Studie:
Klienti v ČR nejsou aktuálně se svojí bankou spokojeni


14. 07. 2011  07:17     ČTK     komentáře (0)

Čeští klienti bank nejsou aktuálně příliš spokojeni se svoji hlavní bankou. V celosvětovém žebříčku spokojenosti je ČR v jeho dolní části. Naopak v dlouhodobé zkušenosti klientů s bankami Češi finanční ústavy hodnotí pozitivně. Na dnešní tiskové konferenci při příležitosti představení World Retail Banking Report 2011 to uvedl konzultant společnosti Capgemini George Briford.





Celosvětově je se svoji vlastní bankou spokojeno v průměru téměř 60 procent klientů. Dlouhodobá pozitivní zkušenost klientů s bankami podle studie dosáhla 72 procent. Nejlépe byly hodnoceny banky v Severní Americe, v Evropě vede Švýcarsko a v Asii Indie. Naopak nejhůře byly hodnoceny banky v Latinské Americe. "Banky nejsou schopné vytvořit pevný vztah, loajalitu, s klientem. To je velký rozdíl například s telekomunikačními firmami," uvedl konzultant Capgemini George Briford. V Evropě jsou přitom nejvíce spokojeni s bankami klienti ve Švýcarsku.  

Bankovní pobočky zůstanou

Podle Capgemini indexu zákaznické zkušenosti s bankovnictvím pro drobné klienty, které je novinkou letošní studie, je jedním z klíčových zjištění, že pobočky zůstanou, i přes rostoucí oblibu internetového bankovnictví, klíčovým komunikačním kanálem pro zákazníky. Index vznikl na základě průzkumu u 14.000 klientů bank v 25 zemích. Podle studie se ovšem mění postoj klientů k pobočkám. Zákazníci dnes vnímají pobočku jako poradenské místo. Klienti se podle Capgemini rovněž spoléhají na to, že na pobočce vyřeší složitější problémy a získají komplexní produkty, jako jsou hypotéky nebo úvěry. "S tím jak se mezi zákazníky rozšiřuje použití přímých nebo nepobočkových nákladů, čeká základní finanční transakce prováděné na pobočce pokles z 37 procent v roce 2010 na 34 procent v roce 2015," uvedla studie. "Pobočka je tak pro klienty velmi důležitý kanál. Pobočka je nejflexibilnější kanál, který navíc umožňuje mnohem intenzivněji nabízet nové produkty," uvedl Briford. Pobočky společně s internetem jsou celosvětově přitom vnímány jako nejdůležitější komunikační kanál se zákazníkem.  

Kvalitní bankovní služby

Index dále ukázal, že prvotřídní služby jsou pro zákazníky bank mnohem důležitější než reputace jejich banky. Celkem 27 procent zákazníků uvedlo, že image značky je hlavním důvodem k odchodu. Více než polovina zákazníků pak uvedla jako důvod k odchodu kvalitu služeb.


Studie: Klienti v ČR nejsou aktuálně se svojí bankou spokojeni

Diskutovat (0)


Bankám jsme v roce 2020 na poplatcích již celkem zaplatili

23650538227

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

205


ČÍSLO TÝDNE - 205 miliard korun. Právě tolik činil schodek státního rozpočtu ke konci měsíce červenec roku 2020. Jedná se o historicky nejvyšší schodek samostatné České republiky. 


Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více