá, že lepšící se stav hospodářství firmy má vliv
především na poskytování standardních benefitů a nabízení dalších motivačních služeb pro firmy tak již není prioritou. Přestože zlepšení ekonomické situace zaznamenalo o 10 % více firem než loni
(tedy 40 %), další motivační benefity svým zaměstnancům poskytuje stále obdobné množství společností, a to 40 %. Mezi nejoblíbenější motivační opatření mezi firmami patří odměna za výkonnost
(nabízí 42 % firem), finanční bonus za odpracované roky (18 %) či týden dovolené navíc (13 %).
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
12607954784
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024