TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Čím se řídit při volbě úvěru. Reklama ne, porovnání ano
TÝDENNÍ SPECIÁL - JAK NA ÚVĚRY: Jak porovnávat úvěry na internetu? Přehled webů porovnávačů
JAK NA ÚVĚRY: Jak vybrat nejlepší úvěr? Musíte vědět na co ho chcete
28. září. Svátek svatého Václava, aneb jak bychom se neměli chovat
Klient České spořitelny se rozzlobil na svou banku a šel zrušit produkt, který mu banka bez jeho vědomí zřídila. Důvodem přeřazení klienta do služby Erste Premier, tedy prémiového bankovnictví, byla skutečnost, že se jednorázově zvýšily klientovi obraty. Byla mu tak zřízena nová služba. Následně se však obraty klienta snížily na předchozí úroveň. A výsledek? Klientovi nebyl vrácen předchozí produkt, který měl původně sjednán a byl levnější. Naopak musel klient zaplatit měsíční poplatek tisíc korun. Banka nesouhlasí s tím, že služba je zřizována automaticky a konstatuje, že problém mohl vzniknout u bankéře, který klientovi věc špatně vysvětlil. Klientovi tak nemuselo být sděleno, že po poklesu obratu bude produkt zpoplatněn částkou tisíc korun a nebude vrácen původní levnější produkt.
Stížnost čtenáře:
Dobrý den,
moje zkušenost s jedním z nejabsurdnějších poplatků v České spořitelně - díky vysokým obratům mě přeřadili do služby Erste Premier (prémiové bankovnictví) … po nějaké době moje obraty opět klesly, nyní se dívám na výpis a vidím, že za službu mi účtují 1000,- korun měsíčně, aniž by mě o tom kdy někdo informoval (protože jsem již nesplňoval dané požadavky).
Radu ani pomoc žádnou nepotřebuji, službu Erste Premier ruším okamžitě u bankéře
S podzravem,
T. B.
Reakce České spořitelny:
Službu ERSTE Premier klientům automaticky nepřiřazujeme, nemohlo se tedy stát, aby do ní byl jakýkoli klient zařazen bez souhlasu. Jedná se o službu nadstandardní, nabízenou nejbonitnějším klientům, kteří mají na svém účtu určitý objem prostředků, nebo obrat. Z těchto důvodů je jim služba poskytována zdarma. Pro klienty, kteří takový obrat na účtu nemají, je zpoplatněna zmíněným poplatkem 1 000 korun. Každý klient, který se rozhodne do služby vstoupit, je s podmínkami seznámen a podepisuje je, a to včetně podmínek, za kterých mu bude služba poskytována zdarma. Pokud se později změní objem prostředků na klientově účtu, bankéř ho o této skutečnosti informuje a domluví se s ním na dalším postupu. Klient může službu vypovědět a od následujícího měsíce poplatek již neplatí.
Pokud tedy nějakému klientovi nebyla bankéřem služba správně vysvětlena a tím nabyl dojmu, že se jedná o automatický proces, jednalo se o pochybení bankéře. Takový klient nám o tom může dát vědět formou stížnosti, nebo kontaktovat manažera Premier centra, pod které spadá.
DALŠÍ STÍŽNOSTI KLIENTŮ A REAKCE BANK NALEZNETE V NAŠÍ SEKCI VRBA ZDE!