Pro správné zacílení své televizní kampaně banka Zuno využívá metodu zvanou neuromarketing, kterou nabízí výzkumná společnost GfK.
Díky zjištěním dokázal realizační tým Zuno postupně rozpracovat jednotlivé postavy reklamní kampaně tak, aby lépe zprostředkovaly zamýšlené sdělení, pobavily diváka a vyvolaly v něm zájem o nabídku produktů a služeb.
Zajímavým zjištěním v této studii byl fakt, že slovní komentáře k jednotlivým postavám - naivní blondýna, bláznivý kreativec, suchý šéf bez emocí a solidní bankéř - se lišily od toho, co naměřily přístroje.
Zatímco první tři postavy získaly v rozhovorech spíše negativní hodnocení, emoční zážitek naměřený pomocí neuromarketingu ukazoval, že jednoduchá ale vzpurná blondýnka dokáže zaujmout, kreativec nevyvolává proklamované záporné emoce a šéf díky suchému projevu pointuje humornou scénku. Naopak férový bankéř i přes pozitivní výpovědi respondentů nevyvolal dostatečně silné emoce a v porovnání s ostatními poněkud zanikl.
Zuno zaujaly výsledky prvního kola neuromarketingu natolik, že se k testování spotů vrátila i v navazující kampani. Ta stavěla na úspěchu předchozí, ale dokázala ještě více využít potenciál jednotlivých postav.
Jejich charaktery se staly propracovanějšími, přitom si ale zachovaly vtipný nadhled nad reklamním průmyslem a s humornou nadsázkou předávají hlavní motiv kampaně: U nás vám to řekneme na rovinu.
„Bylo zajímavé, jak lidé nechtěli nebo nedokázali otevřeně říct, že se jim kreativec líbí a že blondýnka je vlastně milá. Jakoby nechtěli přiznat: OK, podařilo se vám to. Musel jsem se zasmát. Vždyť když to dokážeme říct na rovinu my, tak proč ne oni?," řekl o výzkumech pomocí GfK neuromarketingu Bohdan Fedor, šéf marketingu Zuno.
Podle GfK je jednou z hlavních výhod neuromarketingu možnost porovnat fyziologická data se subjektivním hodnocením z rozhovorů. Neuromarketing totiž dokáže pomocí EEG čelenky zachytit skutečné emoce vznikající v mozku a zároveň emoce, které se následně projevují v těle prostřednictvím srdečního tepu, činnosti ekrinních žláz a teploty.
S pomocí oční kamery, která snímá kompletní pozornost očí, a následného hloubkového rozhovoru se tak
z neuromarketingu stává nástroj, který lze jen těžko oklamat. Stylizace, obrana před manipulací či neochota připustit si vlastní nedostatky zde nedostanou prostor.
Speciálně televizní reklama totiž útočí na podvědomou, intuitivní a emotivní rovinu rozhodování (podle držitele Nobelovy ceny za ekonomii Kahnemana tzv. Systém 1), která nemá s pragmatickým uvažováním mnoho společného.
„Obrazy přitažlivých žen či mužů, krásné krajiny, záběry malých dětí, podmanivá hudba - to vše funguje na úrovni, která je těžko ovlivnitelná vůlí. Vnímání produktu či přímo celé značky se tak může díky těmto pomocníkům útočícím primárně na podvědomou složku rozhodování výrazně měnit. Sami si často nechceme přiznat, že značku kupujeme především proto, že má šmrnc a jméno - atributy, které se tak trochu mohou přenést i na naši maličkost," řekl Ondřej Herink, manažer kvalitativních služeb ve společnosti GfK.
Online banka Zuno zahájila svou činnost v roce 2010 na Slovensku, po kterém následovala v polovině roku 2011 Česká republika. Patří mezi vůbec první online banky působící v regionu střední a východní Evropy. Jako jediná banka v Česku a na Slovensku nedisponuje žádnými fyzickými pobočkami a je dostupná 24 hodin denně, 7 dní v týdnu prostřednictvím chytrých telefonů
s operačními systémy iOS, Android nebo Windows Phone. Během 3 let se ze start-up společnosti stala bankou střední velikosti nabízející široké produktové portfolio (běžný účet s debetní kartou, spořicí účet, online půjčka, refinancování, kreditní karta nebo kontokorent).
Další informace o českém zastoupení Zuno Bank AG naleznete na zuno.cz
Další články k tématu
Bankám jsme v tomto roce na poplatcích již celkem zaplatili
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,2820 | |
1 USD | 23,9010 | |
1 PLN | 5,8385 | |
1 GBP | 30,2280 | |
1 CHF | 27,1005 | |
100 HUF | 6,2050 | |
1 RON | 5,0798 |
Zprávy z devizového trhu
- Očekávání nástupu Donalda Trumpa přineslo dolaru oslabení
21. 01. 2025 - Trump je zpět, co na to dolar?
20. 01. 2025 - Ceny výrobců v závěru roku zrychlily růst
17. 01. 2025 - Inflace, kam se podíváš
16. 01. 2025 - Koruna včera ztrácela, zbytek regionu sílil
15. 01. 2025 - Koruna oslabuje nad 25,20 EURCZK
14. 01. 2025 - Překvapivé zprávy z amerického trhu práce
13. 01. 2025