Tomáš Kofroň z RB:
Žlutočerné logo zkřížených koňských hlav používáme od začátku
V soutěži Souboj log finančních institucí, v níž čtenáři dávají své sympatie jednotlivým bankám najevo rozhodováním "duelů log", se Raiffeisenbank prosadila do první desítky. Na českém trhu má tato banka stabilní místo - jak je to s jejím logem? Přečtěte si rozhovor s Tomášem Kofroněm, tiskovým mluvčím banky.
BP.com: Kdo vaše logo vytvořil a kdy?
Raiffeisen patří mezi firmy s historií sahající až do poloviny 19. století. Logem a tradiční ochrannou známkou skupiny Raiffeisen je zvláštní architektonický prvek: dvě zkřížené koňské hlavy, tzv. Giebelkreuz. Tento emblém již po staletí zdobí štíty mnoha budov v Evropě, je symbolem ochrany rodin shromážděných pod společnou střechou před zlem a životním ohrožením. Raiffeisenbank tak pro své klienty představuje jistotu a stabilitu. Skupina Raiffeisen poprvé použila tento symbol ve 30. letech 20. století a trvale jej začala využívat v 60. letech. V České republice pak Raiffeisenbank využívá logo se dvěma zkříženými koňskými hlavami od svého vstupu na trh v roce 1993, mění se jen slogany spojené s logem.
BP.com: Proč byly zvoleny takové barvy? Mají nějaký hlubší význam?
Využití žluté barvy je čistě z praktických důvodů: žlutá barva je výrazná a dokáže upoutat. Barevnou kombinaci žluté a černé využíváme od roku 1984, předtím byly firemní barvy Raiffeisen červená a oranžová.
.
BP.com: Bylo více návrhů? A proč jste zvolili tento?
Na českém trhu od počátku činnosti využíváme žlutočerný symbol zkřížených koňských hlav.
BP.com: Kolik faceliftů loga máte za sebou? Který je nejnovější a proč jste k němu sáhli?
K úpravám dochází ne u loga samotného, ale spíše u sloganu, který logo doprovází. V roce 2007 jsme přešli z původního "Lepší služby každý den" na současné "Banka inspirovaná klienty". Chceme tím zdůraznit náš proklientský přístup a to, že naším cílem je budovat s klientem dlouhodobý vztah založený na vzájemné znalosti a důvěře. Jednotlivé banky ve skupině Raiffeisen mají prostor pro vlastní slogan, mimochodem mateřská společnost v Rakousku využívá slogan "Meine Bank".
BP.com: Zaregistrovali jste soutěž SOUBOJ LOG?
Ano, za sebe jsem rád, že se můžu dozvědět něco o historii jednotlivých finančních log a motivech jejich vzniku.
BP.com: Proč myslíte, že je logo společnosti důležité?
Kromě "viditelnosti" značky by mělo logo firmy umět identifikovat danou společnost i to, jaké jsou její hlavní hodnoty, jaké je vůbec poslání a zaměření takové firmy.
BP.com: Jaké logo, kromě vašeho, se líbí Vám osobně?
Mám rád loga tradiční, která se v čase nemění a klient se tak s nimi může ztotožnit v průběhu desetiletí, takovým je pro mne např. Ford.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,3060 | |
1 USD | 23,4400 | |
1 PLN | 5,8760 | |
1 GBP | 29,5935 | |
1 CHF | 26,0060 | |
100 HUF | 6,4250 | |
1 RON | 5,0918 |
Zprávy z devizového trhu
- Domácí HDP v roce 2023 klesl o 0,2 %
28. 03. 2024 - Šedivé úterý příliš kurzových pohybů nepřineslo
27. 03. 2024 - Region vlající ve stínu eurodolaru
26. 03. 2024 - Fotbal a data
25. 03. 2024 - Koruna se vrací k oslabování
22. 03. 2024 - Koruna po zasedání ČNB posílila
21. 03. 2024 - Ne zda, ale jak moc dnes ČNB sníží sazby?
20. 03. 2024