Reklamace

Dotaz: Dobrý den, banka mě zaslala výpis do poštovní schránky. Reklamoval jsem před 2 měsíci na příslušné pobočce v místě bydliště, že obálka nebyla vůbec zalepena ??? V reklamačním řádu banky jsem se dozvěděl, že má být reklamace vyřešena nejpozději do 30 dní. Jaký postup mě doporučujete ? Děkuji za odpověď. Z. Pešek



Odpověď:

No soudit se z tohoto důvodu asi nebudete, že. Banku zaurgujte a pokud nebude reagovat, tak zkuste podat návrh na zahájení řízení u finančního arbitra pro porušení zákona o plaltebním styku (č. 370/2017 Sb.) co se týká výpisu z účtu. Přímo účinná nařízení EU dnes dokonce stanoví jeho strukturu. Osobně ale nejsem vůbec nakloněn tomu, aby se výpisy v dnešní době posílaly poštou do schránek. Vždyť obsahují údaje podléhající bankovnímu tajemství, o GDPR ani nemluvě. A odesilatel přeci nemůže garantovat, kdo si ten dopis otevře, že. Osobně Vám doporučuji zrušit písemné zasílání výpisů a využívat služeb elektronických, pokud je to možné.



Otakar Schlossberger



Zobrazit všechny dotazy