Vrba:
Zpozdíte se s platbou a uhradíte stovky korun na sankcích


17. 09. 2015  00:16     Miroslav Zeman     komentáře (0)

ČTVRTEČNÍ SERIÁL - VRBA: Čtenářka se v tomto příspěvku a své stížnosti zlobí na postup Komerční banky, která vůči ní uplatňuje mnoho sankcí za jednu opožděnou platbu splátky. Přitom informace z různých zdrojů od KB se značně liší. Co na to říká banka? ČTĚTE DÁLE!

Vrba: Zpozdíte se s platbou a uhradíte stovky korun na sankcích




Čtenářka na sankcích a poplatcích zaplatila už stovky korun za pozdní platbu. Přitom nekritizuje samotnou povinnost nějakou sankci za zpoždění splátky uhradit, ale kritizuje způsobu, jakým banka sankce požaduje. Některé sankce jsou sdělovány telefonicky a následně se jejich výše liší od elektronicky, nebo písemně zaslaného oznámení. Přitom není možné si výši sankcí objektivně zkontrolovat, nebo  je i zjistit například v rámci internetového bankovnictví. Banka však nabízí možnost jednání a vstřícného vyřešení věci, o čem svědčí i její vyjádření. Banka tak může v případě pochybení na své straně odpusti klientovi sankce nebo úroky, či jejich část, nebo věc řešit dalšími způsoby.

Má pravdu rozhořčená čtenářka, nebo naopak banka, která tvrdí, že se jedná o standardní a běžný postup, který používají v podstatě všechny tuzemské banky?

Stížnost čtenářky:

Dobrý den, ráda bych konzultovala netransparentní a vůči klientům přijde mi nekorektní postupy ze strany KB. Jsem už asi 10 let klientem Komerční banky,. kdysi jsem si u nich (považuji to za chybu "mládí" půjčila a sloučila nakonec úvěr do částky 150 000,- Mezitím jsem již téměř v "cíli", zbývá mi něco přes 30 000,-. Vždy i v době posledního roku podnikání, jsem upřednostňovala splátky pro KB před např. včasným placením zálohy na sociální.. Tento nedoplatek (za sociální, jako osvč) jsem již uhradila a zbývá mi jen nějaká stovka na penále.. jak známo, z takového penále nenaskakuje další penále.. To ale neplatí u KB, zdá se..

Jelikož mám za sebou náročný první rok, kdy jsem se za běhu vše možné učila (i práce se softwere).. je celkem pochopitelné, že první vyúčtovávání bylo náročným obd., mj. pro výše uvedené hromadné doplatky několika měsíců. Tak se stalo, že jsem měla výrazněji zpožděnou v jednom měsíci splátky Komerční bance.. (v květnu 2015). Toto je uhrazeno, ale co chci s vámi konzultovat je následující problém - mám internetové bankovnictví "Moje banka", přesto mi systém neukazuje vůbec ony sankční poplatky, které požadují pouze telefonicky. Navíc, dojde li totiž papírové oznámení, KB má toto zpoplatněno částkou původně 200,- a nyní 250,- .. a dojde-li upomínka je toto zpoplatěno 500,- - ale ani tam není tato skutečnost nikde uvedena. Klient vůbec nemá přehled, kolik poplatků na něm vyžadují.. Je závislý na tom, jakým způsobem a kdy obálky doručí česká pošta.

Ze zkušenosti vím, že se tyto zpožďují i 5 dní.. Ano, je mi jasné, že toto má každý fin. ústav nějak ve svých pravidlech a klient by se měl s těmtio seznámit.. nebo se jim podřídit. Já jsem již přeplatila (svou vinou, ne umýslně ale vzhledem k časovým možnostem) minimálně o 1000,- obvyklou měsíční splátku. KB přesto požaduje další poplatky, ač mám uhrazeno vše, o čem jsem věděla, a nikde mi ani písemně na papíře ani v systému

Moje banka neukazuje nic, co by souhlasilo s jejich telefonickými požadavky - operátorky ze spec. oddělení jen vysloví částku, údajně tedy poplatek za prodlení.. Toto není nikde evidováno, aby měl klient přehled (není to uvedeno ani v oné písemné upomínce či oznámení!) - přičemž klient, netuší kdy a jak dlouho je např. na cestě (vi a Česká pošta) další obálka... Česká pošta tyto obálky doručuje až s 5denním zpožděním(!)

