Tisková zpráva - klienti České spořitelny, prosaďte svá práva (11.5.2006)


01. 01. 2005  01:00     Sdružení obrany spotřebitelů ČR     komentáře (0)

Další články

Výzva SOS se vztahuje na tyto poplatky účtované ČS: poplatek za vedení účtu a poplatek za zrušení účtu (dnes již bankou neúčtovaný). Zdůrazňujeme, že výzva směřuje ke klientům, jejichž běžný účet není součástí tzv. produktových balíčků služeb.





Klienti České spořitelny, prosaďte svá práva!

 

Poté, co Sdružení obrany spotřebitelů ČR v listopadu loňského roku oslovilo klienty Československé obchodní banky, se SOS s veřejnou výzvou obrací nyní i na klienty České spořitelny, aby se aktivně domáhali vrácení zaplacených bankovních poplatků za vedení účtu a zrušení účtu. Spotřebitelé se mohou bezplatně zaregistrovat na www.spotrebitele.info, kde najdou více informací.

I v případě České spořitelny je důvodem aktivit SOS dlouhodobě vysoká nespokojenost spotřebitelů s některými poplatky banky. SOS se proto rozhodlo shromáždit nespokojené klienty banky a pomoci jim prosadit svá práva soudní cestou. Úplný text výzvy je uveřejněn na stránkách SOS www.spotrebitele.info, kde se mohou klienti ČS také hned zaregistrovat a přidat se tak k dalším nespokojeným.

Výzva SOS se vztahuje na tyto poplatky účtované ČS: poplatek za vedení účtu  a poplatek za zrušení účtu (dnes již bankou neúčtovaný). Zdůrazňujeme, že výzva směřuje ke klientům, jejichž běžný účet není součástí tzv. produktových balíčků služeb.

 „Je pochopitelné, že vysoké bankovní poplatky vnímá veřejnost velmi negativně. SOS ale nejde tolik o výši poplatků, jako o existenci některých poplatků, jejichž účtování považujeme za neopodstatněné, případně duplicitní vzhledem k jiným platbám,“ říkáKlára Přikrylová, která se v SOS kauze věnuje.

SOS na základě četných stížností klientů ČS oslovilo banku již v květnu loňského roku s výzvou ke zdržení se protiprávního jednání. Výzva SOS směřovala zejména k poplatku za zrušení účtu a poplatku za vedení účtu, který dle názoru SOS neměl v sazebníku banky figurovat. Osobní setkání zástupců obou stran nedospělo ke konkrétním výstupům. Pouze následně došlo k odstranění poplatku za zrušení účtu. „Přestože se banka  od června loňského roku rozhodla poplatek za zrušení účtu ze svého sazebníku vyřadit, nemáme dosud informaci o tom, že by kompenzovala svým bývalým klientům zaplacení poplatku za zrušení účtu. Jelikož SOS považuje současný stav za neudržitelný a s ohledem na omezené možnosti SOS žalovat banku pouze na zdržení se protiprávního jednání, je podání žaloby jednotlivými klienty v tuto chvíli jediný efektivní způsob, jak se domoci vrácení peněz za neoprávněně účtované poplatky,“ říká tisková mluvčí SOS Ivana Picková.

„Další postup by měl mít podobný průběh, jako tomu bylo v případě ČSOB. Tzn., poté co budou shromážděni zájemci o vrácení zmíněných poplatků, SOS společně se zastupující právní kanceláří vybere 1-2 klienty ČS, kteří s tím vysloví souhlas, jako typické reprezentanty řady postižených klientů ČS, s cílem dosáhnout rychlejšího soudního rozhodnutí při současném ohledu na minimalizaci rizika vynaložených nákladů všech registrovaných klientů,“ uvádí JUDr. Petr Holec z advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři.

Důvodem, proč SOS vyzvalo klienty k podání žalob a samo nebude účastníkem řízení je skutečnost, že současná legislativa dovoluje spotřebitelské organizaci právo požadovat žalobou pouze zdržení se protiprávního jednání, což by peníze klientům banky nepřineslo. Proto se SOS rozhodlo ve spolupráci s odborným zázemím advokátní kanceláře Holec, Zuska & Partneři, zaměřenou na finanční služby, pomoci spotřebitelům v jejich individuálních žalobách.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) se věnuje problematice finančních služeb systematicky už několik let. V minulosti se SOS proti České spořitelně úspěšně angažovalo v případu SPOROSTUDENT, kdy se zasadilo o vyplacení přislíbených studijních prémií studentům s výborným prospěchem. SOS dávalo i několik podnětů Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (poplatky za zrušení účtu, poplatky stavebních spořitelen). I když se i Ministerstvo financí ČR snaží o řešení celé problematiky komplexně, klientům jejich peníze, které jim banky účtují, nikdo dobrovolně nevrátí.

Nejsou to pouze vybrané bankovní poplatky, jejichž existenci SOS dlouhodobě kritizuje. SOS by rádo dosáhlo i toho, aby součástí smlouvy o běžném účtu byl spotřebitelům přikládán sazebník, který by měl jasnou strukturu. Ceny za určitou operaci by měly být uváděny na jednom místě a spotřebitel by neměl její cenu dohledávat na několika místech sazebníku. Samozřejmostí by mělo být i odstranění výstupních poplatků, jež brání spotřebiteli ve volném přechodu k jiné bance. Pro možnost ověřit si správné účtování poplatků bankou je důležitá i možnost dohledat si ceny v historických sazebnících.

Pro bližší informace o možnosti bezplatné registrace klientů odkazujeme na text Výzvy a další informační dokumenty zveřejňované na stránkách www.spotrebitele.info a www.holec-advokati.cz. „Zprostředkování podání žalob jednotlivými klienty je logickým vyústěním a reakcí SOS na nejčastější stížnosti klientů bank směřované SOS," uvedla mluvčí SOS Ivana Picková.

 



Tisková zpráva - klienti České spořitelny, prosaďte svá práva (11.5.2006)

Diskutovat (0)


Další články k tématu

Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16422044784

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2350
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,6060
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8235
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3795
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,8270
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0710
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více