Unikátní výsledky reality testu:
Lidé jsou při výběru úvěru opatrnější
Klienti bank začínají být při výběru a sjednávání úvěrů opatrnější. Vyplývá to z průzkumu realizovaného v rámci průběhu Reality testu, který organizuje serveru Bankovní Poplatky. Smyslem reality testu je zjsitit skutečné, reálné podmínky úvěrů, které lidé mohou u bank získat a jejich porovnání. Porovnání úvěrů pak probíhá jak podle podmínek úvěrů, tak podle jejich nákladnosti.
V rámci projektu pak také sledujeme chování běžného klienta ve vztahu k získávání úvěru.
Velkým posunem vpřed je skutečnost, že lidé už nespoléhají tolik na reklamní sdělení bank, ale spíše si zažádají o předsmluvní nabídku banky. Lidé také výrazně více porovnávají jednotlivé úvěry prostřednictvím nabídek nebo přímo internetových porovnávačů, které jsou pro běžné klienty nejdostupnější.
Porovnání prostřednictvím webových kalkulaček bank je tak pro 73 procent klientů nejvíce využívaným zdrojem informací pro porovnání výhodnosti úvěrů. Proti roku 2013 se podíl zvýšil o celých 6 procent, což je velmi pozitivní posun.
Zvýšil se i počet klientů, kteří preferují návštěvu banky. Oproti roku 2013 se podíl zvýšil o 2 procenta na 52 procent.
Výrazným způsobem se zvýšil i podíl klientů, kteří porovnávají články týkající se úvěrů v médiích. Tento podí se zvýšil o 7 procent na 45 procent. Stejně tak až třetina klientů uvedla, že si vyžádává předsmluvní nabídky bank.
Naopak lze pozitivně hodnotit, že poklesl podíl klientů, kteří si úvěry porovnávají jen na základě reklamy či letáků. Podíl těchto klientů klesl velmi výrazně o 7 procent na 27 procent.
Uvedená zjištění potvrzují, že klienti bank či zájemci o úvěry jsou stále více opatrnější a odpovědnější. V případě časové tísně však lidé od zásad odpovědného chování a porovnávání úvěrů velmi často upouštějí. Více se pak dozvíte v dalším díle našeho seriálu, který vyjde přesně za týden.
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ ČLÁNKY Z NAŠEHO SERIÁLU O VÝSLEDCÍCH REALITY TESTU NALEZNETE ZDE!
Další články k tématu
Vstřícná banka
