Zuno využívá při tvorbě reklam neuromarketing


18. 11. 2015  12:44          komentáře (0)

Průběžné testování TV kampaně ZUNO ukázalo, jak neuromarketing dokáže pomoct i s drobnými nuancemi spotů.

Zuno využívá při tvorbě reklam neuromarketing




Pro správné zacílení své televizní kampaně banka Zuno využívá metodu zvanou neuromarketing, kterou nabízí výzkumná společnost GfK.

Díky zjištěním dokázal realizační tým Zuno postupně rozpracovat jednotlivé postavy reklamní kampaně tak, aby lépe zprostředkovaly zamýšlené sdělení, pobavily diváka a vyvolaly v něm zájem o nabídku produktů a služeb.

Zajímavým zjištěním v této studii byl fakt, že slovní komentáře k jednotlivým postavám - naivní blondýna, bláznivý kreativec, suchý šéf bez emocí a solidní bankéř - se lišily od toho, co naměřily přístroje.

Zuno_reklama Zatímco první tři postavy získaly v rozhovorech spíše negativní hodnocení, emoční zážitek naměřený pomocí neuromarketingu ukazoval, že jednoduchá ale vzpurná blondýnka dokáže zaujmout, kreativec nevyvolává proklamované záporné emoce a šéf díky suchému projevu pointuje humornou scénku. Naopak férový bankéř i přes pozitivní výpovědi respondentů nevyvolal dostatečně silné emoce a v porovnání s ostatními poněkud zanikl. 

Zuno zaujaly výsledky prvního kola neuromarketingu natolik, že se k testování spotů vrátila i v navazující kampani. Ta stavěla na úspěchu předchozí, ale dokázala ještě více využít potenciál jednotlivých postav.

Jejich charaktery se staly propracovanějšími, přitom si ale zachovaly vtipný nadhled nad reklamním průmyslem a s humornou nadsázkou předávají hlavní motiv kampaně: U nás vám to řekneme na rovinu.

„Bylo zajímavé, jak lidé nechtěli nebo nedokázali otevřeně říct, že se jim kreativec líbí a že blondýnka je vlastně milá. Jakoby nechtěli přiznat: OK, podařilo se vám to. Musel jsem se zasmát. Vždyť když to dokážeme říct na rovinu my, tak proč ne oni?," řekl o výzkumech pomocí GfK neuromarketingu Bohdan Fedor, šéf marketingu Zuno.

Podle GfK je jednou z hlavních výhod neuromarketingu možnost porovnat fyziologická data se subjektivním hodnocením z rozhovorů. Neuromarketing totiž dokáže pomocí EEG čelenky zachytit skutečné emoce vznikající v mozku a zároveň emoce, které se následně projevují v těle prostřednictvím srdečního tepu, činnosti ekrinních žláz a teploty.

S pomocí oční kamery, která snímá kompletní pozornost očí, a následného hloubkového rozhovoru se tak
z neuromarketingu stává nástroj, který lze jen těžko oklamat. Stylizace, obrana před manipulací či neochota připustit si vlastní nedostatky zde nedostanou prostor.

Speciálně televizní reklama totiž útočí na podvědomou, intuitivní a emotivní rovinu rozhodování (podle držitele Nobelovy ceny za ekonomii Kahnemana tzv. Systém 1), která nemá s pragmatickým uvažováním mnoho společného.

„Obrazy přitažlivých žen či mužů, krásné krajiny, záběry malých dětí, podmanivá hudba - to vše funguje na úrovni, která je těžko ovlivnitelná vůlí. Vnímání produktu či přímo celé značky se tak může díky těmto pomocníkům útočícím primárně na podvědomou složku rozhodování výrazně měnit. Sami si často nechceme přiznat, že značku kupujeme především proto, že má šmrnc a jméno - atributy, které se tak trochu mohou přenést i na naši maličkost," řekl Ondřej Herink, manažer kvalitativních služeb ve společnosti GfK. 

Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku a na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami a je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů
s operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone. Během 3 let se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent).

Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz



Zuno využívá při tvorbě reklam neuromarketing

Diskutovat (0)


Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili

24234080608

Certifikovaný kalkulátor poplatků

Jednoduše si vypočítejte své bankovní poplatky

Kalkulátor

Číslo týdne

0,2


ČÍSLO TÝDNE - 0,2 právě o tolik se zvýšila ekonomika České republiky v prvním čtvrtletí roku 2024. Jedná se o velmi nízký růst, který se dá nazvat stagnací. Pro odborníky i podnikatele se jedná o zklamání.


Kurzovní lístek Citfin

Země Měna Deviza střed
Kurz EUR Euro 1 EUR 24,8280
Kurz USD Americký dolar 1 USD 23,1180
Kurz PLN Złoty 1 PLN 5,7230
Kurz GBP Libra šterlinků 1 GBP 29,3655
Kurz CHF Švýcarský frank 1 CHF 26,1495
Kurz HUF Forint 100 HUF 6,2900
Kurz RON Rumunské nové leu 1 RON 4,9902
Poradna


Komplexní a objektivní hodnocení bank působících na českém trhu. Hodnotit můžete také Vy! Více