Co mne ale šokovalo, bylo tvrzení, že si účtují poplatky (sankce, pokuty) z těchto poplatků, které údajně jsou ještě neuhrazeny. To mne skutečně rozčililo. Nepřijde vám také poněkud nefér, je-li to tak aby klient neměl nikde nad těmito sankcemi písemnou (ať už digitální nebo tištěnou) kontrolu? Je toto vůbec tzv. košer a v mezích zákona nebo máme tak "pružné" zákony v těchto "detailech"..? Celé to na mne působí dojmem, že jde vlastně o to, v případě zpožděné platby na ní co nejvíce vydělat a klientovi situci znepřehlednit, a pouhým telefonováním a "pozdním" doručováním upomínek půvoní částku násobit, uměle navyšovat. Nekorektní a neslušné.

Shrnutí, já která platím poplatky za účet a další za úvěrový účet (banka se snaží, aby jste nemohli snadno refincovat u nich, tj. aby se neměnili smuvní podmínky. Samozřejmě jsem se pokušela dříve tu starou smlouvu změnit - ale ani jako dlouholetému klientovi mně, která jsem byla v tehdy teprvu pár měsíců jako osvč v záběhu a neměla cestu jak cokoliv doložit, nevyšli vstříc..

Špatné zkušenosti, nekompetence zaměstnanců, kdy buď jejich "kořenoví" ne externí (z dceřinných spol.) ale vlastní zaměstnanci nabízeli ty nejdražší varianty produktů - např. embosovaná platební karta před pár lety za roční poplatek 700,- navíc.. Anebo zaměstnanec, který vám tvrdí, že je nějaké konkr. řešení možné, máte na to od něj papír a podepíšete, načež se předtím radil, konzultoval problém s kolegyní.. A pak banka sdělí že toto řeší není možné, leč rozhodnutí na zákl. šp. informací není možné vzít zpět.. Přijde mi, že užívám-li internetové bankovnictví je to proto, aby byl klientovi umožněn přístup k informacím a ne naopak. takto netransparentní postup i ve věci poplatků za prodlení ve splátce mi přijde jako účelový.. Jak co nejrychleji vyrobit přeplatek na pův. zpoždění jen v rámci jednoho měsíce.. S bankou o tomto jejichj postupu, který nepovažuji za korektní, budu jednat. Poplatky z (dalších údajných, o kterých jsem neměla tušení) poplatků jsem neuhradila - jedná se něco přes 1100,- -

Já už na poplatcích zaplatila nějakou částku nemalou navíc. Hradit jsem ochotna pouze průhledné, v systému viditelné částky. Jejich vnitřnímu systému nedůvěřuji. Co byste mi radili - jak postupovat? Kromě toho, že pracuji na tom, abych se ze závazků KB definitivně vyvázala. Chci poté, co předčasně splatím zbytkovou částku úvěru zrušit u nich svůj osobní účet. Podnikatelský jsem si založila před rokem u FIO banky. S přátelským pozdravem, budu vděčná za nějaké informace. Oml. se za případné překlepy.

Pokračování stížnosti čtenářky:

Dobrý den, dnes mám po jednání s bankou a musím konstatovat že jsem bohužel nikam nedošli. Jen poznání, že má bankovní poradkyně mi napsala nějakou částku, která nesouhlasí s tím, co banka posílá emailem.. (v rámci jednoho dne). A podotýkám, že já jako klient (to mi bylo vyslověne řečeno - není to můj dohad!) nemám možnost vidět vše.

