Vrba:
Kvůli haléřovému dluhu zaslali zpoplatněnou urgenci. KB vše obratem napravila


18. 02. 2016  00:44     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Klienta banky si postěžovala, že kvůli haléřovému dluhu ji banka zaslala urgenci za kterou chtěla strhnout více než sto korun. Po naší intervenci banka věc napravila a poplatek na klientce nakonec neuplatnila. ČTĚTE DÁLE!

Vrba: Kvůli haléřovému dluhu zaslali zpoplatněnou urgenci. KB vše obratem napravila




Hned na úvod musíme ocenit přístup Komerční banky, která obratem svou chybu uznala a vše řádně a rychle napravila. Klientka tak žádný poplatek ani jinou sankci hradit nemusela a banka se jí také omluvila. I v takovém přístupu vidíme vstřícný přístup banky ke svým klientům. Chybu udělá každý, ale ne každý ji také umí, nebo chce napravit. Banka tak ukázala, že nepovažuje za standardní sankcionovat své klienty za zcela formální dluh, o němž s největší pravděpodobností ani klient nemohl vědět a určitě nebylo záměrem klienta dluh způsobit.

STÍŽNOST KLIENTKY:

Dobrý den v příloze zasílám Výzvu Komerční banky k zaplacení dlužné částky 0,25 Kč. Bylo by to legrační, kdyby poplatek za zaslání výzvy nebyl 500 Kč a kdybychom nepovažovali účet, na kterém dluh vznikl, za zrušený. K faktickému zrušení účtu (o které jsme požádali před 3 měsíci) prý nedošlo díky technické chybě.

Ve Výzvě samozřejmě chybí přesná výše poplatku za její zaslání - Komerční banka evidentně počítá s tím, že lidé nečtou pozorně a zaplatí pouze uvedenou dlužnou částku a následně budou moci být vyzváni, s patřičným poplatkem, znovu.

Před rokem jsem o tom informovala ombudsmana KB, neurčitě slíbili nápravu, ovšem text výzvy se do dneška nezměnil.

Tak jsem dnes napsala do ČNB (dohled nad finančním trhem) a jsem zvědavá, jestli s tím něco udělají.

Pěkný den

REAKCE BANKY:

k Vašemu dotazu sděluji,

Ve Vámi uvedeném případu došlo ze strany KB k administrativní chybě. Komerční banka u nepovolených debetů do výše 1.000,- Kč poplatek za zaslání upomínky neúčtuje. Klientce jsme se za nedopatření omluvili a celou záležitost s ní osobně vyřešili na pobočce.

Omlouvám se za opožděnou reakci.

S pozdravem

Michal Teubner

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ STÍŽNOSTI KLIENTŮ NAŠICH BANK A JEJICH ŘEŠENÍ NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI VRBA ZDE!

 


Vrba: Kvůli haléřovému dluhu zaslali zpoplatněnou urgenci. KB vše obratem napravila

Diskutovat (0)


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více