ČSOB chce propojovat své odborníky s klienty on-line. Prioritu má mobilní bankovnictví
ČSOB se prostřednictvím kampaně „Chraňme své blízké“ spojila s influencery na pomoc seniorům s online bankovnictvím
Skupina ČSOB spustila odklady splátek úvěrů podle nového zákona
Centrála ČSOB je nejekologičtější kancelářskou budovou v České republice
Koncem roku 2020 bude prodávat výrobky a zboží přes e-shop šestina malých a středních firem a podnikatelů. Nyní svůj sortiment nabízí on-line 12 procent z nich a dalších pět procent e-shop plánuje otevřít, a to nejčastěji do dvou let. Vyplývá to z analýzy e-commerce v rámci průzkumu ČSOB Index očekávání firem.
„Firmy a podnikatelé přes e-shop prodávají v průměru 43 procent produkce, přičemž jejich tržby vesměs rostou. Nárůst objemu potvrzuje 47 procent dotazovaných, pokles naproti tomu uvádí jen desetina,“ uvedl Petr Manda, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB.
"Význam e-commerce neustále roste. Například během Black Friday se počet zásilek objednaných u zákazníků z řad e-shopů meziročně zvýšil o 61 procent," uvedla Simona Kijonková, majitelka Zásilkovny nabízející komplexní logistické služby pro e-shopy. „Náš e-shop unuo.cz tento rok vyrostl o 200 procent a unuodesign.cz o 40 procent,“ přidala se majitelka výrobce oblečení a látek Unuodesign Petra Plemlová.
V případě placení vítězí u klientů e-shopů nadále dobírka, a to u bezmála poloviny firem a podnikatelů. Na vzestupu je ale využívání platebních karet, což si oblíbili zákazníci již čtvrtiny respondentů. „Počet lidí, kteří u nás platí zboží platebními kartami, se zvyšuje. Při Black Friday u nás bylo placeno kartou 33 procent zásilek,“ potvrzuje Simona Kijonková.
Využívání e-shopů by mohlo být mnohem četnější, ale takřka dvě pětiny z oslovených malých a středních firem a podnikatelů vlastní e-shop zatím odmítají, i když ho mít mohou. Zbylých 46 procent dotazovaných vůbec s vlastním e-shopem nepočítá, protože působí v oborech, ve kterých to podle jejich slov nedává smysl.
Firmy a podnikatelé se museli v poslední době vypořádávat s nároky nařízení o ochraně osobních údajů GDPR nebo zaváděním elektronické evidence tržeb (EET), ale i tak nákupní procesy přes e-shopy pro klienty neustále zjednodušují a zrychlují. „Doručování ještě tentýž den máme již dlouho - zatím po Praze. Věřím, že v této oblasti si budeme české zákazníky hýčkat víc a víc,“ uvedl jednatel prodejce značkových hodinek Helveti Jiří Štencek.
K významným dodavatelům služeb pro e-shopy patří i ČSOB, která provozuje internetovou platební bránu plně podporující bezpečnostní standard 3D Secure. Jedná se o moderní řešení pro akceptaci karet online v plně responzivním designu. Umožňuje například ukládání karet (Platba uloženou kartou) nebo opakované platby (Platba Na klik). Obchodník má také možnost vygenerovat platební link, který následně doručí držiteli karty například prostřednictvím e-mailu (Platba na míru). V nabídce je i možnost integrace EET nebo podpora platební metody Masterpass. Další platební metody jsou v přípravě. Více informací naleznete na https://platebnibrana.csob.cz/
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2350 | |
1 USD | 23,6060 | |
1 PLN | 5,8235 | |
1 GBP | 29,3795 | |
1 CHF | 25,8270 | |
100 HUF | 6,4100 | |
1 RON | 5,0710 |
Zprávy z devizového trhu
- Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024 - Dolar stále na vlně
16. 04. 2024