V Česku se za uplynulý měsíc díky koronaviru výrazně změnily objemy online prodejů zboží v jednotlivých segmentech


30. 03. 2020  09:15     Tisková zpráva     komentáře (0)

Nezávislá služba Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek, zaznamenala během uplynulého měsíce (1.-22.3. vs. 1.-22.2.) výrazné změny objemu prodejů v jednotlivých kategoriích e-commerce. Nejvíce vzrostly kategorie potravin o 308 %, drogistického zboží o 264 % a drogerie o 113 %.

V Česku se za uplynulý měsíc díky koronaviru výrazně změnily objemy online prodejů zboží v jednotlivých segmentech




Výrazné nárůsty zaznamenaly také kategorie hobby a zahrada o 95 % (barvy a laky o 2000 %), kuchyňské potřeby o 81 %, textilu a hraček shodně o 74 %, elektroniky o 40 % a bílého zboží o 35 %. Rostly také prodeje krmiva a potřeb pro domácí mazlíčky o 33 %, školních pomůcek o 24 % nebo kategorie koupelny a doplňky o 18 %. Oproti tomu klesají online prodeje oblečení o 10 % nebo auto/moto a pneumatik o 5 %.

Na českém trhu díky karanténě a dalším opatřením souvisejícím s šířením koronaviru vzrostly online prodeje zboží v kategoriích potravin, krmiva a potřeb pro domácí mazlíčky, lékárenského zboží, textilu, drogerie, elektroniky, zahradních potřeb a hraček. Očekáváme nárůst i u sportovního vybavení a knih. Naopak propadají kategorie luxusního oblečení a doplňků, hodinky a pneumatiky,“ potvrzuje Martin Šauer, jednatel nezávislé služby Balikobot.cz, a dodává: „Čistě kamenné prodejny se přesouvají do online prostředí, zakládají e-shopy a snaží se prodat svoje zásoby, např. kavárny prodávají kávu přes e-shopy.“

Tyto změny potvrzují i klienti Balíkobotu.

V souvislosti s aktuální situací výskytu koronaviru na území České republiky firma Gutta ČR-PRAHA s.r.o. snížila cenu dopravného na ½ oproti původním cenám. Momentálně řešíme enormní nárůst objednávek pro koncové zákazníky přes naše i spřátelené e-shopy, které se snažíme zpracovat a expedovat v co nejkratších lhůtách, aby zákazníci měli vše potřebné co nejdříve. Díky semknutosti kolektivu, vysokému pracovnímu nasazení a skvělému technickému zázemí včetně služby Balíkobot se nám daří situaci zvládat zatím bez zásadních problémů. Klíčová je pro nás ochrana našich zaměstnanců před nákazou, neboť jen tak jsme schopni zajistit fungování firmy a být dále k dispozici pro naše zákazníky, kteří jsou pro nás zásadní. Díky jejich objednávkám se nám momentálně daří ustát toto pro všechny těžké období, aniž bychom museli přistupovat k nějaký zásadním opatřením (propouštění, nucená dovolená, atd. …).“Eva Burešová Černá, GUTTA ČR - Praha spol. s r.o.

V této době pociťujeme výrazný nárůst počtu objednávek, hlavně v oddělení drogerie a elektro. Nejvíce se prodávají dezinfekční gely, gumové rukavice, úklidové prostředky, mopy, ale i mrazničky, čističky vzduchu nebo parní čističe. Jde o 35% zvýšení expedovaných zásilek v porovnání s předchozím měsícem."Michal Řepásek z internetového obchodu EVA.cz.

Zahradnictví Flos se zatím daří fungovat pandemii navzdory. Přijali jsme řadu přísných opatření ve výrobě i expedici, abychom minimalizovali šanci šíření nákazy a chránili naše lidi. Kdo může tak pracuje z domova. S ohledem na přesun poptávky na internet jsme více než dvojnásobně navýšili kapacitu expedice pro e-shop a intenzivně pracujeme na procesech, které by nám umožnily dále zrychlit odbavení objednávek nebo doručovat večer a o víkendu.“Lukáš Pítra, e-commerce manager Zahradnictví Flos

V této době pociťujeme výrazný nárůst počtu objednávek napříč všemi kategoriemi kuchyňského vybavení TESCOMA, úklidových prostředků VILEDA, zahradní techniky a elektroniky. Jde o 80% zvýšení expedovaných zásilek v porovnání s předchozím měsícem.“ – zástupce, ERGOTEP, d.i.

V tomto období pociťujeme výrazný nárůst počtu objednávek napříč všemi kategoriemi biopotravin. Největší zájem je o naše pětikilová gastro balení obilovin, luštěnin a dalších produktů. Celkově jde o nárůst o 300 % oproti předchozímu měsíci, v období největšího náporu to bylo až 500 %. Pro zvládnutí tohoto náporu jsme v e-shopu čtyřikrát navýšili počet zaměstnanců, kteří byli narychlo proškolováni. Také jsme realizovali několik stavebních úprav, abychom zvládli tak velký počet expedovaných zásilek. Přesto se na určitý čas doba dodání o několik dní prodloužila. Teď už jsme však opět schopni zaručit dobu dodání, na kterou jsou naši zákazníci zvyklí.“ – Samuel Müller, COUNTRY LIFE s.r.o.

„V tomto období jsme zaznamenali 16% nárůst počtu objednávek.“Jan Neuvirt, Logistics & operations manager Footshop.cz, který prodává exkluzivní kolekce tenisek od známých značek.

Vzhledem k nařízení o uzavření kamenných prodejen, jsme náš veškerý focus přesunuli k online prodeji. Na českém trhu se nám i přes tuto složitou situaci podaří uzavřít březen s meziročním růstem o vyšší jednotky procent, což odpovídá zhruba 80% plnění měsíčního plánu. Na slovenském trhu se nám dokonce plán podařilo naplnit, meziročně zde rosteme o 100 %. Situaci samozřejmě aktivně monitorujeme a snažíme se přicházet s opatřeními, které našim věrným zákazníkům usnadní nákup online, při nemožnosti využít naše kamenné prodejny. Držíme se hesla #společnětozvládneme.“ – David Štěpánek, CEO Urban Store, s.r.o.

 



V Česku se za uplynulý měsíc díky koronaviru výrazně změnily objemy online prodejů zboží v jednotlivých segmentech

Diskutovat (0)