POZOR - třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách z klientského účtu
04. 02. 2012 13:29
David Vondrák, Produktové listy
komentáře (1)
Třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách z klientského účtu. To je jednoznačný závěr testu serveru Produktové listy.cz, který prověřil informační otevřenost pojišťoven. Test se zaměřil na nejprodávanější druh životného pojištění - investiční pojištění. Konkrétně bylo zjišťováno, zda pojišťovna poskytuje zájemcům o pojištění a svým klientům přesný sazebník rizikového pojistného (zejména pro případ smrti).
Hodnota klientského účtu se snižuje nejen o administrativní poplatky (např. měsíční nebo inkasní poplatek), ale také o srážku rizikového pojistného na úhradu pojistného rizika. Zatímco většina
pojišťoven již o administrativních poplatcích informuje, test Produktových listů.cz odhalil, že 4 z 12 prověřovaných pojišťoven výši poplatků na úhradu rizika neuvádí. „Znát poplatek
za riziko je často mnohem důležitější než měsíční poplatek“ uvedl David Vondrák ze serveru Produktové listy.cz. „Rozdíly v rizikovém pojistném mohou být značné. Zatímco jedna
z pojišťoven stejně starému muži (30 let) s pojistnou částkou 1 mil Kč strhne měsíčně 91 Kč, druhá rovných 180 Kč. Za jeden rok tak klient u první pojišťovny ušetří 1068 Kč, což je často
více než měsíčně placené pojistné. U měsíčního poplatku jsou rozdíly pouze 10-20 Kč.“
Počet testovaných pojišťoven | 12 |
Netransparentní pojišťovny | 4 |
Transparentní pojišťovny | 8 |
z toho zveřejňují sazebník na webu | 6 |
Změna je nutná i možná
Zatímco u běžného účtu je zcela nemyslitelné, že by klient neměl k dispozici kompletní sazebník, například u nejprodávanějšího investičního pojištění Flexi od pojišťovny ČS se klient kompletní sazebník nedozví. Právní předpisy výslovně nestanovují povinnost pojišťoven informovat zájemce o uzavření pojištění o struktuře předepsaného pojistného a o nákladovosti produktu. Přesto je změna současného stavu možná. Jak uvedla Petra Hájková z České národní banky „v rámci výkonu dohledu ČNB posuzuje, zda pojišťovny jednají s odbornou péčí, tedy mimo jiné zda řádně informují zájemce o uzavření pojistné smlouvy životního pojištění.“ Právě to je důvodem, proč „v současné době ČNB připravuje materiál metodické povahy k tématu plnění informačních povinností při sjednávání a během trvání životního pojištění, jehož cílem je explicitně vyjádřit očekávání ČNB ve vztahu k plnění informačních povinností směrem ke klientům, resp. zájemcům o životní pojištění.“Další informace
Další informace k tématu naleznete na www.produktovelisty.cz - výsledky testu se jmény pojišťoven - reakce netransparentních pojišťoven - názory největších distributorů investičního pojištěníPOZOR - třetina pojišťoven neinformuje o všech srážkách z klientského účtu
poplatky pojišťovny ČS
Pokud klient podá návrh na uzavření smlouvy (Flexi), není součástí návrhu přehled poplatků, což pova...
Diskutovat (1)
Pokud klient podá návrh na uzavření smlouvy (Flexi), není součástí návrhu přehled poplatků, což pova...
Další články k tématu
Zprávy z devizového trhu
- Indikátor důvěry v domácí ekonomiku roste
25. 04. 2024 - Dolar včera neustál výsledky PMI z Evropy
24. 04. 2024 - Co dnes řekne ČNB v San Piego city?
23. 04. 2024 - Bitcoinové třesky plesky
22. 04. 2024 - Exploze v Iránu zahýbala i korunou
19. 04. 2024 - Středa! Inflace třeba?
18. 04. 2024 - Polský zlotý nečekaně ztrácí
17. 04. 2024
Vinou spících peněz na neúročených účtech Češi od počátku roku přišli o
47712377484
Kč
Kurzovní lístek Citfin
Země | Měna | Deviza střed |
---|---|---|
1 EUR | 25,1530 | |
1 USD | 23,4390 | |
1 PLN | 5,8215 | |
1 GBP | 29,3325 | |
1 CHF | 25,6725 | |
100 HUF | 6,4000 | |
1 RON | 5,0539 |