Energie a telekomunikace

dTest: Jak na změnu dodavatele energií

Právo vybrat si dodavatele elektřiny mají spotřebitelé již od roku 2006, dodavatele plynu je možné změnit od roku 2007. Podle čeho ale vybrat tu pravou nabídku? Na co si dát pozor? A jak změna dodavatele probíhá?

06. 08. 2020

O vrácení nespotřebovaného kreditu je třeba si požádat

Pokud se spotřebitel rozhodne změnit poskytovatele služeb elektronických komunikací, je mu nově od 1. dubna letošního roku u předplacených služeb vracen nespotřebovaný kredit. Musí o něj však požádat do 30 dnů od ukončení smlouvy a v některých případech počítat i s popl

29. 07. 2020

Pět tipů, jak se vypořádat s podvody při placení online

Placení online je velmi rychlé a pohodlné. Skrývá však i vážná rizika a možnosti zneužití či podvodů. Jak se před takovými podvody chránit a jak je odhalit? Ročně jsou při podvodech s online platbami způsobeny milionové škody.

23. 07. 2020

Energošmejdi dál drtí české domácnosti. Pomůže nový zákon?

Zákaz uzavírání smluv na dobu určitou, která by byla delší než 36 měsíců, nebo nové možnosti pro odstoupení od smlouvy uzavřené po telefonu a další možnosti má dát spotřebitelům nový energetický zákon. Obrana proti energošmejdům má být výrazně efektivnější. 

13. 07. 2020