VRBA - S předčasným splacením půjček mohou mít klienti problémy


12. 12. 2019  00:08     Miroslav Zeman     komentáře (0)

VRBA - Čtenář Miroslav si v naší Vrbě postěžoval na přístup své stavební spořitelny, která mu, dle jeho slov, bránila v předčasném splacení úvěru. Spořitelna nakonec vyšla Miroslavovi vstříc a předčasné splacení mu bez poplatků umožnila. Proč mívají klienti v některých případech problém s předčasným splacením svých úvěrů?

VRBA - S předčasným splacením půjček mohou mít klienti problémy




Stížnost klienta Miroslava:

Vážená redakce,

obracím se na Vás se žádostí o pomoc ohledně ČMSS (Vinohradská 3218/169 PRAHA 10)

V roce 2018 nám větrná smršť "otrhala" zateplení našeho rodinného domku. Jelikož jsem to musel rychle řešit, potřeboval jsem okamžitě větší množství finančních prostředků, protože se musela provést i neplánovaná výměna oken. Tím se finanční náklad rapídně navýšil a ten jsem jako "nepracující" důchodce samozřejmě neměl. Požádal jsem tedy nejmenovanou naší stavební spořitelnu o poskytnutí "úvěrové stavební půjčky". Spořitelna mi poslala místně pověřenou svou pracovnici. 
S jejich terenní pracovnicí jsme smlouvu sepsali.

Až potud bylo vše v pořádku. Peripetie ovšem nastaly, když uvedená pracovnice provedla další návštěvu u nás a přivezla mi k vyplnění další tiskopisy od zpřízněné smluvní pojišťovny, kde jsem měl uzavřít pojistku, pro případ, že bych nemohl splácet uvedenou půjčku.

Problém nastal v tom, že uvedené formuláře obsahovaly hlavně otázky stran mého celkového zdravotního stavu, včetně informací o medikamentech, které beru, s odborným názvem a na co který beru a kolikrát za den. Toto vše měl potvrdit můj ošetřující lékař. Po určitém rozmyšlení jsem jim vše vypsal a nechal potvrdit. Moje očarování ovšem nastalo, když pracovnice opet provedla návštěvu a sdělila mi, že pojištění mi nebylo firmou povoleno. Požadoval jsem proto formuláře, které jsem dříve vyplnil a dal na schválení. Nic jsem ovšem od jejich pracovnice neobdržel. Na můj dotaz přímo na ústředí stavební spořitelny mi bylo sděleno, že toto je jejich "duševní" vlastnictví a opět jsem nic neobdržel. Vědom si možnosti zneužití těchto údajů jsem stavební spořitelnu upozornil, že pokud by moji zdravotní dokumentaci obdržel někdo třetí ke svému použití, budu postupovat již jen právní cestou.

To byla, jak se domnívám, jediná možnost z mé strany, jak reagovat na jejich nestoudné chování.

Nyní ke své prosbě o pomoc

Při uzavírání smlouvy mi pracovnice také sdělila další číslo účtu stavební spořitelny, pro případ, kdybych chtěl splácet větší měsíční finanční částky. Nutno zdůraznit, že vše pravidelně bezhotovostní formou splácím. Využil jsem i několikrát nabízenou možnost zaslání dalších "nepředepsaných" finančních částek. Dlužná částka se tím pádem z toho důvodu velice snížila. Jednoho dne mi ovšem pracovnice volala a vynadala mi, že už nesmím nic posílat navíc. Že to prostě nejde a že jim v tom dělám "guláš". K tomuto nutno dodat, že dle mého propočtu mám již splaceno cca 85% půjčené částky .

Napsal jsem proto na ústředí spořitelny a žádal jsem vysvětlení. K mému úžasu se se mnou nechtěli ani bavit. Předpokládám, že jim snad musí jít o to, aby zapůjčené finanční prostředky dostali co nejdříne nazpět?
Nebo se snad mýlím? Domnívám se, že doba "lichvářského" vynucování poplatků za dřívější splacení závazků již dávno skončila!.

Prosím Vás tímto o zodpovězení mého dotazu, jak dál postupovat. Mohl bych zbytek zapůjčené částky v dohledné doplatit a tím nemít "žádné" dluhy. Mohu být "trestán" za to, že jim zapůjčené finanční prostředky chci co nejdříve splatit?

Předem mnohokát děkuji za ochotu a případnou pomoc.

S pozdravem Miroslav 


Reakce a odpověď stavební spořitelny:

Dobrý den, pane Zemane,

klient má u nás meziúvěr, který může bez problémů splatit. Žádost o splacení meziúvěru jsme obdrželi minulý týden, tento týden byla (kladně) zpracována a klient obdrží vyčíslení MÚ dle jeho požadavku, nevím tedy o tom, že by klientovi někdo bránil ve splacení - možná víte něco víc?

Prosím, prověřte u klienta, co přesně mu ve splacení meziúvěru brání, kde jsme mu, podle jeho tvrzení, splacení neumožnili. Žádost o splacení jsme opravdu obdrželi minulý týden (27.11.), nevím o tom, jestli třeba neproběhla nějaká předchozí komunikace s námi.

Díky,
Tomáš Kofroň, ČMSS



VRBA - S předčasným splacením půjček mohou mít klienti problémy

Diskutovat (0)