Výnosové „držáky“? Akcie potravinářských gigantů!


10. 09. 2012  19:18     tz     komentáře (0)

Velké potravinářské, nápojové a tabákové firmy mají jedno společné. I v době krize mají vysoké zisky a podnikají v necyklickém odvětví spotřebního zboží. Lidé se bez ohledu na svoji finanční situaci bez jejich produktů zkrátka neobejdou. A právě téměř konstantní poptávka je pozitivním atributem, na který investoři v době nejistoty a ekonomické krize slyší.





„Světový trh potravin je takovou malou globální vesnicí. Od Petrohradu, přes New York  až  po Mombassu si lidé oblíbili stejná jídla a pijí stejné nápoje. Díky zajištěnému fondu Optimum Fund ČSOB Potravin a nápojů 1 na tom mohou vydělat i čeští investoři.,“ říká Jan Barta, člen představenstva ČSOB Asset Management, a.s., investiční společnost (ČSOB AM) a dodává: „V akciovém koši je umístěno 30 značek výrazně se podílejících na  světovém trhu potravin a nápojů. Jejich cenné papíry někteří investoři dokonce považují za rodinné stříbro portfolií. Mnozí se totiž již stačili přesvědčit, že jsou to výnosové „držáky“. Např. pivo ve fondu ČSOB Světových pivovarů 1* se od uvedení fondu v roce 2008 k dubnu 2012 zhodnotilo o více než 23 %.“

 

Velcí světoví giganti jako je Nestlé, Unilever a další se stávají větší a mocnější. „Jelikož tito giganti vlastní desítky i stovky různých značek a produktů, je jejich portfolio dostatečně diverzifikováno, což zajišťuje stabilní tržby a ziskovost,“ upřesňuje Aleš Prandstetter, investiční stratég ČSOB AM. „Ziskovost firem je skutečně impozantní. Podle agentury Bloomberg dosahují hrubé marže firem, zahrnutých v sektorovém indexu S&P Food & Beverage, kolem 50 %, výnosnost aktiv pak velmi slušných 12 %. Ziskové polštáře, a tedy i bezpečnost pro investora, jsou tedy více než dostatečné i pro špatné časy,“ doplňuje Aleš Prandstetter.

 

Jedním z důvodů dobré stability potravinářských gigantů je jejich technologický náskok. „S jejich náklady na výzkum a rozvoj mohou mnohé státy jen těžko soupeřit. Další výhodou je i kvalita jejich strategického managementu. Zvládají vyrábět a prodávat stejné výrobky po celém světě,“ prozrazuje Jan Barta. Proto se název Coca Cola dostal do všech jazyků světa, whiskey je srozumitelné slovo i pro Číňany a firma Nestlé se proslavila jako značka dětské výživy i v Africe.

 

 

* KBC Click CSOB Breweries 1 - http://www.csob.cz/cz/fondy/Zajistene-fondy/Stranky/BE0948075941.aspx 
Výkonnost společností firem ze sektoru potravin a nápojů značně převyšuje široké akciové indexy.

Zdroj: Agentura Bloomberg

 



Výnosové „držáky“? Akcie potravinářských gigantů!

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

15670302992

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

60


ČÍSLO TÝDNE - 60 právě tolik miliard korun investovaly tuzemské firmy do online reklamy na internetu. Je to rekordní částka, která potvrzuje výrazné zvýšení zájmu o reklamu na internetu nejen v České republice.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 25,2560
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,7050
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,8560
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3735
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,0530
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,4000
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 5,0756
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více