Finanční gramotnost

Rady a tipy

dTest: Nedostatky zájezdu reklamujte co nejdříve

Vrátili jste se z dovolené rozčarovaní ze služeb, které vám poskytla cestovní kancelář? Ubytování bylo horší, vzdálenost od moře neodpovídala informaci v katalogu a slibovaný bazén chyběl úplně? Braňte se a vady zájezdu reklamujte.

13. 08. 2020

Chráněný účet může pomoci dlužníkům dostat se ze spirály dluhů

Institut chráněného účtu má dvě základní funkce – předně jde o ochranu zákonem nezabavitelné částky náležící dlužníkům, zároveň (a může to znít paradoxně) omezuje odklánění peněz před věřiteli. V praxi dojde k narovnání práv a nároků mezi dlužníky a věřiteli.

11. 08. 2020

Jak a kde reklamovat bankovní služby? Cesta ke spravedlnosti může být dlouhá a drahá

Minulou sobotu měla největší tuzemská banka Česká spořitelna problém s úhradami platebními kartami. Platby totiž svým klientům účtovala dvakrát. Za jeden nákup tak klienti objevili dvakrát sraženou stejnou částku. Problém se týkal tisíců klientů. Banka samozřejmě peníze

03. 08. 2020

Phishing – slovo, které skrývá hrozbu

V tomto období se můžete na internetu setkat se zvýšenou aktivitou lidí, kteří chtějí využít dnešní hektické doby s cílem z vás vylákat cenné údaje. Nejčastěji jsou to informace zneužitelné pro krádež vašich financí.

21. 07. 2020