TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - dnes 4. místo


20. 01. 2014  00:06     BP.com     komentáře (0)

Představujeme vám nejlepší práce soutěže Ideální banka 2013, tedy soutěže, v níž společně s partnerem Air Bank dáváme možnost studentům z celé České republiky prezentovat nápady týkající se moderního bankovnictví. Dnes se dostáváme těsně pod stupně vítězů, konkrétně na "nepopulární" 4. místo. To se svou prací obsadil student královehradecké univerzity Milič Silvestr Jedlička.

TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - dnes 4. místo




JAK SE MOHOU BANKY PŘI ZLEPŠOVÁNÍ SVÝCH SLUŽEB A KLIENTSKÉHO SERVISU INSPIROVAT U NEJLEPŠÍCH FIREM NA SVĚTĚ

Dnešní svět je v neustálém pohybu. Vše se velmi dynamicky vyvíjí a jde kupředu. Aby byla banka ideální a úspěšná i ve velmi dynamickém 21. století, musí se i ona přizpůsobit novým trendům. Ovšem aby byly banky úspěšné a ideální, nemají v dnešním světě vůbec snadné postavení.

V dnešním světě se na banky nahlíží jako na zlo, na zlo, které může za vše. Světová recese? Viníkem je banka. Kdo připraví lidi o střechu nad hlavou? Viníkem je banka. Kdo připravuje rodiny každý měsíc o peníze na poplatcích a splátkách? Viníkem je banka. Takových případů existuje spousta, a proto cesta k tomu, aby byla banka oblíbená, ideální a úspěšná, je více trnitá než kdykoliv předtím.

Aby tato cesta byla úspěšná, měly by se banky inspirovat u úspěšných firem na světě. Ovšem banky by měly pamatovat na okřídlené přísloví „Když dva dělají totéž, není to totéž“ a měly by se více soustředit na svou vlastní cestu a brát cestu úspěšných firem spíše jako inspiraci jak se vyvarovat chybám, které během cesty úspěšné firmy udělaly. Ovšem mohou se na své cestě i inspirovat a sledovat úspěšné firmy.

.

VŠECHNY PRÁCE NALEZNETE ZDE

.

To, že ty nejúspěšnější firmy slaví úspěch, je dáno více faktory. V dnešním světě nestačí pouze vymyslet úžasný produkt a doufat, že se sám prodá. Doba, kdy se dobré věci, kvalitní věci, přínosné věci prodávaly samy, je dávno pryč. Je nutnost mít odvahu přijít s revolučními novinkami, ne méně důležitou složkou je v poslední době transparentnost. Ovšem dle mého názoru jsou nejdůležitější složkou úspěchu vztahy.

To, co dnešním bankám a bankovním sektoru nejvíce chybí, je odvaha přinášet revoluční produkty. Z historie se můžou banky inspirovat, že před každým velkým úspěchem firmy byl revoluční nápad nebo myšlenka. Ovšem banky samy o sobě jsou velmi konzervativní instituce, které jen velmi pomalu a neochotně mění své zvyky, své chování a v závěru i své produkty. Symbolem úspěchu dnešní doby je společnost Apple. Právě Apple je symbolem revoluce ve světě hudby, ale i ve světě mobilních technologií a celkově elektroniky. Apple sloučil do té doby neslučitelné věci a posunul celé odvětví i dál. Apple neměl strach. Strach jsou okovy, které banky příliš svazují ve své kreativity, banky se příliš soustředí na cenovou válku mezi sebou, na válku o to, kdo bude mít menší a nebo žádné poplatky. Apple nemá strach z cenové politiky a i když jejich technologie patří k těm nejdražším, jsou také nejprodávanější.  Jak je vidno, o ceně to není…. Proto by se banky měly soustředit na to, aby přinesly svým klientům něco nového, revolučního a nebály se riskovat.

Dalším aspektem úspěšných světových hráčů dnešního světa je transparentnost. Dnešní bankovní systém je příliš složitý. Nepřehledné majetkové struktury, kdy nikdo neví, komu banka patří, kdo jsou její akcionáři. Složité struktury dceřiných společností, ve kterých se nevyznají ani vrcholoví zaměstnanci bank. Dnešní svět není transparentní, je ve stínu, ovšem, kdo vyjde z toho stínu, je úspěšný. Podnikl jsem vlastní průzkum a na otázku, kdo je majitelem různých bank, které jsou zastoupeny v České republice, drtivá většina lidí odpověděla, že neví, drtivá menšina si vzpomněla na postavy z reklam. Ovšem na otázku, kdo je vlastníkem společnosti Apple, drtivá většina respondentů věděla správnou odpověď. Vlastníci bank by se měli přestat stydět, bát a vyjít ze stínu a svou tvář spojit se svou organizací, jelikož dnešní klienti chtějí vědět, kdo spravuje jejich peníze, odkud je, jaký je a ne žít v trvalé anonymitě. To je cesta k úspěchu, aby klient mohl svou společnost spojit s tváří.

.

HLASUJTE V ANKETĚ O NEJABSURDNĚJŠÍ BANKOVNÍ POPLATEK 2014!

.

Nejdůležitějším faktorem jsou dle mého názory vztahy. Vztahy jsou v dnešní lidské společnosti velmi opomíjená věc. Aby společnost byla úspěšná, je potřeba, aby budovala vztahy hned na několika úrovních. Je důležité, aby vztahy uvnitř společnosti mezi zaměstnanci byly vyrovnané a klidné, jelikož jenom správné vztahy na pracovišti mohou být dobrým základem vztahů s klientem. Dobré vztahy na pracovišti pomohou i při implementaci nových revolučních novinek, pomohou zrychlit transfer znalostí a zvýší konkurenceschopnost banky. Drtivá většina lidí je vztahová, vyhledává vztahy, chce navazovat vztahy a je spokojena v dobrých vztazích. Bankovní sektor je dle mého názoru nejvíce založen na vztazích ze všech významných firem, přesto nejméně s tímto faktorem pracuje. Bankovní pracovník je v dnešní době novodobý doktor. Klient jde do banky, když něco potřebuje, když má starosti nebo radosti, čeká od pracovníků pomoc stejně jako, když jde k lékaři, a přítomnost dobrého vztahu a důvěry je nezbytná, jenom tak může být klient spokojen a využívat služby, které mu banka navrhne. Proto pěstování vztahů by měla být jedna z hlavních priorit, na kterou by se měly banky soustředit.

Cesta k tomu, aby byla banka úspěšná a ideální, je velmi dlouhá, žádná z nejúspěšnějších firem světa si nevydobyla své postavení na trhu přes noc, úspěchy se nedostavují hned a žádají si kus tvrdé práce a nasazení, nasazení i nad rámec pracovních povinností, ovšem pokud budou v bance dobré vztahy a bude banka přicházet s produkty, které budou nové, revoluční a žádané. Ovšem když se dostane banka na špici, její práce nekončí, ba naopak, protože, aby se udržela na vrcholu, je nutné, aby trvale pracovala, pracovala na svých produktech, na svých vztazích a hlavně sama na sobě, jelikož 21. století je velmi dynamické a neustále v pohybu.



TOP20 prací projektu Ideální banka 21. století - dnes 4. místo

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15593633088

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2620
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7020
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8330
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,5365
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 25,9990
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4050
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0774
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více