Banky a inovace:
V Turecku můžete hotovost vybrat i hlasem


12. 03. 2015  00:50     Miroslav Zeman     komentáře (0)

Server Bankovní poplatky se rozhodl mapovat, hledat a informovat o nových technologiích v bankovnictví a to nejen u nás, ale po celém světě. Hodláme tak přispět k rozvoji technologií i všeobecnému pokroku v této oblasti.

Banky a inovace: V Turecku můžete hotovost vybrat i hlasem




V našem seriálu o inovacích v bankovnictví chceme chválit pokrok a rozvoj bankovních služeb po celém světě. Tyto služby pravidelně, pečlivě sledujeme a chceme těmito pokroky inspirovat i naše tuzemské banky k tomu, aby tyto inovace zaváděly i v České republice. 

Chceme také banky motivovat k tomu, aby vydělané peníze nevyplácely formou dividend do zahraničí, ale aby co největší objem těchto finančních prostředků investovali zpět do tuzemského bankovnictví a jeho rozvoje. Náš bankovní sektor má tak velký potenciál, že by velká část světových inovací mohla být bez větších problémů realizována i u nás. 

Předmětem našeho zájmu je opět Turecko. Tedy pro banky a inovace země zaslíbená. Právě v Turecku byla poprvé na světě zavedena velmi významná a moderní inovace. Turci totiž mohou vybírat hotovost ze svých bankomatů na základě hlasového příkazu. Samozřejmě tato možnost nefunguje univerzálně u všech Tureckých bank, ale některé banky již tuto možnost zavedly do praxe.

Služba funguje tak, že účet klienta je propojen s jeho chytrým telefonem. Při příchodu k bankomatu pak vytočí klient nastavené číslo, nebo otevře aplikaci, do které nahlásí částku, kterou chce vybrat. Bankomat, který je s telefonem a účtem klienta propojen pak klientovi požadovanou hotovost vydá. Výběr hotovosti pomocí hlasu přitom není jen taková "frajerská" a nepotřebná inovace. Jedná se naopak o inovaci velmi praktickou, která zajišťuje větší bezpečnost výběrů z bankomatů.

Při výběru z bankomatu hlasem totiž není vůbec třeba ruční kontakt klienta s bankomatem, čehož využívají podvodníci, kteří kladou na bankomaty například falešné klávesnice apod. Výběr hlasem je navíc jištěn i propojením s telefonem klienta, který může mít k dispozici právě jen klient. 

Výběr hotovosti je tak výrazně pohodlnější a také velmi bezpečný. Pro potřeby bankovního trhu v České republice se jedná o velmi užitečnou a využitelnou inovaci, kterou naším bankám vřele doporučujeme a budeme ji podporovat.

POJĎTE ROZHODNOUT O SVÉ NEJVSTŘÍCNĚJŠÍ BANCE A OZNÁMKUJTE SVOU BANKU V UNIKÁTNÍM HODNOCENÍ PRVNÍHO KLIENTSKÉHO RATINGU BANK GEEN VSTŘÍCNÁ BANKA ZDE!

GEEN_vstricna



Banky a inovace: V Turecku můžete hotovost vybrat i hlasem

Diskutovat (0)