Urazil 16 tisíc kilometrů aby si vybral peníze a vyměnil kartu


30. 06. 2014  00:33     Redakce BP     komentáře (0)

Absurdita bank nezná někdy mezí. Následující článek, který přinesl server Novinky.cz dokládá, že absurdní nejsou jen banky v Česku, či jejich poplatky. Absurdní postupy může vyžadovat i mezinárodní, uznávaná banka.

Urazil 16  tisíc kilometrů aby si vybral peníze a vyměnil kartu




Stačilo přitom jen málo a trochu ochoty a individuálního přístupu banky, aby byl její klient spokojený a nemusel podstoupit takto drastickou a náročnou zkoušku. Australan Robert Lewis totiž musel nalétat tisíce kilometrů, aby dosáhl možnosti vybrat si finanční prostředky ze svého účtu. 

Aby si mohl totiž hotovost z účtu vybrat, případně s ní jakkoliv nakládat, musel si vyměnit kartu, kterou mu pobočka banky v jeho zemi odmítla uznat s tím, že tato karta není kompatibilní s nově instalovanými bankomaty, které tuto kartu nepřijaly. Nebyla možnost ani vybrat na pobočce a tak bylo klientovi doporučeno, aby si dojel do deset hodin vzdáleného Australského města Sydney do pobočky banky HSBC. Zde si měl vyplnit potřebné formuláře a obdržet po té novou kartu, kterou by již nové bankomaty bez problémů akceptovaly.

Jaké však bylo klientovo překvapení, když mu odmítli novou kartu vydat s tím, že jím uváděné údaje jsou jiné než ty, které mají uvedené v pobočce banky v Hong Kongu, která kartu klientovi vydala. Nebyla tak jiná možnost, než aby klient odcestoval do Hong Kongu, kde by mu měli kartu vyměnit. Problém byl jen v tom, že tato cesta trvala mnoho hodin, představovala přes deset tisíc kilometrů a vysoké náklady. V Hong Kongu nakonec chtěli po svém klientovi pouze předložení cestovního pasu, dle něhož si ověřili požadované informace a kartu klientovi vydali.

Je přitom zřejmé, že si mohla pobočka stejné banky v Sydney a pobočka v Hong Kongu potřebné informace odfaxovat či poslat jiným způsobem, což je v době informačních technologií běžné. Absurdita tohoto postupu je překvapující a to tím spíše, když se objevuje u uznávané mezinárodní banky. Klient nyní požaduje po své bance náhradu škody, která mu byla absurdním postupem banky způsobena.

Zaujal vás tento článek? Čtěte i další zajímavé informace a komentáře na našem serveru Bankovní poplatky ZDE!



Urazil 16 tisíc kilometrů aby si vybral peníze a vyměnil kartu

Diskutovat (0)


Počet klientů, kteří změnili dodavatele elektřiny

213279

Energetický regulační úřad

Další informace

Český telekomunikační úřad

Další informace