UNIKÁTNÍ PĚTIROZHOVOR:
Odpovídají ředitelé Air Bank, Equa bank, FIO, mBank a ZUNO!


18. 09. 2011  16:01     Redakce www.bankovnipoplatky.com     komentáře (0)

Web www.bankovnipoplatky.com vám přináší další exkluzivní materiál! Na českém bankovním trhu se v poslední době dějí zajímavé věci, spotřebitelé bankovních služeb téměř nevědí, kam se dívat dřív. A rozhodně tomu ještě není konec! Proto jsme oslovili první muže pěti menších bankovních ústavů, které jsou označovány za dravce bankovnictví – Air Bank, Equa bank, Fio banka, mBank a ZUNO BANK. Poprosili jsme pány ředitele o odpovědi na 4 totožné otázky. Výstupy zveřejníme ve čtyřdílném seriálu po jednotlivých otázkách, banky jsou řazeny podle abecedního pořadí. Posuďte sami – jaká z bank do toho nejvíce šlápne?





OTÁZKA Č. 1: Český bankovní trh se s nástupem nových bank a renesancístávajících ústavů dosti zahušťuje. Jak tuhý boj o klienty vbankovním sektoru očekáváte? Rozhýbou podle Vás změny trhu imobilní české klienty?

 

Air Bank – Erich Čomor:

Žádná renesance stávajících bank se v Česku nekoná, a právě proto se tradiční banky svým nezájmem o zákazníka a nepřátelskou cenovou politikou už postaraly o to, že se už trh hýbat začal. Dlouhá léta platilo, že pouhá dvě procenta klientů změní v daném roce svoji hlavní banku. V posledních letech se ale toto číslo vyšplhalo přes deset procent, a to zejména mezi zákazníky s vyšším vzděláním. Zatím je tento trend daleko více tažen nespokojeností zákazníků s tradičními bankami, než existencí skutečných alternativ v podobě inovativních bank. Nástup nových bank, které nabízejí jednoduchý, ale přitom kompletní přístup k bankovním službám, přehledné ceny a inovativní produkty, již postupně přináší čerstvý vítr do bankovnictví a zvyšuje zájem zákazníků o změnu své banky.

 

Equa bank – David Putts:

Naše průzkumy dokazují, že až 25 % klientů je méně než spokojeno s kvalitou služeb ve svých  bankách a jsou  ochotni banku změnit, přestože je k tomuto kroku prozatím nic nepřimělo. Zisky bank v České republice se dlouhá léta z části odvíjely od vysokých bankovních poplatků. Jsme přesvědčeni, že i klienti, kteří jsou se svojí bankou relativně spokojeni, najdou postupně odvahu zamířit tam, kde dostanou lepší ceny. Equa bank představí v dohledné době nabídku nových služeb a produktů nastavených právě podle očekávání lidí, kterým vadí vysoké poplatky, nebo hledají lepší servis. Nedostatek času na cokoliv je obecný jev a případná změna banky je vnímána jako zdlouhavý a komplikovaný proces. Přejít do Equa bank však bude velmi jednoduché.

Ve skutečnosti dochází na trhu ke dvěma bitvám. V první řadě je zde prostor pro plnohodnotné bankovní služby nového střihu a do této kategorie se s dobrými vyhlídkami řadí Equa bank. Využíváme technologicky pokročilý bankovní systém, který umožňuje poskytnout vysokou úroveň služeb na fyzických pobočkách při výrazně nižších nákladech a zároveň máme k dispozici velmi jednoduché a uživatelsky mimořádně přívětivé internetové bankovnictví.

Další část trhu potom vyplňují specificky zaměřené banky, které nenabízejí kompletní služby, ale usilují o shromáždění velkého objemu klientských vkladů pomocí agresivních reklamních kampaní.  V této oblasti nastává velký rozruch, ale pro klienty bude nadále důležité, aby svoje hlavní bankovní aktivity vedli v takové bance, která má plný rozsah služeb. Zahájili jsme činnost na konci června a už o prázdninách jsme zaznamenali nárůst objemu vkladů a přibývání nových klientů nad rámec původního plánu.  Další zvýšení zájmu o Equa bank očekáváme po spuštění  nových služeb.

 

FIO banka – Jan Sochor:

Vstup nových bank skutečně opět rozvířil vody bankovního trhu, a i když se to může zdát jako paradox, jsme tomu rádi. Zdá se, že se čeští klienti postupně díky rostoucí konkurenci učí vybírat si, počítat co se jim vyplatí a uplatňovat své právo v případě nespokojenosti změnit banku. Od začátku roku jsme získali již téměř 45.000 nových klientů, jinými slovy „rozhýbávání“ podle nás již úspěšně probíhá.

 

mBank – Janusz Mieloszyk

Můj názor je, že rostoucí konkurence mBank a dalším internetovým bankám spíše pomůže. Vstup dalších institucí na český bankovní trh naši pozici neohrozí. Naopak, čím více subjektů bude na bankovním trhu působit, tím více bude bankovní prostředí konkurenční. Klient bude mít více možností zvolit si finanční ústav, který nejlépe vyhovuje jeho potřebám. S rostoucími možnostmi se tak pravděpodobně bude postupně měnit i averze českých klientů ke změně banky a bankovní klienti se tak stanou mobilnějšími.

Věřím, že spolu s novými hráči na internetovém a nízkonákladovém bankovním trhu opět zesílíme konkurenční tlak na tradiční velké banky. Čím více se budeme snažit klienty bank přesvědčovat o tom, že za kvalitní bankovní služby nemusí platit takové poplatky, tím více se klienti budou zamýšlet nad jejich výší a nad změnou banky.

 

ZUNO BANK – Miroslav Střihavka

Vsadíte se? Kdybychom si mysleli něco jiného, zabalíme krám a půjdeme si spokojeně žít jinam. Místo toho nastavujeme tradičním bankám zrcadlo. O tom, že se nám to daří, mluví čísla. Za pouhých sedm týdnů od otevření se k ZUNO přidalo šestnáct tisíc klientů. Odkud se rekrutují nejvíc, to je samozřejmě veřejným tajemstvím. Češi nejsou tak konzervativní nebo pohodlní, jak se na první pohled zdá. Jsou naopak hodně racionální, takže nemají problém zvednout kotvy a jít o dům dál - a my děláme maximum proto, aby se jim to vyplatilo. Top úroky, které garantujeme, bankovnictví online, přístup k penězům z mobilu... víme, proč tradiční konkurenci působíme noční můru. To, že za chvíli přijdou na trh další banky, nám vrásky nedělá. Naopak, moc se na ně těšíme. Věříme totiž, že půjdou podobným směrem a s českým bankovním trhem zahýbou spolu se ZUNO.



UNIKÁTNÍ PĚTIROZHOVOR: Odpovídají ředitelé Air Bank, Equa bank, FIO, mBank a ZUNO!

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

16143066400

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2830
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7420
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8565
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3150
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0420
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4100
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0812
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více