Fio banka

Fio banka

Fio banka, a.s.
Předseda představenstva a generální
ředitel: Mgr. Jan Sochor
Sídlo: V Celnici 10, 117 21 Praha 1
Tel.: 224 346 111
E-mail: fio@fio.cz, www.fio.cz

Kód banky: 2010

Infolinka: +420 224 346 800

Blokace karet: +420 224 346 777

Chcete změnit banku? Využijte kodex mobility.

KODEX BANKOVNÍ MOBILITY

Zisk banky 2018: 1 mld. Kč

Čistý výnos z poplatků a provizí: 0,32 mld. Kč

VÝROČNÍ ZPRÁVA 2018


Kvartál
1 2 3 4

Banka roku
2017
Banka roku
2016
Banka roku
2015
Banka roku
2014
Ohodnoťte banku

Porota 1Q 2019 81
Miroslav Zeman

Banka, která se označuje jako česká, byla původně družstevní záložnou. Následně se přetransformovala na banku. Tato banka je vystupuje velmi dynamicky. Jednou z hlavních důležitých předností této banky byl už od počátku důraz na nízké či nulové poplatky u základních bankovních služeb. S touto filosofií pak banka velmi úspěšně funguje do dnes. Velkou předností banky je obchodování s akciemi a další investice, kterým se banka dlouhodobě věnuje. Banka také umí poskytovat špičkové služby v oblasti plateb do zahraničí. Nepřehlédnutelný je kvalitní a plošný marketing této banky.

Nová kampaň Fio banky: Dobré zvyky v hlavní roli

Fio banka před koncem roku spouští novou reklamní kampaň, která staví na dobrých zvycích rozličných kultur a národů v porovnání s dobrými zvyky Fio banky. Ty ve spotech připomínajících přírodopisné dokumenty dává do kontrastu s benefity vlastních produktů. Kreativní koncept připravila agentura Mark/BBDO, režie hrané části spotů se ujal zkušený reklamní režisér Tomáš Bařina.

Novou kampaň jsem zaznamenal přímo na pobočce Fio banky. A dá se říct, že je to dost velká změna proti charakteru minulých kampaní s kozou. Nové kampaně více profesionalizují Fio banku a jsou takové serióznější. Porovnání bankovních služeb Fio a dodržování určitých principů s dodržováním zvyků například u Mongolů, nebo Indů je poměrně zajímavé a chytlavé.

Fio banka umožňuje bezkontaktní výběry z bankomatu

Česká Fio banka využívá toho, že si všechny své bankomaty spravuje sama a na přelomu roku na ně začala instalovat bezkontaktní technologii, která klientům umožní vybírat peníze bez toho, aby kartu museli do bankomatu vůbec vložit. Do konce ledna takto vybaví všechny své bankomaty.

S poměrně velkým časovým odstupem od konkurenční Air Bank, která bezkontaktní výběry u svých nových bankomatů zavedla již před mnoha měsíci, umožňuje tuto věc i Fio banka.  Jedná se o velmi bezpečnou technologii, která brání kopírování karet ve čtečkách bankomatů a jejich zneužívání. Fio dokonce přislíbila, že touto technologií vybaví všechny své bankomaty do konce ledna, takže s Fio už jen bezkontaktně.

Fio banka roste, už má 900 tisíc klientů

Služeb české Fio banky využívá již 900 tisíc klientů, meziročně se jejich počet zvýšil o 13 %. Banka také otevřela několik nových poboček a jedno hypoteční centrum, klienti se teď mohou osobně poradit na 86 místech po celém Česku. Rozšiřuje i produktové portfolio, na konci října začala nabízet vlastní podílové fondy a chystá další novinky.

V únoru roku 2019 dosáhla banka už 900 tisíc klientů. Je to skvělý výsledek po několika letech ve formě banky na tuzemském trhu. Stačí si vzpomenout s kolika klienty ještě jako družstevní záložna Fio začínala, těsně než se stala bankou. Cca do roka by mohla banka dosáhnout skutečně slavnostní mety milionu klientů. A bude to určitě velká sláva spojená s oslavami. Fio to vzala opravdu za dobrý konec a i díky tomu je zatím historicky nejvstřícnější bankou i v našem hodnocení bank www.VstricnaBanka.cz

Škola investování od Fio banky startuje již potřicáté

Česká Fio banka pořádá investiční projekt s názvem Škola investování pravidelně, vždy na jaře a na podzim. V aktuálním třicátém semestru nabídne 38 seminářů ve městech po celé České republice. Účast i registrace je pro všechny zájemce zdarma.

Tohle je to, co máme na Fio bance rádi. Nejen vydělává a honí zisk a klienty, ale také vzdělává. A to nejen své klienty, ale i studenty. A dělá to dobře. Jasně, vychovává si tak své budoucí klienty. Na druhou stranu supluje náplň škol a jejich osnov, které finanční gramotnosti a investování věnují minimálně času. K Fio se postupem času přidávají i další, často větší banky, které se poslední dobou zaměřují na vzdělávání dětí a studentů.

Bankovní poplatky 1Q 2019 86,3
Bankovní poplatky.com

2019 I. čtvrtletí (9, 8.5, 8, 9) = 8,63

Fio banka se v roce 2017 vrátila na 1. místo a získala opět titul Nejvstřícnější banky. Aktuálně žádnou strukturální změnu sazebníku banka neprezentovala.

Období 1. čtvrtletí bylo klidné i pro Fio banku. Vzhledem ke klidnému kvartálu nebudeme měnit hodnocení banky v této části.

Poté, co na počátku roku 2016 zmodernizovala Fio banka svůj sazebník a my to ohodnotili zvýšeným hodnocením, v aktuálním kvartále k žádným grafickým úpravám nedošlo. Aktuálně se sazebník rozkládá na osmi stranách. V sazebníku i nadále najdeme na relativně malém prostoru množství doprovodných a vysvětlujících textů. V I. čtvrtletí nemáme důvod naše hodnocení v této části měnit.

Fio banka se ve většině průzkumů umísťuje se svým běžným účtem na prvním nebo druhém místě. Nicméně v Q Reportu Scott & Rose se aktuálně pohybuje na místě šestém (po přidání Banky Creditas a Hello bank! a zhoršení pozice Monety Bank) - roční náklady standardního klienta jsou stejné jako minule 344 Kč. Hodnocení jsme zatím ponechali ve stejné výši s negativním výhledem.


Pobočky

Bankomaty