Vrba:
Kvůli haléřovému dluhu zaslali zpoplatněnou urgenci. KB vše obratem napravila
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak vyřizovat úvěr v bance. Nenechte se uvést do tísně a spěchu
Hned na úvod musíme ocenit přístup Komerční banky, která obratem svou chybu uznala a vše řádně a rychle napravila. Klientka tak žádný poplatek ani jinou sankci hradit nemusela a banka se jí také omluvila. I v takovém přístupu vidíme vstřícný přístup banky ke svým klientům. Chybu udělá každý, ale ne každý ji také umí, nebo chce napravit. Banka tak ukázala, že nepovažuje za standardní sankcionovat své klienty za zcela formální dluh, o němž s největší pravděpodobností ani klient nemohl vědět a určitě nebylo záměrem klienta dluh způsobit.
STÍŽNOST KLIENTKY:
Dobrý den v příloze zasílám Výzvu Komerční banky k zaplacení dlužné částky 0,25 Kč. Bylo by to legrační, kdyby poplatek za zaslání výzvy nebyl 500 Kč a kdybychom nepovažovali účet, na kterém dluh vznikl, za zrušený. K faktickému zrušení účtu (o které jsme požádali před 3 měsíci) prý nedošlo díky technické chybě.
Ve Výzvě samozřejmě chybí přesná výše poplatku za její zaslání - Komerční banka evidentně počítá s tím, že lidé nečtou pozorně a zaplatí pouze uvedenou dlužnou částku a následně budou moci být vyzváni, s patřičným poplatkem, znovu.
Před rokem jsem o tom informovala ombudsmana KB, neurčitě slíbili nápravu, ovšem text výzvy se do dneška nezměnil.
Tak jsem dnes napsala do ČNB (dohled nad finančním trhem) a jsem zvědavá, jestli s tím něco udělají.
Pěkný den
REAKCE BANKY:
k Vašemu dotazu sděluji,
Ve Vámi uvedeném případu došlo ze strany KB k administrativní chybě. Komerční banka u nepovolených debetů do výše 1.000,- Kč poplatek za zaslání upomínky neúčtuje. Klientce jsme se za nedopatření omluvili a celou záležitost s ní osobně vyřešili na pobočce.
Omlouvám se za opožděnou reakci.
S pozdravem
Michal Teubner
DALŠÍ ZAJÍMAVÉ STÍŽNOSTI KLIENTŮ NAŠICH BANK A JEJICH ŘEŠENÍ NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI VRBA ZDE!