Raiffeisenbank

Raiffeisenbank

Raiffeisenbank a. s.
Igor Vida, předseda představenstva a generální ředitel
Hvězdova 1716/2b, 140 78 Praha 4
Tel.: 225 541 111
E-mail: info@rb.cz, www.rb.cz

Kód banky: 5500

Infolinka:+420 800 900 900

Blokace karet: +420 800 900 900

Chcete změnit banku? Využijte kodex mobility.

KODEX BANKOVNÍ MOBILITY

Zisk banky 2018: 3,36 mld. Kč

Čistý výnos z poplatků a provizí: 1,86 mld. Kč

VÝROČNÍ ZPRÁVA 2018


Kvartál
1 2 3 4

Banka roku
2010
1. čtvrtletí
2010
Ohodnoťte banku

Porota 1Q 2019 62
Miroslav Zeman

 

Raiffeisenbank byla bankou, která zabodovala hned v prvním čtvrtletí hodnocení bank www.VstricnaBanka.cz. To se však stalo v roce 2010. Od té doby se hodnocení banky pohybuje spíše v průměru.

Raiffeisenbank umí poskytovat velmi kvalitní individuální a cílené služby na míru konkrétním klientům či skupinám klientů.

Raiffeisenbank nabízí spořicí účet s úrokem 3 procenta, nejvyšší na trhu

Raiffeisenbank začala od 1. ledna nabízet spořicí účet eKonto XL s úrokovou sazbou 3 procenta ročně, tedy nejvyšší na trhu. Nabídka platí pro všechny, kteří si v bance otevřou osobní účet eKonto KOMPLET nebo eKonto SMART.

Na začátku roku přišla Raiffeisenbank s fantastickou informací, která dozajista zvedla ze židlí všechny soudné klienty banka. V RB prý najdou spořící účet s úrokem 3 procenta a ten je zaručeně nejvyšší na trhu. Bylo už ostatně na čase po sérii zvyšování úrokových sazeb ze strany České národní banky. Ale jak je vidět, mnoho bank stále o hotovost od svých klientů zájem nemá, protože neví co si s ní počít.

Raiffeisenbank otevřela novou pobočku ve Vsetíně

Dalším městem, kde klienti naleznou pobočku Raiffeisenbank, je Vsetín. Nová pobočka nabízí komplexní služby a produkty včetně poradenství, a to jak klientům z řad fyzických osob, tak i podnikatelům a firmám.

To snad není ani možné. Během dvou čtvrtletí otvírá tato banka už třetí novou pobočku. To nebývá u konkurenčních bank obvyklé. Banky spíše svou pobočkovou síť tzv. optimalizují, tedy vlastně počet poboček omezují. RB se tedy zjevně daří, nebo se snaží rozšířit svůj podíl na trhu právě poskytováním bankovních a dalších souvisejících služeb z kamenných poboček, což je určitě chválihodné. Zrovna u RB bych rozvoj pobočkové sítě rozhodně nečekal.

Za rok 2018 vykázala Raiffeisenbank rekordní zisk ve výši 3,36 miliardy korun

„Uplynulý rok byl pro celý trh velmi náročný. Banky se musely vyrovnat nejen s neustále se zvyšujícími požadavky ze strany českého i evropského regulátora, ale také s přibývající agendou související se zaváděním technologických novinek,“ říká Igor Vida, generální ředitel a předseda představenstva Raiffeisenbank, a dodává: „Navzdory všem těmto výzvám se nám podařilo meziročně vyrůst v oblasti úvěrů i depozit a dosáhnout historické výše čistého zisku 3,36 miliardy korun, což meziročně představuje devatenáctiprocentní nárůst.“

O tom, že se RB zřejmě dobře daří už jsme psali v souvislosti s rozšiřováním její pobočkové sítě. Tento trend nyní potvrzuje i ekonomický výsledek banky za rok 2018. Za celý rok vykázala tato banka zisk 3,36 miliardy korun. Z pohledu výše zisku se tak RB řadí mezi středně velké a ziskové banky. Zisk je rekordní, takže nejvyšší v historii banky. RB umí poskytovat své služby efektivně a na patřičné úrovni, takže ji zatím neohrožují ani dravé nízkonákladové banky, ani její větší konkurentky.

Raiffeisenbank si na sociální sítě vybrala Triad Advertising, na nadlinku DDB

Spolupráce s Triad Advertising bude zahrnovat zejména tvorbu obsahové strategie a budování image značky na již fungujících profilech na Facebooku, Twitteru a LinkedInu. S novou agenturou banka zároveň plánuje spustit vlastní profil na Instagramu a začít tak více komunikovat na mladší cílovou skupinu.

No je to tak. Reklama a marketing jsou pro banky nesmírně důležité. Kvalita marketingu často ovlivňuje celou činnost banky a její celkovou úspěšnost. Na tento účel tak banky vynakládají obrovské sumy peněz. Pověstná je v této souvislosti reklamní kampaň zlého a hodného bankéře v případě Air Bank, nebo koza u Fio banky. Naopak některé kampaně mnohem větších bank výrazněji veřejnost neoslovují.

