Zaměstnanci pošty si ušetřili práci. Klienta to stálo 1200 korun
Velmi často se diskutuje o problémech a chybách České pošty. Tento státní podnik je terčem kritiky za protiklientský přístup a nekvalitní služby.
O tom se mohl přesvědčit i advokát, který potřeboval nutně přeposlat dopis do místa svého aktuálního působení, aby mohl včas reagovat na sdělení protistrany.
Místo vyzvednutí v Chebu a přeposlání dopisu, které si na tolik proklamované internetové službě České pošty https://www.postaonline.cz/index objednal, musel jet nakonec na poslední chvíli na neznámou poštu v Praze Nuslích, aniž by věděl důvod proč místo v Chebu, skončil dopis na Praze 4.
Stálo ho to náklady na zbytečnou cestu tam i zpět, a pošta si ještě nestoudně řekla o poplatek za přeposlání 10 korun.
Advokát totiž vyplnil v aplikaci postaonline.cz formulář pro přeposlání dopisu z Prahy 5 do Chebu, kde aktuálně pobýval. Vše úspěšně vyplnil, potvrzení mu přišlo na mail.
Když ale po více než sedm dní dopis nepřicházel, podíval se opět do aplikace, kde s hrůzou zjistil, že dopis byl místo do Chebu uložen na neznámé poště na Praze 4 v Nuslích. Když si chtěl ověřit telefonicky důvod, došlo k typickému nešvaru České pošty, tedy nebrání telefonů, a to ani na příslušné pobočce.
Když se po třech hodinách dovolal na help linku, bylo mu pouze sděleno, že dopis je na Praze 4 a nové přeposlání do Chebu již nelze. Nešlo to bohužel ani přes příslušnou aplikaci České pošty. Pošta tedy zaslala dopis úplně jinam, a neumožnila přitom nové přeposlání na správnou adresu.
Vzhledem k tomu, že přeposlání již nebylo možné, na pobočce na Praze 4 nikdo nebral telefon a již téměř uplynuly lhůty, musel se advokát sebrat a urychleně se dopravit téměř 200 kilometrů tam a zpět z Chebu do Prahy a věnovat 6 hodin svého času vyzvednutí dopisu.
Po převzetí dopisu na pobočce v Praze 4 zjistil advokát, že je na obálce ručně přeškrtnuta adresa v Chebu, kterou uvedl do formuláře v aplikaci pošty, a pod tím bylo ručně připsáno směrovací číslo 142 00 Praha Nusle. Jaký byl důvod tohoto přepisu, který byl prokazatelně svévolný a zaslání dopisu na jinou adresu nebyla schopna zaměstnankyně pošty na přepážce sdělit. Rozhodně ji však ndbylo nepatřičné požadovat poplatek za přeposlání 10 korun českých.
Náklady za chybu pošty činily pro advokáta téměř 30 litrů benzínu, tedy 1200 korun a ztrátu šesti hodin jeho pracovního času na vyřízení celé věci. Pošta tak opět dokázala fatální pochybení, které bylo úmyslné, zřejmě s cílem zástupce pošty ušetřit si nějakým způsobem práci.
Vyjádření České pošty zjišťujeme.
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2500 | |
1 USD | 23,1450 | |
1 PLN | 5,8845 | |
1 GBP | 30,1700 | |
1 CHF | 26,8140 | |
100 HUF | 6,2950 | |
1 RON | 5,0763 |
Zprávy z devizového trhu
- Inflace v centru pozornosti
14. 10. 2024 - Vyšší inflace pomohla koruně
11. 10. 2024 - Inflace v USA brzdí: Ceny rostou pomaleji, ale peněženky si toho zatím nevšimly!
10. 10. 2024 - Polský zlotý nadále lídrem regionu
09. 10. 2024 - Euro maže ztráty, koruna se zatím drží
08. 10. 2024 - Oko za oko
07. 10. 2024 - Trhy dnes sledují americký trh práce
04. 10. 2024