Cituji: "no to vy vidět nemůže, to jsou jen naše vnitřní informace - o dlužném na poplatcích"

Shrnutí: banka pošle elektronicky upomínku emailem - uváděná částka je o něco vyšší, než to, co Vám před chvíli ze systému sdělila vaše nabkovní poradkyně na pobočce! Pak se může stát e Vám zavolá operátorka, a sdělí vám do telefonu nějakou částku. Anebo k tomu přijde (prostřednictvím české pošty) obálka, kde je jen oznámení nebo upomínka - ovše, bez uvedení, že obojí je zpoplatněno.. Ve vašem internetovém bankovnictví se neuvádějí žádné výše poplatků, aby náhodou klient nebyl v obraze..

I dkyby ta dlužná částak na poplatku byla řádově kolem 250,- nebo třeba i méně, nemáte šanci ti zjistit, než další obálkou (která je znovu zpoplatněna). Opravdu nevím, jak se v tom jako klient mám vyznat(!?). Jejich heslo zřejmě je něco jako: "pokud máte zpoždění zaplaťte vše co po vás chceme, vyznat se v tom zase tolik netřeba, neřešit že ty požadované částky sdělované různými cestmai nesedí.. Zaplaťte v součtu vše co uvádíme, jinak za sebe neručíme.."

To je samozřejmě moje interpretace, jsem opravdu naštvaná.. Klient se snaží situaci řešit, ale dostává se mu naprosto rozdílných informací pokud o exaktnost, výši těch drobných (dnes pro mne: 165,- versus nějakých 400,- - údaj sdělený osobně na pobočce versus údaj zaslaný emailem). na poplatcích mi mezitím vyrobili 1014,68 Kč a to netuším, zda neodchází mezitím nějaká obálka, zpoplatněná 500,- Ano, i proto mám již účet u jiné banky, protože mi bylo sděleno, že se mi ty různé poplatky, nad jejichž výší nemám kontrolu automaticky budou stahovat.. z účtu jakmile mi tam přijde platba (jejich příchozí platby jsou stále zpoplatněny a to 6,-) S pozdravem a děkuji za pozornost 

Vyjádření banky:

Dobrý den,

každý případ (stížnost, reklamaci) řešíme individuálně a vždy se snažíme nalézt řešení dané konkrétní situace. Pokud se navíc prokáže pochybení na straně banky, jsme samozřejmě schopni toto zohlednit při vymáhání dlužné částky (např. i formou odpuštění třeba úroků z prodlení, poplatku za upomínku apod.). Klientovi bychom proto doporučili, aby se obrátil na náš útvar Kvalita a zákaznická zkušenost, Na Příkopě 33, 114 07 Praha 1, (e-mail: stiznostiareklamace@kb.cz). Celou věc prošetříme a následně stěžovateli odpovíme.

Klienti naší banky zatím nemají možnost v internetovém bankovnictví nebo na výpisu zjistit strukturu svého dluhu a jeho přesnou částku. Řešení pro klienty připravujeme, do té doby však mají možnost zavolat například na pobočku a dotazem tak zjistit výši svého dluhu. Zároveň musíme odmítnout tvrzení klienta, že si banka účtuje poplatky (sankce, pokuty) z poplatků. Není to tak.

K tomu, abychom byli schopni řešit tuto konkrétní stížnost, potřebovali bychom klienta identifikovat. Klientovi proto doporučujeme, aby se obrátil na výše uvedený e-mailový kontakt.

DALŠÍ ZAJÍMAVÉ PŘÍBĚHY NAŠICH ČTENÁŘŮ NALEZNETE V SEKCI VRBA ZDE!

Maskot zoufalý



Vrba: Zpozdíte se s platbou a uhradíte stovky korun na sankcích

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15756976256

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více