Na jaře jsou v Raiffeisenbank štědří…

Předzvěstí jara se už tradičně staly Hypodny u Raiffeisenbank. Zájemci o nový hypoteční úvěr mohou při splnění podmínek od 18. 2. do 28. 6. 2019 po podpisu smlouvy získat mimořádný bonus ve výši 5000 Kč. Banka navíc nabízí sjednání úvěru s pomocí takzvaného vzdáleného hypotečního poradce, díky kterému lze vše řešit z domova.

Že by byli v Raiffeisenbank štědří pouze na jaře? Alespoň tak si lze vyložit název zprávy. Štědrostí rozumí banka mimořádný bonus ve výši 5 tisíc korun. Štědřejší banku jsme tu snad ještě nikdy neměli – míněno ironicky. Ale co si klienti tedy počnou v létě, když už RB tak štědrá není? Má smysl si teď u neštědré banky brát hypotéku, nebo se spíš obrátit na štědřejší konkurenci? Problémem slevových akcí a bonusů, nebo sezónní štědrosti je fakt, že si na ně klienti zvyknou a pak je očekávají i do budoucna. Za standardních neštědrých podmínek se jim pak do sjednávání služby moc nechce.

Raiffeisen investiční společnost nabízí podílový fond pro libovolný objem prostředků

Do 25. dubna 2019 je možné investovat do nového Raiffeisen zajištěného fondu 103 od Raiffeisen investiční společnosti. Fond cílí na 3% zhodnocení za tři roky a jeho největší výhodou je neexistující horní hranice investice. Nový fond je tak ideálním konzervativním nástrojem proti boji s inflací.

Jinak řečeno do našeho úžasného fondu můžete narvat veškeré své úspory bez omezení. Jsme připraveni vzít si od Vás co nejvíce peněz, což považujte za obrovskou výhodu a žádné vaše finance rozhodně neodmítneme. Na to jsme až moc seriózní????. Je pak otázkou jestli než 3 % zhodnocení za tři rok, není lepší vložit peníze na spořící účet, kde od začátku roku nabízí právě tato banka úrok 3 procenta za rok. A to je teprve konzervativní postup. Žádné riziko, vyšší zhodnocení.

Průzkum: Většina podnikatelů přispívá na charitu a třídí odpad

Celkem 60 procent tuzemských živnostníků přispívá na charitu. Přitom pro daňové zvýhodnění tento výdaj využívá jen malá část. Vyplývá to z únorového průzkumu NMS Market Research pro Raiffeisenbank mezi 600 živnostníky z celé ČR.

To máme ale uvědomělé podnikatele. Výrazně více než polovina podnikatelů přispívá na charitu a třídí odpad. Zatím jsem nerozluštil souvislost mezi charitou a odpadem, ale asi to k sobě v rámci průzkumu nějak patří. Prostě podnikatelé se v rámci charity rozkrájejí. Problémem průzkumů, kde se agentury pouze lidé ptají a nestojí tato data na pevných údajích je, že se lidé snaží jevit v lepším světle, než je realita. Pokud před pěti lety dali nějaký dar, uvedou, že přispívají na charitu, ale realita už tak sladká bohužel není. Myslím, že i tento masový údaj o podnikatelích, kteří nemyslí na nic jiného, než pomáhat charitě, je takovým případem.

Bankovní poplatky 1Q 2019 73,5
Bankovní poplatky.com

2019 I. čtvrtletí (7.5, 7, 7.5, 7.4) = 7,35

Raiffeisenbank svoji poplatkovou politikou směřuje klienty k maximálnímu využívání vždy aktuální verze eKonta (Komplet) při splnění podmínek pro věrnostní výhody. V aktuálním kvartálu nedošlo k významným strukturálním změnám. Vzhledem k tomu nebudeme zatím měnit hodnocení banky v této části.

V aktuálním I. kvartále nedošlo k žádným poplatkovým posunům. Vzhledem k tomu jsme se rozhodli neměnit naše hodnocení v této části z minula.

Sazebník nedoznal žádných výraznějších grafických změn a patří tak stále k těm přehlednějším a klienti by se v něm měli dobře orientovat. Jasně je poznat, co všechno patří do preferovaného eKonta. To navíc banka zdůrazní ještě speciálním dokumentem – tarify. U RB je třeba vyzdvihnout, že jako jedna z mála bank vydává při změnách sazebníku speciální pdf. dokument, kde nejen, že popíše seznam změn s původní a novou cenou (dokonce i s výpočtem rozdílu), ale také přidá tipy a alternativy pro klienty, kteří jsou změnou nějak postiženi. Pro aktuální I. čtvrtletí jsme se rozhodli hodnocení v této části neměnit.

Q Report Scott & Rose u standardního klienta nezaznamenal ve srovnání s minulým kvartálem žádnou změnu a tak jsme stále na průměrné úrovni 812 Kč ročně, Hodnocení v této části proto ponecháváme na stejné úrovni.

Veřejnost 1Q 2019 50,9
Naprostá katastrofa něco vyřídit.
Opravdu neprofesionalni a i operatori uplne mimo
banka inspirovaná \"šmejdy\", skutečně stejné praktiky bez možnosti vyváznout POZOR !!!!
klient platí 1200 za výběr na pobočce a reklamace: to jé váš, problém jdete jinám.
Vlastimil Kolenak Kolenak
Vlastimil Kolenak Kolenak
Vlastimil Kolenak Kolenak
Výborná komunikace. Nejlepší mobilní bankovnictví.

Sazebníky

Pobočky

Bankomaty